مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تنفر از خانواده همسر

تنفر از خانواده همسر در بيشتر موارد از جانب زنان احساس مي شود. در فرهنگ هاي مختلف ارتباط بين عروس و مادر شوهر موضوعي جالب براي طنزها نيز بوده است. اما جداي از تنش هاي كليشه اي تنفر مي تواند از جانب مردان نيز احساس شود. تنفر از خانواده همسر ممكن است تا جايي ادامه پيدا كند كه به قطع رابطه با خانواده همسر ختم شود. برخي از افراد علي رغم اينكه ساليان زيادي از ازدواج شان گذشته، هنوز نتوانسته اند با خانواده همسرشان ارتباط مناسبي برقرار كنند. در واقع با گذشت سال ها نه تنها به يك نقطه اشتراك نرسيده اند، بلكه تمام علاقه و محبت آن ها هم از بين رفته است. مشاوره قبل از ازدواج زوجين را براي رو به رو شدن با چنين مسائلي آماده مي كند.

 

علل تنفر از خانواده همسر

علل تنفر از خانواده همسر مي تواند به تعداد تمام ازدواج ها، متنوع باشد. برخي از دلايل مهم و شايع را در ادامه شرح مي دهيم:

  • دخالت هايي كه خانواده همسر در امور زناشويي زوج مي كنند.
  • سوگيري هاي ذهني فرد نسبت به نقش خانواده همسر. يعني ممكن است فردي كه هميشه از دوران مجردي اش نظر بدي به خانواده همسر داشته، با همين نظر وارد خانواده آن ها شود و باعث شود آن ها واقعا با او بد برخورد كنند.
  • بي احترامي دو طرفه توسط عضو جديد و خانواده همسر.
  • منفعل بودن همسر در بين مشكلات به وجود آمده.
  • روشن نبودن مرزها در خانواده و خانواده همسر و اجازه ورود ديگران به مرزهاي خصوصي.
  • اختلافات فرهنگي-طبقاتي-اجتماعي گسترده بين فرد و خانواده همسر.
  • غير دوستانه بودن تعاملات خانواده همسر.
  • سو تفاهم هاي دو طرفه.
  • نزديكي بيش از حد اوليه به خانواده همسر و در هم شكستن مرزها و نهايتا آسيب ديدن طرفين.

 

پيامدهاي تنفر از خانواده همسر

اگر به موقع مسائل برطرف نشوند، ممكن است تنش ها بيشتر شده، و نتيجتا موجب از بين رفتن حرمت ها شود. بعد از دلسرد شدن و تنفر از خانواده همسر، فرد نمي تواند به راحتي با آن ها ارتباط برقرار كند. چنين اتفاقي باعث فشار رواني و ناراحتي براي خود فرد و همسر وي مي شود. در اين وضعيت عروس يا داماد مجبور است به ارتباط خود با خانواده همسر با يك دلشكستگي ادامه دهد و يا با آن ها قطع رابطه كند. هر دو حالت باعث ايجاد استرس و اضطراب در روابط زناشويي خواهد شد. 

اگر با خانواده همسرتان قطع رابطه كنيد، شوهر و يا زن تان در يك فشار دو سويه قرار مي گيرد. از يك طرف ارتباط با خانواده اش كه رابطه اي نا گسستني است و از طرف ديگر مهر و علاقه اش به همسر، توانايي انتخاب را از او مي گيرد. در واقع انگار فرد بين همسرش و خانواده اش قرار گرفته و در يك حالت كشمكش مي باشد.

تنفر از خانواه همسر علاوه بر فشار هاي فردي، رضايت زناشويي را كاهش مي دهد. گاهي اوقات همسر مقصر دانسته مي شود و جر و بحث رخ مي دهد. حاصل چنين جر و بحث هايي دلزدگي و دلسردي مي شود و در مواقعي طلاق عاطفي رخ مي دهد.

 

تعيين حدود قبل از قطع رابطه با خانواده همسر

همان طور كه در قسمت دلايل تنفر از خانواده همسر گفته شد، گاهي افراد بيش از حد در اوايل ازدواج به خانواده همسر خود نزديك مي شوند و تمامي مرزها را در هم مي شكنند و نهايتا تنش و آسيب به وجود مي آيد. بهترين كار براي مديريت ارتباط با خانواده همسر، حفظ مرز ها است. ارتباط بيش از حد يا قطع رابطه با خانواده همسر هر دو معايب خود را دارند. 

سعي كنيد فاصله مناسب با خانواده همسرتان را كشف كنيد. فاصله اي كه نه شما آسيب ببنييد نه همسرتان و نه خانواده او بهترين حالت است. مرزهاي خصوصي زندگي زناشويي تان را مشخص كنيد، اجازه ندهيد افرادي غير از شما و همسرتان وارد اين مرز ها شوند. گفتگوي صريح و با آرامش در اين مورد با همسرتان مي تواند راهگشا باشد.

تعادل را برقرار كنيد، يعني نه آنقدري دور شويد كه ارتباطات از بين بروند، نه آنقدر نزديك كه كنترل رابطه از دستتان خارج شود. البته صراحت و قاطعيت همسرتان در اين بين نقش مهمي ايفا مي كند.

در هر حال قطع رابطه با خانواده همسر راه حل مناسبي نيست و فقط پاك كردن صورت مسئله مي باشد. يعني بهتر است از روش هاي حل مسئله در ارتباطاتتان استفاده كنيد.

 

چگونگي رفع تنفر از خانواده همسر

براي از بين بردن تنفر از خانواده همسر و جلوگيري از قطع رابطه با خانواده همسر بهتر است با قدم هاي زير به حل مشكل و بالا بردن آرامش خود نزديك شويد.

  • گام اول: رو راست و صادق باشيد. نقش بازي كردن و محبت هاي بيجا وقتي كه سرشار از خشم و انزجار هستيد فقط حال خودتان را بدتر مي كند و پيامدهاي بلند مدت بدتري دارد.
  • گام دوم: اگر احساس بدي به خانواده همسر خود داريد، در موردش بينديشيد. براي برخي از دلايل در حال حاضر هيچ كاري نمي توانيد بكنيد؛ مثلا رسومات فرهنگي خانواده همسر. در عوض برخي مشكلات قابل حل هستند؛ مثل دخالت كردن آن ها در برخي امور جاري در منزلتان. علل را به دو دسته قابل تغيير و غير قابل تغيير تقسيم كنيد.
  • گام سوم: در مورد دلايل ناراحتي تان با همسرتان گفتگو كنيد. اين گفتگو بايد در زمان و مكان مناسبي باشد و به دور از خشم و توهين و تحقير صورت گيرد. مسائل قابل تغيير را به همسرتان بگوييد و با هم در موردش فكر كنيد كه چه تغييري مي توانيد ايجاد كنيد كه به نفع هر دو باشد. يعني برقراري رابطه برد برد راه حل مناسبي است.
  • گام چهارم: نهايتا بايد در مورد مسائل غير قابل تغيير كاري كنيد. مي توانيد در موردش با همسرتان گفتگو كنيد. همدلي كردن و درك متقابل او مي تواند به شما در احساس پذيرش آن ها كمك كند. در واقع حمايت عاطفي همسرتان را خواهيد داشت، حتي اگر تغيير عمده اي در شرايط ايجاد نشود. تعاملاتتان مثبت تر مي شود و فشار رواني مسئله برايتان كاهش مي يابد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده و روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:  تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۲۶:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی