مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خجالت زنان از رابطه جنسي به چه علت است؟ آيا راهي براي بر طرف كردن خجالت زنان از رابطه جنسي در ارتباط با همسرشان وجود دارد؟ بعضي زنان از داشتن رابطه جنسي با همسر خود خجالت مي كشند. حتي برخي ترجيح مي دهند در تاريكي رابطه داشته باشند. شرم و خجالت زنان در رابطه جنسي مي تواند گذرا يا دائمي باشد. اين شرم باعث مي شود زوجين از رابطه جنسي خود لذت كامل نبرند. در واقع اين زنان نمي توانند خواسته ها ونيازهاي خود را بيان كنند و انگار چيزي مانع آن ها مي شود كه در نهايت به عدم رضايت زناشويي منجر مي شود. تداوم اين روند، رابطه جنسي را به يك سناريوي تكراري و يكنواخت تبديل خواهد كرد. در اين مقاله درباره علل و تاثير خجالت زنان از رابطه جنسي بر روابط زناشويي صحبت خواهيم كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خجالت در رابطه جنسي

خجالت زنان از رابطه جنسي در ابتداي زندگي زناشويي امري طبيعي است كه به مرور بايد از بين برود. تداوم شرم و خجالت زنان در رابطه جنسي باعث بروز دلسردي و پايين آمدن كيفيت رابطه مي شود. پس نحوه مديريت شرم در رابطه از اهميت زيادي برخوردار است. اين شرم و خجالت به قدري است كه زن توانايي لذت بردن از رابطه جنسي را ندارد. لازم به ذكر است مشكل كمبود ميل جنسي در زنان نيست، بلكه تنها از برقراري رابطه جنسي خجالت مي كشند. گاهي زنان دوست دارند به همسر خود حرف هايي بزنند يا رفتار خاصي داشته باشند. اين زنان توانايي بيان خواسته و نيازهاي خود يا فانتزي هاي جنسي خود را ندارند. آن ها معمولا اين مشكل خود را با كسي مطرح نمي كنند.

 

دلايل خجالت زنان در رابطه جنسي

خجالت زنان از رابطه جنسي مي تواند براساس موقعيت فرهنگي يا زماني متفاوت باشد، كه در ادامه به آن مي پردازيم:

تاثير فرهنگ:

در كشورهايي مانند ايران، زنان را به داشتن حجب و حيا تشويق مي كنند. در اين فرهنگ ها زنان از داشتن رابطه جنسي يا صحبت كردن درباره آن شرم دارند. اين طرز فكر در آن ها شكل مي گيرد كه راحت بودن در رابطه جنسي در تضاد با حياي زنانه است. در واقع به نوعي لذت جنسي را براي زن ندانسته و آن را نختص مردان مي دانند. تبعيض جنسيتي كه از طرف فرهنگ بر زنان جامعه اعمال مي شود آن ها را با نوعي نابرابري در رابطه رو به رو مي كند.

عدم اعتماد به نفس:

نگراني شديد از ارزيابي منفي توسط همسر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخي از زنان مي شود. چرا كه تصور مي كنند براي داشتن يك رابطه جنسي موفق بايد بدني زيبا داشته باشند حال آن كه كليد داشتن يك رابطه خوب پذيرفتن بدن خود همان گونه كه هست مي باشد. در واقع تصويري كه زنان از بدن خود دارند در تمايل به داشتن رابطه تاثير مي گذارد. زنان مبتلا به اختلال بدشكلي بدن، با نگاه منفي به بدن خود ايرادهاي غير واقعي را در ذهنشان پرورش مي دهند.

ترس از قضاوت شوهر:

گاهي خانم ها مي ترسند كه راحت بودن با شوهر و بيان فانتزي هاي جنسي خود باعث مي شود كه مورد قضاوت منفي از طرف شوهر خود قرار گيرند. و يا اين كه نسبت به گذشته آن ها مشكوك شوند.

زايمان:

خجالت زنان در رابطه جنسي ممكن است به دنبال زايمان و تغييراتي كه در بدن زن ايجاد مي شود مانند چاق شدن و يا ترك هاي زايمان رخ دهد. در واقع تصويري كه از بدن خود دارند تغيير كند كه تداوم اين نارضايتي منجر به افسردگي و پايين آمدن عزت نفس در آن ها مي شود.

 

تاثير خجالت زنان در رابطه جنسي

خجالت زن در روند شروع رابطه جنسي اختلال ايجاد مي كند. معمولا شرم و خجالت در زن مانع خيال پردازي و ميل جنسيدر او مي شود. در حالي كه خيال پردازي روند طبيعي در رابطه مي باشند. در واقع حس شرم روي خيال پردازي هاي جنسي تاثير مي گذارد. زنان خجالتي به جاي اين كه در رابطه احساس مثبتي داشته باشند، به افكار منفي دامن مي زنند كه به بي ميلي جنسي در زنان منجر مي شود. تداوم افكار منفي ممكن است منجر به وسواس فكري نيز شود. در نهايت زن و مرد از رابطه جنسي كه لازمه ازدواج است لذت نبرده و منجر به سردي روابط و مشكلات زناشويي مي شود. بهتر است زوجين قبل از بغرنج شدن مسئله در صدد حل آن با استفاده از مشاوره جنسي و يا استفاده از راهكارهاي كاهش خجالت در رابطه بر آيند.

 

راهكارهايي براي بيان خواسته زنان در رابطه جنسي

معمولا خجالت در زنان باعث مي شود نتوانند خواسته هاي خود را بيان كنند. استفاده از زبان بدن راهي مناسب براي انتقال خواسته هاست. اگر از صحبت كردن در مورد نيازها، خواسته هاي جنسي و بيان فانتزي هاي خود مشكل داريد، مي توانيد از روش هاي ديگري استفاده كنيد تا همسرتان را متوجه رفتارهاي لذت بخش نماييد. در ادامه به برخي از اين روش ها اشاره كرده ايم:

علائم چشمي لذت بردن

هنگام رابطه جنسي از تغييراتي كه در چشم ها ايجاد مي شود مي توان به ميزان تحريك، لذت يا حتي ارگاسم در طرف مقابل پي برد. يكي از نشانه هايي كه تحريك پذيري و لذت در زن و مرد را نشان مي دهد تغييرات در حالت چشمان است. در واقع توجه به چشم ها در هنگام رابطه مي تواند موقعيت هاي لذت بخش در شريك جنسي را شناسايي كرد.

استفاده از دست ها

اگر حين رابطه جنسي، رفتاري كه شوهر انجام مي دهد براي شما لذت بخش و تحريك كننده است با استفاده از دست ها او را تشويق كنيد تا اين حالت را ادامه دهد. اگر از لمس ناحيه اي از بدن خود لذت مي بريد با دست هايتان او را هدايت كنيد.

سر و صدا

اگر هنگام انجام رابطه صدايي برگرفته از لذت جنسي از شما شنيده شود اين يك امر طبيعي است پس جلوي آن را نگيريد. با اين صداها مي توانيد ميزان لذت خود را به همسرتان نشان دهيد. همچنين به اون مي فهمانيد از كدام رفتار جنسي بيشتر لذت مي بريد.

زن و مرد براي برقراري يك رابطه جنسي با كيفيت، بايد به لحاظ جنسي احساس نزديكي زيادي كنند. صميميت بين زوجين، صداقت، و رابطه عاطفي عميق به برقراري ارتباطي بر اساس اعتماد و برآورده كردن نياز هاي طرفين كمك خواهد كرد.مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده به زوجين در از بين بردن خجالت زنان از رابطه جنسي كمك مي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

  

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

منبع: خجالت زنان از رابطه جنسي با شوهرانشان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۳:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی