مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

علائم مادران در هفته پنجم بارداري

علائم بارداري در افراد مختلف مي‌تواند بسيار متفاوت باشد. با اين حال بر اساس تغييرات هورموني كه در بدن مادر اتفاق مي‌افتد مي‌توان بروز برخي علائم را در اكثر مادران مشاهده كرد. براي مثال در هفته پنجم بارداريافزايش هورمون‌هاي hCG و پروژسترون مي‌تواند منجر به تجربه علائمي نظير موارد زير شود.

  • افزايش تعداد دفعات ادرار
  • افزايش حساسيت حس بويايي
  • احساس دردهاي شكمي
  • لكه بيني
  • احساس خستگي مفرط
  • ايجاد تغييراتي در سينه‌ها
  • احساس ويار نسبت به مواد غذايي مختلف
  • يبوست از علائم هفته پنجم بارداري
  • افزايش ترشحات واژن
  • تغييرات خلقي براي مثال احساس زودرنجي و ناراحتي مفرط و تجربه حالاتي نظير آنچه كه در دوران پيش از قاعدگي تجربه مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

تغييرات جنين در هفته پنجم بارداري

هفته پنجم بارداري آغاز مرحله‌اي از رشد جنين است كه به آن مرحله روياني گفته مي‌شود. اين هفته زماني است كه سيستم‌ها و ساختارهاي مهم بدن كودك نظير مغز، قلب ونخاع  شروع به شكل گيري مي‌كنند. در اين زمان ضربان قلب فرزندتان به سرعت ثابتي مي‌رسد اگرچه ممكن است هنوز دو هفته ديگر زمان نياز باشد تا شما بتوانيد از طريق سونوگرافي صداي ضربان او را بشنويد. رويان در اين مرحله به سرعت در حال رشد است. اما از نظر اندازه هنوز بسيار كوچك است و در واقع چيزي در حدود دو ميلي متر است.

توصيه‌هايي براي مادران در هفته پنجم بارداري

براي اينكه بتوانيد دوران بارداري سالمي را تجربه كنيد توجه به نكات زير مي‌تواند براي شما سودمند باشد.

مراجعه به پزشك از توصيه‌هاي لازم در هفته پنجم بارداري

اگر تازه متوجه بارداري خود شده‌ايد، اولين كاري كه لازم است انجام دهيد اين است كه به يك پزشك زنان مراجعه كنيد تا در طول دوران بارداري تحت نظر او قرار بگيريد. پزشك در هر نوبت از مراجعه چكاپ هاي سلامتي لازم را انجام خواهد داد و وضعيت جنين را زير نظر خواهد گرفت.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

دريافت ويتامين‌هاي موردنياز دوران بارداري در هفته پنجم بارداري

دريافت برخي ويتامين‌ها و مواد معدني در دوران بارداري به خصوص در هفته‌هاي اول از اهميت بسزايي برخوردار است. از جمله اين موارد مي‌توان به فوليك اسيد اشاره كرد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه مصرف مقادير كافي فوليك اسيد در اوايل بارداري مي‌تواند از نقايص تولد پيشگيري كند. از جمله ديگر مواد مورد نياز در اين زمان مي‌توان به امگا 3 و ويتامين D اشاره كرد. دريافت اين مواد براي رشد مغز و چشم كودك از اهميت بسزايي برخوردار است. همچنين اگر بتوانيد به ميزان كافي مواد معدني و ويتامين‌ها را مصرف كنيد، به روند توليد شير خود نيز كمك كرده و اجازه مي‌دهيد كه اين شير حاوي مواد مغذي موردنياز براي كودك باشد.

قطع مصرف سيگار، الكل و داروهاي غير مجاز

مصرف سيگار،الكل و برخي از داروها در دوران بارداري توصيه نمي‌شود چرا كه مي‌توانند در روند رشد جنين اخلال ايجاد كنند و خطرهاي مرتبط با بارداري را افزايش دهند در صورتي كه از قبل داروي خاصي مصرف مي‌كرديد در دوران بارداري حتماً در مورد آن با پزشك خود مشورت كنيد تا بتوانيد در صورت مضر بودن آن براي كودك دارو را قطع كرده و جايگزين ديگري براي آن پيدا كنيد.

داشتن برنامه غذايي مناسب

در اين زمان بهتر است بيشتر به فكر سبك غذا خوردن خود باشيد و تلاش كنيد تا برنامه غذايي سالمي داشته باشيد. به اين منظور غذاهاي سالمي نظير مانند ميوه، سبزيجات، غلات كامل، پروتئين‌هاي بدون چربي، لوبيا، آجيل و لبنيات را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. مصرف اين مواد غذايي به حفظ سلامت جنين كمك بسياري مي‌كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول 

- براي اولين بار چه زماني مي‌توان صداي قلب جنين را شنيد؟

در هفته پنجم بارداري سيستم گردش خون در فرزند شما شكل مي‌گيرد و در نتيجه ضربان قلب نيز وجود دارد. با اين حال ممكن است صداي آن در سونوگرافي قابل تشخيص نباشد. معمولاً صداي ضربان قلب اولين بار در هفته ششم يا هفتم بارداري قابل تشخيص است.

- علت احساس خستگي مفرط در هفته پنجم بارداري چيست؟

احساس خستگي مفرط و كمبود انرژي معمولاً در نتيجه افزايش هورمون پروژسترون به وجود مي‌آيد. به همين خاطر به خاطر اينكه نياز بيشتري به استراحت داريد خود را سرزنش نكنيد و به خودتان زمان دهيد تا بتوانيد با شرايط جديد سازگار شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته پنجم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته پنجم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته پنجم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته پنجم بارداري،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۲۳:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی