مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شاد بودن يكي از مهم ترين دلايل ما براي فعاليت هاي روزانه و كارهايي است كه در طول زندگي انجام مي دهيم. همه ما مي خواهيم زندگي شادتري داشته باشيم اما بيشتر اوقات كاري براي شاد بودن انجام نمي دهيم. شادي به ما كمك مي كند تا از فرصت كمي كه براي زندگي داريم، لذت ببريم. شاد بودن با خود موفقيت، سلامتي، پويايي و... را به وجود مي آورد. شما ممكن است در مشكلات و دغدغه هاي فراواني غرق شويد و راه هاي شاد بودن را فراموش كنيد. اما بهتر است با خواندن اين مقاله به ياد بياوريد كه شاد زيستن چندان كار دشواري نيست.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه داشتن زندگي شاد تر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چرا بايد شاد زندگي كنيم؟

بعضي از انسان ها، شاد بودن را جرم مي دانند. فكر مي كنند اگر خوشحال باشند، دارند به خودشان خيانت مي كنند. بايد بدانيد كه شاد زندگي كردن وظيفه ماست. در واقع ما با ناراحتي و غم، در مسير اشتباهي حركت مي كنيم. برخي از فوايد شاد زندگي كردن شامل موارد زير است:

  • شاد زندگي كردن استرس شما را كاهش مي دهد.
  • به سلامت جسمي و رواني شما كمك مي كند.
  • طول عمر شما را افزايش مي دهد.
  • در حل مشكلات قوي تر خواهيد بود.

 

چگونه شاد زندگي كنيم؟

براي شاد زندگي كردن پيش زمينه زيادي لازم نداريد. اول از همه لازم است كه خودتان و بعد از آن ديگران را دوست داشته باشيد. ممكن است دلايل زيادي براي انجام ندادن اين كار داشته باشيد، اما كسي كه خودش و ديگران را دوست نداشته باشد، ديگران نيز او را دوست ندارند. در ادامه يك مسير عملي و تمرين هاي دقيق براي شاد زيستن آورده ايم.

 

گام اول : زندگي سالم تر داشته باشيد

1 – صحبت هاي منفي عليه خود را كاهش دهيد:

در طول روز ممكن است درگير نكات منفي و تخريب خود باشسد. اين اتفاق از استرس، افسردگي و ضعيف بودن مهارت هاي مقابله اي ناشي مي شود. اينكه شما نسبت به اين رفتار آگاهي پيدا كنيد، باعث مي شود بتوانيد شيوه تفكر خود را تغيير دهيد. ويژگي هاي مثبت خود را ناديده نگيريد، هر اتفاق منفي را به خود نسبت ندهيد و از هر اشتباه، فاجعه نسازيد.

2 – تفكر مثبت را شكل دهيد:

مثبت فكر كردن به معناي ناديده گرفتن چيز هاي بد نيست. خوب و بد وجود دارد، فقط لازم است هر دو را به چشم يك موقعيت سازنده و مثبت نگاه كنيد. افكار و احساساتتان را ارزيابي كنيد. حتي وقتي ناراحتيد سعي كنيد لبخند بزنيد. با ديگران شوخي كنيد و سعي كنيد هميشه آرام باشيد. همچنين آينده اي مثبت و روشن را براي خود پيش بيني كنيد. برايرهايي از افكار منفي كليك كنيد.

3 – تمرينات ذهني:

با كمك يك روانشناس، تكنيك هاي آرامش ذهني را انجام دهيد تا اضطراب، افسردگي و كنترل خلق و خوي خود را بهبود ببخشيد. روي نفس كشيدن خود تمركز كنيد و از هر احساس جسمي هنگام نفس كشيدن آگاه شويد. از هرچيزي كه مي خوريد لذت ببريد و سعي كنيد مزه آن را زير زبان خود حس كنيد.

4 - وعده غذايي سالم داشته باشيد:

تغذيه سالم به شدت مي تواند در حال خوب شما تاثير گذار باشد. نخوردن غذاهاي مضر كافي نيست، لازم است شما ويتامين ها و مواد مفيد را از همه دسته هاي غذايي به دست بياوريد. ميوه يا آب ميوه تازه، سبزيجات تازه، شير، پروتئين هايي مثل تخم مرغ و لوبيا، حبوبات و مهم تر از همه نوشيدن مقدار كافي آب. در مردان 3 ليتر و در زنان 2.2 ليتر آب مي تواند بسيار مفيد باشد.

5 – مديريت استرس:

شما نمي توانيد از استرس جلوگيري كنيد، اما مي توانيد راه هاي كاهش استرس را ياد بگيريد. تكنيك هاي مراقبه، ريلكس كردن، يوگا و تنفس عميق مي تواند به شما كمك كند.

مهم ترين مسئله اي كه زندگي ما را سخت مي كند، استرس ها و فشار هاي رواني است، با تكنيك هاي بسيار سادۀ مديريت استرس، مي توانيد زندگي شادتري را تجربه كنيد.

6 – سبك زندگي سالم:

علاوه بر غذاي سالم، فعاليت كردن و سبك زندگي فعال، بسيار براي شاد زندگي كردن مهم است. ورزش كردن و تحرك، خيلي زود اثرات مثبت خود را در زندگي بهتر شما نشان مي دهد. ورزش منظم روزانه به مدت 75 تا 150 دقيقه در هفته، ترك سيگار و تجربه رابطه جنسي سالم به شما كمك مي كند.

 

گام دوم: هدف زندگي خود را پيدا كنيد

1 - ارزش هاي خود را مشخص كنيد:

هر كس در زندگي چيزهاي دارد كه براي او مهم تر است. در مورد اشياء مادي فكر نكنيد. برخي از اين عناصر ارزشمند ايمان، خانواده، دوستان، مهرباني و دلسوزي، تعالي، سخاوت و كمك به ديگران مي باشد.

2 – كاري پيدا كنيد كه شما را به چالش بكشد:

رشد شخصي و پيشرفت به شما يك حس فوق العاده مي دهد. حس مفيد بودن و زندگي معنادار، براي شادتر زندگي كردن بسيار مهم است. مهم ترين راه شاد بودن، پيدا كردن يك شغل، حرفه، مهارت يا هنري است كه به شما احساس خوب مي دهد. فراموش نكنيد كه همه چيز پول نيست و اگر كاري كه دوست داريد، درآمد كمتري دارد، اول سمت آن برويد. حال خوش شما قيمت ندارد.

3 - زندگي معنوي خود را پيگيري كنيد:

معنويت نياز به دين خاص يا رعايت تمام اصول مذهبي ندارد. البته براي برخي انجام فرائض و اصول مذهبي خاصيت شادي و آرامش را دارد. در كل ياد بگيريد مسئوليت افكار و رفتار هاي خود را بپذيريد، به ديگران كمك كنيد، اميدوار باشيد، با طبيعت ارتباط برقرار كنيد، و با ديگران خوش رفتاري كنيد.

تمام اين موارد به شخصيت روحاني شما كمك مي كند و باعث مي شود زندگي شادتري داشته باشيد.

4 – حس اجتماعي خود را زنده كنيد:

وابستگي و ارتباط به هر جمعي، بخش مهمي از سلامت است. انسان موجودي اجتماعي است و اين مورد به هدف و معناي زندگي شما كمك مي كند. بودن در يك گروه ورزشي، مذهبي، فرهنگي يا هر گروهي، به شادتر شدن زندگي شما كمك مي كند.

 

گام سوم : با چالش هاي زندگي مقابله كنيد:

1 – با تنش هاي دروني مبارزه كنيد:

اينكه با مشكلات رو در رو شويد به نظر آسان مي رسد. فرار از مشكلات، پيامدهاي منفي زيادي دارد و ممكن است به شما احساس عدم كنترل بدهد. مشكلات را بپذيريد، با خود صادق باشيد و با آن ها روبرو شويد. اما يادتان باشد از كاه كوه نسازيد. مشكلات را همانطور كه هست نگاه كنيد و در مورد دفعات قبلي كه مسئله اي را حل كرده ايد فكر كنيد.

2 – به داشته هايتان فكر كنيد:

يكي از بهترين روش ها براي رضايت از زندگي، اين است كه به چيزهايي كه داريم فكر كنيم، نه چيزهايي كه مي خواهيم. آرزو هاي خود را بكشيد، اما در حسرت نداشتن آن ها نمانيد و در مسير آن ها حركت كنيد. يكي از راه هاي مهم شاد بودن، پذيرش زندگي همانطور كه هست، مي باشد.

3 – به مشكلات به چشم فرصت نگاه كنيد:

خوب بودن در شرايط سخت آسان نيست، اما مبارزه كردن باعث ايجاد يك راه جديد و يك حس تازه در زندگي شما مي شود. درست است كه مشكلات شما ممكن است زياد باشد، اما وقتي با تمركز يك مشكل را حل مي كنيد، كاملا رشد خود را حس خواهيد كرد.

 

گام چهارم: شخص دوست داشتني تري باشيد

1 – قدرشناس باشيد:

درگيري هاي زياد زندگي، باعث مي شود فراموش كنيد كه چه چيزهاي خوبي داريد كه لازم است قدر آن ها را بدانيد. سپاسگزار بودن و قدرشناسي، به شما كمك مي كند كه زندگي شاد تري داشته باشيد و به چشم ديگران نيز ارزشمند بشويد. مي توانيد حتي بخاطر كوچك ترين چيز ها از ديگران تشكر كنيد.

2 – از بازخوردهاي سازنده ديگران استفاده كنيد:

ممكن است براي شما سخت باشد كه ديگران در مورد شما و كار شما نظر بدهند. اما سعي كنيد از بازخورد و انتقاد ديگران، براي پيشرفت خودتان استفاده كنيد. بازخورد ديگران به شما در بهبود مهارت هايتان كمك مي كند و باعث زندگي شادتري مي شود. به طور كلي ظرفيت خود را بالا ببريد اما مي توانيد انتقادات غير سازنده و بي رحمانه را ناديده بگيريد.

اگر انتقادي شما را ناراحت كرد، به خودتان زمان بدهيد كه آرام شويد، قدم بزنيد، نفس بكشيد و صبر كنيد تا از آن بازخورد، براي بهبود خودتان استفاده كنيد.

3 – خود و ديگران را ببخشيد:

بخشش، يكي از سخت ترين كارهايي است كه مي توانيد در مقابل كسي كه به شما آسيب زده انجام دهيد. خشم، ناراحتي، دلخوري و احساس گناه مي تواند به سلامت روان شما آسيب بزند. همه ما مرتكب اشتباه مي شويم اما اغلب از آن ها درس مي گيريم تا فرد بهتر و قوي تري باشيم. بخشيدن ديگران لزوما به معناي فراموش كردن اشتباهاتشان نيست، همچنين شما با بخشيدن به عنوان كسي كه هيچ چيز برايش مهم نيست شناخته نمي شويد.

براي بعضي ها بخشيدن ديگران آسان است اما خيلي سخت خودشان را مي بخشند. به خودتان سخت نگيريد و خود را محدود نكنيد، همه اشتباه مي كنند اما مهم اين است كه از اشتباهات خود درس بگيريد و از  آن ها براي بهتر شدن استفاده كنيد. مقاله 8 راهكار براي بخشيدن خود را بخوانيد.

4 - محبت و دلسوزي را در خود تقويت كنيد:

زندگي دلسوزانه، به شما كمك مي كند كه يك دوست بهتر، يك فرد قابل اعتماد و يك انسان شادتر شويد. تحقيقات ثابت كرده كساني كه با ديگران همدردي مي كنند و نسبت به ديگران محبت دارند، انسان هاي شادتر و سالم تري هستند. خودتان را در ديگران و ديگران را در خودتان ببينيد و تجربياتتان را با هم به اشتراك بگذاريد.

لبخند بزنيد، شوخي كنيد، از ديگران تشكر كنيد، معذرت خواهي كنيد و عاشق شويد. تمام اين ها به شما كمك مي كند تا زندگي شادي داشته باشيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه داشتن زندگي شاد تر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه شاد زندگي كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۳:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی