مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دروغ گفتن به همسر چه تاثيري بر روابط زوجين مي گذارد؟ با همسر دروغگو چگونه رفتار كنيم؟ دروغ گويي يكي از معضلات و پديده هاي اجتماعي است كه از سال هاي دور گريبان گير روابط انساني بوده است. همه افراد انتظار دارند در روابطشان با صداقت فرد مقابل مواجه باشند. اهميت اين صداقت در برخي روابط بيشتر به چشم مي خورد. يكي از مهم ترين روابط بين فردي روابط زناشويي است. دروغ گفتن به همسر يكي از آسيب زا ترين عوامل به خانواده مي باشد. دروغ گفتن در زنان و مردان به علل مختلف انجام مي شود. براي كاهش دروغگويي در رابطه و پيشگيري از عواقب آن بهتر است اقداماتي انجام دهيد. در اين مقاله به علل و راهكارهايي براي ايجاد اعتماد بين زوجين مي پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زوجين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

دروغ گفتن به همسر

اعتماد يكي از اركان اساسي هر ازدواجي مي باشد. معمولا زوجين مبنا را بر صداقت فرد مقابل خود مي گذارند. آن ها انتظار دارند همسرشان در موقعيت هاي مختلف با صداقت با آن ها برخورد كنند. در صورتي كه همسرشان دروغ بگويد، موجب ناراحتي و بي اعتمادي زيادي مي شود.

زنان و مردان هر دو ممكن است در رابطه به همسر خود دروغ بگويند. علل دروغ گفتن به همسر مي تواند مختلف باشد. در هر صورت دروغگويي باعث ايجاد احساس خشم در فرد مقابل مي شود. نتيجتا دلخوري و بي اعتمادي را با خود به همراه خواهد داشت و مي تواند مبنايي براي مشكلات پيچيده تر و بزرگتر باشد.

 

دروغ گويي مردان

مردان مي توانند به علل مختلفي به همسرشان دروغ بگويند تا عاقبت انديشي خود را نشان دهند يا برخي مسائل را پنهان سازند. در واقع آنان ممكن است فكر كنند با اين كار مصالح زندگي زناشويي را رعايت كرده اند، حال آنكه دروغ گفتن به همسر هميشه شرايط را پيچيده تر و بغرنج تر مي كند.

علل دروغگويي مردان

برخي مردان به علل زير دروغ مي گويند:

  • نگران نكردن همسر: بسياري از مردان براي مراعات حال همسرشان برخي حقايق را پنهان كرده و برخي اتفاقات را بيان نمي كنند. در حاليكه وقتي همسرشان متوجه شود، بيشتر عصباني و آزرده خواهد شد.
  • غر زدن همسر: برخي اوقات مردان از ترس اينكه در خانه دعوايي راه بيفتد يا همسرشان به خاطر مسائل بر سر آن ها غر بزند، دروغ مي گويند.
  • حفظ عزت نفس: برخي مردان به خاطر اينكه عزت نفس پاييني دارند يا فكر مي كنند ممكن است احترام و توجه مثبت همسرشان را از دست بدهند، دست به دروغگويي در مورد مسائل مختلف مي زنند.
  • نا امن بودن فضا: يعني ممكن است زن فضايي براي راست گويي به همسر خود ندهد. در چنين شرايطي دروغ گفتن آسان تر به نظر مي رسد كه البته ممكن است در كوتاه مدت چنين هم باشد ولي در بلند مدت براي رابطه آسيب زا خواهد بود.
  • ترس از دست دادن همسر: خيلي از مواقع مردان به خاطر ترس از دست دادن همسر كوچك ترين مسائل را پنهان كرده و درباره اش دروغ مي گويند.
  • مسكوت نگه داشتن و برهم نزدن آرامش نسبي: يعني عليرغم وجود اختلافات و مشكلات، به جاي اينكه به حل مسئله روي آورده و مشكل را حل كنند، دروغ مي گويند تا نشان دهند اوضاع مرتب است.
  • نا آگاهي از آسيب هاي دروغ: آن ها ممكن است فكر كنند دروغ گفتن كار بدي نيست و دروغ مصلحتي براي زندگي لازم است. يا ممكن است فكر كنند لزومي ندارد همسرشان از همه چيز با خبر باشد.

 

دروغ گويي زنان

همانطور كه مردان دلايلي براي دروغگويي دارند، زنان هم ممكن است براي حفظ شرايط موجود و جلوگيري از درگيري ها روي به دروغگويي بياورند.

علل دروغگويي زنان

  • ترس از گفتن حقيقت و نداشتن فضا براي گفتن حقيقت: يعني همسر به قدر كافي سعه صدر ندارد يا فضايي براي راستگويي در اختيار نمي گذارد. دروغ گفتن به شكل موقت اوضاع را درست نگه مي دارد ولي پيامد هاي بدتري مي تواند در دراز مدت داشته باشد.
  • تلاش براي حفظ زندگي زناشويي: گاهي اوقات براي برهم نزدن اوضاع و از بين نبردن آرامش نسبي همسر و فرزندان، دروغ گفتن بهترين راه ممكن به نظر مي رسد كه البته اين كاري اشتباه است.
  • اطمينان خاطر دادن به همسر: گاهي اوقات زنان براي اينكه از همسر خود حفاظت كنند از گفتن نظر و عقيده حقيقي خودداري مي كنند.
  • جلوگيري از بحث و دعوا: بسياري از زنان ترجيح مي دهند به جاي گفتن حقيقت و دفاع از آن چه كه مي خواهند، دروغ گفته و از بروز جر و بحث اجتناب كنند.

 

پيامدهاي دروغگويي

پيامدهاي دروغگويي مي تواند هم براي فرد دروغگو و هم براي فردي كه دروغ شنيده است، باشد.

پيامدهاي دروغگويي براي فرد مقابل

همان طور كه گفته شد، دروغگويي به هر علتي كه باشد و هر چقدر هم كه موجه به نظر برسد، ممكن است فاش شود و هنگامي كه فاش شود، اعتماد ها از بين مي رود و دلخوري ايجاد مي شود.

در واقع هنگامي كه شما يك بار با دروغگويي همسرتان مواجه شويد ممكن است هميشه احتمال دهيد كه باز هم اين كارش را تكرار كند. بنابراين دروغ گفتن در طي زمان جايگاه و ارزشمندي شما را پايين مي آورد. اين در حاليست كه همسر شما نياز دارد به شما تكيه كند.

لطمه خوردن به احساسات طرف مقابل و ايجاد حس دوري و عدم صميميت از ديگر پيامدهاي دروغ گفتن مي باشد. خشم و اضطراب و آزردگي همگي در فرد مقابل ايجاد مي شوند.

پيامدهاي دروغگويي براي فرد دروغگو

دروغگويي و پنهان كاري خود باعث ايجاد علائم اضطراب مي شود. معمولا كسي كه در حال دروغگويي است مضطرب است و دائما نگران فاش شدن آن و برخورد همسرش مي باشد. در واقع دروغگويي علاوه بر پيامد هايي كه براي همسر دارد، باعث فشار رواني روي خود فرد هم مي شود.

فرد دروغگو مجبور است دائما اطلاعاتي را در ذهنش ذخيره كند و نگران باشد كه مبادا اشتباهي كرده و دروغش را فاش شود. يعني بايد دائما خود را نظارت كند. اين كار انرژي زيادي را از بين مي برد و همچنين باعث دور شدن فرد از اصالت خود (آنچه كه واقعا هست) مي شود.

از طرف ديگر دروغگويي ممكن است باعث گفتن دروغ هاي بيشتر شود. يعني شما براي اينكه آبرويتان را حفظ كنيد مجبور مي شويد دروغ هاي بيشتري بگوييد و اين داستان همينطور ادامه پيدا مي كند.

 

بيشگيري از دروغگويي

اگر زوجين بتوانند فضاي امني را براي همديگر بيافرينند تا بتوانند بدون ترس از قضاوت به راحتي با يكديگر صحبت كنند، در اين صورت نيازي به دروغگويي نيست.

بالا بردن ميزان صميميت و يادگيري تكنيك هاي گفتگو و مذاكره و همچنين يادگيري مهارت حل مسئله همگي به زوجين كمك مي كند تا از پس مشكلات و چالش ها برآيند. تا بتوانند در صلح و آرامش با يكديگر گفتگو كنند بدون آنكه به يكديگر دروغ گفته و به پنهان كاري متوسل شوند.

 

گذر از دروغگويي و جلب اعتماد دوباره

براي اينكه از يك بحران كه با دروغگويي آغاز شده گذر كنيد، نياز هست كه از كاري كه كرده ايد، حقيقتا پشيمان باشيد و براي آن عذرخواهي كنيد. هر عذرخواهي شامل چهار قسمت مي باشد:

  • اعتراف به اشتباه
  • معذرت خواهي
  • جبران كردن
  • عدم ارتكاب مجدد

در واقع با طي كردن هر چهار مرحله بالاست كه مي توان از دلخوري ها گذر كرد. علاوه بر اين، حسن نيت خود را با پاي بندي و تعهدتان به صداقت به همسر خود نشان دهيد. تا بتوانيد در طول زمان اعتماد وي را جلب كنيد. مشاوره خانواده نيز به شما كمك مي كند تا اعتماد از دست رفته را بازگردانيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زوجين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

منبع: دروغ گفتن به همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دروغ گفتن به همسر،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۶:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی