مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

گوشه گيري، انزوا طلبي، كمرويي معمولا صفات افرادي است كه در محيط مدرسه يا كار يا هر فضاي ديگري از ورود به جمع ها خودداري مي كنند. اين افراد به تنهايي كارهاي خود را پيش مي برند و در كارهاي جمعي مشاركتي ندارند. اغلب اطرافيان آن ها را خجالتي مي دانند. در بيشتر مواقع گوشه گيري ويژگي است كه افراد از دوران كودكي با خود به همراه دارند، اما انزوا طلبي و گوشه گيري در دوران نوجواني بيشتر ديده مي شود. شايد فرزند شما يا همسر شما يا يكي از عزيزانتان انزواطلب است. اگر مي خواهيد دنياي  انزواطلبان را بهتر بشناسيد با ما همراه باشيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه گوشه گيري و انزوا طلبي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

انزوا طلبي چيست؟

انزوا طلبي الگويي نسبتا ثابت از ويژگي هاي شخصيتي است كه شامل ترس از طرد شدن ، اعتماد به نفس پايين و احساس شرم و خجالت در روابط مي شود.  اين افراد تنها ماندن را ترجيح مي دهند و فقط در صورتي كه نسبت به افرادي حس اعتماد سازي شكل گرفته باشد وارد رابطه مي شوند. از منظر تخصصي روان شناسي دو تيپ گروه هستند كه اين ويژگي ها را دارند اما وجه تفارق آن ها مهم است .

تيپ شخصيتي اسكيزوييد كه الگوهاي رفتاري انزواطلبانه آن ها كاملا از سر بي ميلي به ارتباط است . اما تيپ انزواطلب ديگر الگوهاي رفتاري اجتنابي اشان به دليل ترس از پذيرفته نشدن و طرد و انتقاد از سوي ديگران است. آن چه در اين خوانش منظور است دومين تيپ رفتاري است و نه شخصيت اسكيزوييد.

ريشه هاي انزوا طلبي چيست؟

  • الگوهاي تربيتي كنترل گرانه: والديني كه قدرت استقلال به كودك نمي دهند و مرتبا او را چك مي كنند و با تعريف بايد و نبايدهاي غير ضروري رفتار كودك را كنترل مي كنند او را مستعد انزواطلبي مي كنند.
  • خلق و خوي اوليه خجالتي بودن: همه كودكان با يك ويژگي ثابت به دنيا نمي آيند . پايه هاي زيستي و ژنتيكي در نوع رفتار آن ها تاثير دارد. برخي كودكان از ابتداي تولد با الگوهاي زيستي دوري گزيني واكنش نشان مي دهند. معمولا از غريبه ها روي بر مي گردانند و پشت والدين خود قايم مي شوند و از پاسخ دادن به سوالات امتناع مي كنند. اين كودكان مي توانند زمينه هاي گوشه گيري را داشته باشند.
  • نداشتن اعتماد به نفس: افرادي كه استقلال طلبي و فرديت آن ها در سنين كودكي به درستي ارضا نشده و درك درست و كاملي از توانمندي هاي خود ندارند و تصوير ذهني كه از خود دارند مغشوش و ضعيف است ، مستعد انزواطلبي هستند.
  • مشكلات خانوادگي: خانواده هايي كه با انبوهي مشكلات رفتاري ، مالي، بزهكاري يا رويدادهايي مثل طلاق و اعتياد مواجهند كودك را در بستر انزوا طلبي مي توانند قرار دهند.
  • ترس از نتيجه: افرادي كه توان رويارويي با واقعيت را ندارند و شكست را به عنوان بخشي از واقعيات زندگي نمي پذيرند يا در ذهن خود واگويه هاي منفي نسبت به انتقاد دارند مي توانند جزو انزواطلبان قرار گيرند.

خصوصيات انزوا طلبان چيست؟

  • بدبين هستند.
  • از معاشرت خودداري مي كنند.
  • طاقت مواجهه با انتقاد را ندارند.
  • اعتماد به نفس پاييني دارند.
  • احساس بي كفايتي و بي ارزشي دارند.
  • خود را ناارزنده سازي مي كنند.
  • ديد مبالغه آميزي به شكست دارند.
  • از صميميت گريزانند.
  • دوستان كمي دارند.
  • حساسيت زيادي نسبت به انتقاد دارند.
  • اعتماد و وفاداري ديگران نسبت به خودش را مي آزمايد.
  • با رويا و خيال پردازي بيشتر از واقعيت سر و كار دارند.
  • از فعاليت هاي گروهي خودداري مي كنند.
  • پيش بيني منفي به شروع روابط دارند.
  • فرار از ارتباطات در آن ها احساس ملال و اندوه ايجاد مي كند.

راه هاي درمان انزوا طلبي چيست؟

  • توانمندي هاي خود را مرور كنيد: يكي از ريشه هاي اصلي انزوا طلبي عدم شناخت فرد از خود است . شناخت آگاهانه از سايه روشن هاي شخصيتي ، پذيرش ضعف ها و استمرار در به خاطر داشتن نقاط قوت مي تواند فرد را از درون قدرت بخشد.
  • مهارت هاي اجتماعي خود را تقويت كنيد:  برخي از علت هاي ترس از رابطه در انزواطلبان ناشي از عدم داشتن مهارت اجتماعي آن هاست . انزوا طلبان با يادگيري شيوه هاي شروع، ادامه و پايان يك رابطه و مهارت هاي ارتباطي بخش كثيري از ترس هاي خود را مي توانند مديريت كنند.
  • خود را در فضاي معاشرت با ديگران قرار دهيد: ترس از انتقاد يا طرد شدن نوعي ترس پيش بينانه منفي از رويدادهاست . انزوا طلبان با مواجهه سازي و حساسيت زدايي خود مي تواند دريابد كه هميشه آنچه مي انديشيد محقق نمي شود.
  • تفكرات ناارزنده ساز خود را ارزيابي كنيد: مرور شناخت هاي ناقص و تفكرات ناكارامد مثل من خوب نيستم ، من ناكاملم ، من بي كفايتم يا ... فرصتي مي دهد تا فرد آگاهانه برداشت ها و ادراكات غير منطقي خود را سامان بخشد.
  • از يك درمانگر راهنمايي بگيريد: گاهي ريشه هاي انزواطلبي عميق تر از آن است كه فرد به تنهايي بتواند آن را بهبود بخشيد . لذا صحبت با يك روانشناس يا درمان گر گزينه مناسبي براي درمان خواهد بود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه گوشه گيري و انزوا طلبي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع  : گوشه گيري و انزواطلبي | نشانه ها، علت و درمان گوشه گيري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گوشه گيري و انزواطلبي،
موضوع:
[ ۳ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۴:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی