مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افراد براي درمان فوبيا خود هيچ اقدامي نمي كنند. ترس يك واكنش طبيعي و مفيد است كه جنبه حفاظتي دارد و هنگام مواجهه با خطر فعال مي شود؛ ولي اختلال فوبيا ترس شديد، غير منطقي و نامتناسب با موقعيت است. شايد با خود فكر كنيد ترس من هر چقدر هم شديد باشد نيازي به درمان ندارد؛ چرا كه فوبيا براي من هيچ مشكلي ايجاد نمي كند. اما به خود صادقانه پاسخ دهيد كه موضوع فوبيا شما مانع انجام چه كاري هايي مي شود؟ تا به حال براي مواجه نشدن با موضوع فوبيا چقدر وقت و انرژي صرف كرده ايد؟ در زمان هاي مواجهه با موضوع فوبيك چقدر علائم استرس و اضطراب را تجربه مي كنيد؟ درمان فوبيا با استفاده از روش هاي مختلف امكان پذير است. شايد با برخي از آن ها آشنايي داشته باشيد، در ادامه انواع روش هاي درمان فوبيا را جمع آوري كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان فوبيا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

فوبيا و پيامدهاي آن

فوبيا ترسي شديد، غير منطقي و پايدار از يك جسم، شخص، حيوان يا موقعيت است. اين ترس با محرك برانگيزنده آن، متناسب نيست. اگر مبتلا به فوبيا باشيد از موقعيتي كه در شما هراس ايجاد مي كند پرهيز مي كنيد. اين اجتناب مي تواند جنبه هاي گسترده اي از زندگي تان را در بر بگيرد و در فعاليت و عملكرد اجتماعي شما مشكل ايجاد كند. حتي در صورت سعي و تلاش براي باقي ماندن در آن موقعيت، رنج و ناراحتي شديدي را تحمل خواهيد كرد. ممكن است آن قدر به اين موضوع اشتغال ذهني داشته باشيد كه نتوانيد از زندگي و فعاليت هاي خود لذت ببريد. در حالت هاي شديد حتي به كناره گيري از موقعيت هاي اجتماعي، گوشه گيري، انزوا و افسردگي مبتلا مي شويد.

 

درمان فوبيا

افراد مبتلا به فوبيا از راهكارهاي اجتناب و فرار در مواجهه با ترس هايشان استفاده مي كنند. اين راهكارهاي ناسازگار به حل شدن مشكل كمكي نمي كند، چون اجتناب از ترس ها خود باعث افزايش نگراني مي شود. بسياري از درمانگران معتقدند كه فرد مبتلا به فوبيا را بايد با ترس هايش رو به رو كرد. در هر كدام از روش هاي درمان كه در زير شرح داده ايم، از تكنيك هاي خاصي براي مقابله با ترس ها استفاده مي شود.

درمان شناختي_ رفتاري

در درمان شناختي رفتاري كمك مي شود تا از تاثير نحوه تفكر خود در بروز نشانه هاي اضطراب آگاه شويد و به بينش و درك بهتري از مسائلي كه عامل هراس و محرك ايجاد فوبيا در شماست، برسيد. به اين شكل مي توانيد افكار نادرست خود را اصلاح كنيد. در حقيقت روشن مي شود كه موضوع فوبيا خطري براي شما ندارد. در شناخت درماني باورها بررسي شده و روي آن ها كار مي شود چون اين باور ها باعث ادامه يافتن ترس و اضطراب يا شدت يافتن فوبيا مي شود. از جمله اين تكنيك ها مي توان به بازسازي شناختي، مواجهه درماني، يادگيري مشاهده اي اشاره كرد.

دارو درماني

در درمان فوبيا از دارو درماني هم استفاده مي شود در واقع اگر ترس ها خيلي شديد باشند بهتر است براي درمان فوبيا در كنار مشاور از روانپزشك نيز كمك بگيريد. مصرف داروها همراه با رفتاردرماني يا درمان شناختي _ رفتاري مي تواند اثر بخشي بالاتري داشته باشد. داروهاي ضد اضطراب مانند بنزوديازپين ها، SSRIs و مهاركننده هاي مونو آمين اكسيداز دردارودرماني فوبيا تجويز مي شوند.

رفتار درماني

به منظور شناسايي رفتارهاي ناسالم و ايجاد تغيير در رفتارهاي ناسازگار از رفتار درماني استفاده مي شود. در رفتار درماني ابتدا عامل محرك فوبيا شناسايي مي شود سپس ميزان ترس شما در ارتباط با موضوع برآورد مي شود و با تكنيك هاي خاص پاسخ ترس را از بين مي برند. يكي از بهترين شيوه ها، رويارويي تدريجي با عامل ترس است كه بايد توسط متخصص صورت بگيرد. براساس نوع و شدت بيماري زماني طول مي كشد تا به مرور ترس خود را از دست بدهيد. رايج ترين تكنيك هاي رفتار درماني شامل حساسيت زدايي منظم، مواجه سازي با محرك ترسناك به صورت تصويري يا واقعي است.

يادگيري مشاهده‌اي

در اين روش، نحوه رويارويي و تعامل يك فرد با عامل فوبيا و موقعيت ترسناك به طور مستقيم يا در فيلم يه شما نشان داده مي شود. در نتيجه تشويق مي شويد تا با شجاعت بيشتري با موضوع ارتباط برقرار كنيد. يك نوع خاص در مدلينگ تراپي حالتي است كه بيمار علاوه بر مشاهده فرد ديگري كه رفتاري شجاعانه بدون ترس با موقعيت فوبيك دارد خود او نيز با موقعيت ترسناك تعامل مي كند.

روان تحليلي

در درمان هاي روان تحليلي به منشا ترس در كودكي پرداخته مي شود تا بتوانيد به ترس هاي خود كه ريشه در ناخودآگاه دارند آگاه شويد. تلاش بر آن است كه با ترس هاي دوران كودكي خود مواجه شده و به راهنمايي درمانگر بتوانيد اين ترس ها را تحليل و تفسير كنيد. به تدريج آگاهي تان نسبت به منشا ترس در گذشته افزايش پيدا مي كند. البته اين نوع درمان ها زمان بر است و جلسات درمان طولاني مي شود. روان درماني مبتني بر بينش بيمار را قادر مي سازد تا منشا هراسش را بشناسد و از نقش مقاومت در ادامه اختلال آگاه شود و به دنبال روش هاي موثري براي مواجه با محرك هاي اضطراب زا باشد.

خانواده درماني

خانواده درماني مي تواند براي شما و خانواده تان موثر واقع شود. چون با خانواده درماني درك مي كنيد كه چگونه خود را با واقعيت وجود اين اختلال و مشكلات رواني يا اجتماعي همراه با آن سازگار كنيد. همچنين خانواده از اهميت حمايت از بيمار و فعال بودن در فرآيند درمان او آگاه مي شوند. 

متخصصان ما در مركز مشاوره حامي هنر زندگي با استفاده از تجربه و دانش خود، براي درمان انواع فوبيا بر اساس خصوصيات هر فرد درمان مناسب را تجويز مي كنند. شما مي توانيد با دريافت مشاوره از خدمات درماني اين مركز بهره مند شويد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان فوبيا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : بهترين راه هاي درمان فوبيا | انواع روش هاي درمان قطعي فوبيا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان فوبيا،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۷:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی