مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

علاقه مند كردن كودكان به غذا يكي از دغدغه هايي است كه اغلب پدر و مادران با آن دست و پنجه نرم مي كنند. علاقه و ذايقه كودكان در سنين مختلف تغيير مي كند اما والدين مي توانند با استفاده از روش هاي مناسب علاقه كودك را به غذاهايي كه مفيدند جلب نمايند. برخي والدين دوست دارند كودكشان خوش اشتها باشد و به راحتي غذا بخورد. برخي كودكان خوش اشتها و برخي به اصطلاح بدغذا هستند. براي ترغيب كودك به غذا خوردن بايد شرايط رشدي و سني او را در نظر گرفت و علل بدغذايي را شناسايي كرده و با استفاده از تكنيك هايي كودك را ترغيب به غذا خوردن كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه علاقه مند كردن كودكان به غذا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

براي علاقه مند كردن كودكان به غذا بايد چه كرد؟

برخي كودكان هنگام غذا خوردن دردسرهايي براي پدر و مادرشان ايجاد مي كنند. ممكن است كودكان تنها به خوردن غذاهاي خاصي عادت كنند و به غير از آن غذاي ديگري را نخورند. بهانه گيري و بازي كردن هم مي تواند براي والدين اذيت كننده باشد. با تمام اين سختي ها نگراني اصلي والدين نرسيدن مواد مغذي كافي به كودكشان است. براي آن كه بتوانيم كودكمان را به خوردن غذاهاي متفاوت علاقه مند كنيم، بايد ابتدا دلايل بد غذايي كودك را بررسي كنيم.

علل بدغذايي كودك

كودكان به دلايل مختلفي ممكن است كم غذا شود:

  • در برخي از دوره هاي رشدي اين اتفاق مي افتد. اگر براي مدت كوتاهي باشد، زياد نگران كننده نيست ولي اگر ادامه دار باشد نياز به بررسي بيشتر دارد.
  • ممكن است وعده هاي غذايي قبل به قدر كافي سير كننده بوده كه كودك الان ميل به غذا ندارد.
  • خوردن ميان وعده هاي زياد يا به اصطلاح هله هوله ممكن است كودك را از خوردن غذاي اصلي بازدارد.
  • برخي كودكان براي جلب توجه والدين به سختي غذا مي خورند و در صورت دريافت توجه و اصرار آن ها شروع به خوردن مي كنند.
  • ممكن است كودك حين غذا خوردن به دنبال بازي برود. اين رفتار هم مي تواند توجه طلبانه باشد.

علاقه مند كردن كودكان به غذا از طريق تسهيل محيط

با در نظر گرفتن برخي مسائل ساده مي توانيد كودكتان را به خوردن غذا علاقمند كنيد:

  • صندلي و ميزي كه كودك پشت ان قرار مي گيرد را متناسب با قد و سن كودك تنظيم كنيد. اگر جاي كودك راحت نباشد ، غذا خوردن براي وي آزار دهنده مي شود.
  • قاشق، ليوان و ساير ظروف بايد متناسب با سن و جثه كودك باشد و اگر رنگ هاي آن ها شاد و با طرح هاي كارتوني باشد كودك ترغيب به غذا خوردن مي شود.

 

راه هايي براي علاقمند كردن كودكان به غذا

  • الگوي خوبي براي غذا خوردن باشيد. كودكاني كه در اطرافشان افراد بد غذا هست، از آن ها الگو مي گيرد.
  • اگر از سن كم به كودكتان غذاهاي سالم بدهيد، به طعم آن ها عادت مي كند و برايش پذيرفتن سبزيجات و ميوه ها آسان تر مي شود.
  • غذاها را در اشكال متنوع و زيبا درست كنيد. خلاقيت در آشپزي شديدا ترغيب كننده مي باشد.
  • همراه كودكانتان به خريد مواد غذايي برويد. از آن ها نظر بخواهيد.
  • از كودكتان بخواهيد كنارتان آشپزي كند. اين كار مي تواند فقط مشاركت او در يك هم زدن ساده باشد.
  • اگر كودكتان در خوردن غذاهاي سالم از خود مقاومت نشان مي دهد، براي او جايزه و تشويق تعيين كنيد. ولي حواستان باشد او را به اين مورد عادت ندهيد.
  • اگر كودكتان غذاي خاصي را پس مي زند، مقاومت به خرج دهيد و در حالت هاي مختلف آن را طبخ و به او پيشنهاد دهيد.
  • اگر كلا از خوردن غذا سر باز مي زند، اجازه دهيد تا هنگامي كه گشنه شود به سراغ غذا بيايد.

 

نكات مرتبط با علاقمندي كودكان تا سه سالگي به غذا

كودكان از يك سالگي به بعد علاقمند مي شوند خودشان غذا بخورند. بهتر است اين اجازه را به او بدهيد تا خودش غذايش را بخورد. پارچه بزرگي پهن كنيد كه نگران كثيف كاري او نباشيد. كودكي كه غذا را مطابق ميل خود بخورد، بيشتر به غذا خوردن تمايل پيدا مي كند. مقاله رشد كودك يك ساله را مطالعه نماييد.

برنامه ثابتي براي غذا خوردن كودكتان در نظر بگيريد. ساعات خاص و ظروف مشخص كمك مي كند برنامه غذايي كودكتان تنظيم شود و تغذيه او راحت تر شود.

اگر كودكتان تمايل به بازي با غذا دارد، اين اجازه را به او بدهيد. وع قوانين سخت و لج بازي كردن علاقه كودك را به غذا كم مي كند.

گاهي اوقات كودكان نسبت به يك غذاي خاص حساسيت نشان مي دهند. مثلا سيب زميني يا هويج نمي خورند. مي توانيد با رنده كردن آن ها در ماست، در وعدعاستفاده كنيد.

 

نكات مرتبط با علاقمندي كودكان در سنين بالاتر به غذا

سعي كنيد ميزان ميان وعده ها را تنظيم كنيد تا هم به قدر كافي ويتامين ها به كودك برسند و هم اينكه معده كودك پر نشود تا جايي براي وعده اصلي نماند.

در سنين 4-5سالگي كودكان ممكن است لجباز شوند و استقلال برايشان نكته برجسته اي شود. با ملايمت و ملاطفت كودك را به خوردن تشويق كنيد و برايش جايزه در نظر بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه علاقه مند كردن كودكان به غذا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:  راه هاي علاقه مند كردن كودكان به غذا

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۳۶:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی