مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اغلب ما داشتن حد و مرز در روابط را مساوي با نداشتن صميميت در آن رابطه مي دانيم. يك رابطه سالم نيز نياز به حد و مرز دارد. اگر هرطور كه دلمان مي خواهد در رابطه رفتار كنيم، يا به اصطلاح راحت باشيم، ممكن است به رابطه و حتي خودمان آسيب بزنيم. معمولا تعيين حد و مرز در روابط زماني اهميت پيدا مي كند كه افراد صدمات ناشي از ناديده گرفتن آن را ديده باشند. با اين حال بسياري از ما نمي دانيم چگونه در يك رابطه ضمن حفظ صميميت، حد و مرزمان را مشخص كنيم. مرزها به بخش هاي مختلف زندگي هر فرد اشاره دارند. نقش هر كس در زندگي ما حدود اين مرزها را مشخص مي كند. براي مثال مرز ارتباطي ما با همكارمان بسيار متفاوت از يك دوست مي باشد. معمولا افراد در تعيين حد و مرز در روابط با شريك عاطفي خود دچار مشكل مي شوند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تعيين حد و مرز در روابط مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

تعيين حد و مرز در روابط چه فايده اي دارد؟

مرزهاي شخصي امر بسيار مهمي در زندگي ماست. در واقع اين مرزها، محدوديت ها و چهارچوب هايي است كه به عنوان يك فرد مستقل براي خودمان تعيين مي كنيم. اين مرزها از حس هويت شخصي ما محافظت مي كنند.

روابطي سالم تر و پايدارتر است كه دو طرف رابطه، هويت خود را حفظ كنند. روابط عاطفي به وسيله احترام متقابل، اعتماد،صداقت و پيشرفت دو طرف رشد مي كند. صميميت بين زوجين نيز تعيين كننده سلامت رابطه در زناشويي است.

مرزها علاوه بر حفظ احساس خود بودن، به ما كمك مي كند كه به ديگران بفهمانيم كه چه خواسته هايي داريم و چه چيزهايي نمي خواهيم. در واقع مانع از نفوذ بيش از حد ديگران در زندگي شخصي خود شويم. در نهايت، زماني كه ما حس كنيم كه مرزهايمان به صورت مكرر متلاشي شده يا ناديده گرفته شده اند، اعتماد به نفس ما آسيب مي بيند و احساس حقارت مي كنيم. براي تجديد روابط مي توانيد از مشاوره خانواده بهره ببريد.

 

اقدامات لازم براي تعيين حد و مرز در رابطه با شريك عاطفي

1 – بايد بدانيد كه وجود مرزها ضروري است:

بررسي اولويت هاي رابطه شما با شريكتان، اولين قدم براي تعيين مرزهاي سالم است. معمولا در روابط زوجين اين مرزها شامل مرزهاي جسمي، عاطفي و روابط بيروني است.

مرزهاي فيزيكي يا جسمي به شما كمك مي كند تا محدوده بدن خود و وسايل شخصي خود را مشخص كنيد. علاوه بر مرز جنسي و عاشقانه، درباره وسايل شخصي، دفتر خاطرات، پول و لباس و ... نيز مي توانيد مرز مشخص كنيد.

مرزهاي عاطفي يا رواني شامل احساساتي است كه داريد. اين مرز شامل عزت نفس شماست. درباره اينكه چه كسي هستيد و چه مي خواهيد، عقايد، ارزش ها، توانايي ها و انتخابات شما جزو اين دسته هستند.

مرزهاي خارجي نيز نحوه ارتباط شما با خانواده، دوستان و همكارانتان است كه به ميزان اعتماد متقابل زوجين به هم و وفاداري آن ها بستگي دارد. در اين مورد مي توان با حساسيت و دقت بيشتري به توافق رسيد.

 

2 – روشن شدن مرزهاي شخصي با خودتان ( خودتان را بشناسيد )

بايد خودتان را بشناسيد و بدانيد از زندگي چه مي خواهيد. براي كمك به كشف محدوديت هاي خود، از تنظيم احساسات و افكار خود شروع كنيد. براي رسيدن به خودشناسي كليك كنيد.

احساسات و افكار به عنوان نوعي قطب نما، مي تواند ما را در كشيدن خطوط مرزي خود ياري كند. ممكن است ناراحتي هاي احساسي اين نكته را به ما بگويد كه لازم است در اين زمينه مرز ايجاد شود يا يك احساس لذت بخش به ما مي گويد كه در مسير درستي هستيم.

همچنين بايد ارزش هاي غير قابل مذاكره براي خود معين كنيم. ارزش هايي مثل عدالت خواهي، خانواده، باورهاي ديني و ... لازم است جزء مرزهاي شما باشد.

3 – درباره مرزهاي خود گفتگو كنيد:

بعد از اينكه بازتاب مرزهاي خود را دريافت كرديد و تكليفتان با خودتان روشن شد، لازم است كه ارتباط برقرار شود. شريك زندگي شما توانايي خواندن ذهن شما را ندارد و نبايد مرزهاي شما را حدس بزند. درباره حد و مرزهاي خود با هم گفتگو كنيد. بدون پرخاش يا دلخوري با هم به يك نقطه تعادل برسيد و سعي كنيد تا پذيرش كامل مرزهاي يكديگر، گفتگو را تمام نكنيد.

زماني براي صحبت درباره مرز هايتان بگذاريد و آن ها را به هم يادآوري كنيد. صحبت ها نبايد هيچوقت شكل سرزنش يا تهديد بگيرد، كاملا بايد محترمانه باشد.

4 – مسئوليت مرزهايتان را به عهده بگيريد:

بدانيد ماندن در چهارچوب مرزها هميشه ميسر نيست. در اين مورد بايد مسئوليت انتخاب خود را بپذيريد. اگر بر مرزهاي خود پايبند بوديد، بايد هزينه فشار خارجي را پرداخت كنيد و اگر مرز خود را زير پا گذاشتيد، نبايد از ديگران توقع پايبندي بر آن را داشته باشيد.

 

در چه زمينه هايي مي توانيم حد و مرز تعيين كنيم؟

در اينجا چند مورد از حد و مرزهايي كه مي توانيد در زندگي تعيين كنيد را بيان مي كنيم:

انتظارات كلي:

بدانيد از رابطه چه مي خواهيد و براي چه يك رابطه را شروع كرده ايد و در چه صورت رابطه شما تخريب خواهد شد. درباره اين چگونگي ها بحث كنيد و به نتيجه برسيد.

آستانه تحمل:

به شريك خود بگوييد در چه صورت شما كنترل خود را از دست مي دهيد. ارزش هاي خود را مشخص كنيد و بگوييد مثلا در مقابل دروغگويي، بددهني، بي اعتمادي شما تحمل نخواهيد كرد.

انتظارات جنسي:

بايد نيازها و سلايق جنسي شريك عاطفي خود را بدانيد. بايد مرزهاي جنسي خود را مشخص كنيد. نياز ها و ترجيحات خود را بيان كنيد و از تمايلات جنسي شريك خود نيز آگاه شويد.

شرايط مالي:

پول بخش مهمي از تعاملات انساني است. حتي در عاشقانه ترين حالت نيز لازم است نسبت به حساب هاي بانكي خود يا مخارج و هزينه ها صحبت كنيد و به توافق برسيد. اگر شرايط مالي شما مناسب نيست لازم است با شريك خود در اين مورد صحبت كنيد.

زندگي گذشته:

زندگي گذشته شما مال خودتان است. اينكه شريك زندگي شما در گذشته شما جستجو كند به خودتان بستگي دارد كه اين اجازه را به او بدهيد يا خير.

خانواده:

نيازها و انتظارات خانواده ها يكي ديگر از مواردي است كه مي توانيد درباره آن چهارچوبي مشخص كنيد. تاثيري كه خانواده ها روي روابط شما مي گذارند بايد بررسي شده و حد و مرز تعاملات خانوادگي مشخص شود.

دوستي ها:

يكي از مهم ترين معضلات زوجين، كنار نيامدن با دوستان شريك عاطفيشان است. طرف مقابل شما لزوما همه دوستان شما را دوست ندارد. مرزهاي احترام متقابل را نسبت به دوستانتان تنظيم كنيد. اينكه كدام دوست مي تواند روي زندگي و رابطه شما تاثير منفي بگذارد بايد بررسي شود و حتي روابط دوستي قطع شود.

اهداف:

هيچكس نمي تواند روياهاي ما را زير سوال ببرد. حتي اگر فكر مي كنند كه دارند به شما لطف مي كنند. بنابراين در مورد چيزهايي كه مي خواهيد مرز تعيين كنيد و مشخص كنيد كه شريكتان در حمايت از اهداف شما آزاد است.

فرزند:

فرزند آوري مسئله بسيار مهمي است كه بايد قبل از يك رابطه يا در اوايل رابطه اي جدي بررسي شود و به يك نتيجه مشترك برسيد.

جدايي ها:

زمان هايي را براي خود و تنهاييتان مشخص كنيد. ممكن است براي رسيدگي به خودتان نياز به زمان داشته باشيد. لازم است اين مسئله را با شريك خود در ميان بگذاريد.

زمان:

حتي در ميان عاشقان نيز زمان محدود است و نمي شود همه وقتتان براي شريك عاطفيتان باشد. زمان با هم بودنتان را مشخص كنيد و انتظارات بي جا و نامعقول نداشته باشيد.

رسانه هاي اجتماعي:

در مورد ميزان و نحوه استفاده شريك زندگيتان از رسانه هاي مجازي و اجتماعي به توافق برسيد. اينكه چگونه در اين فضا حضور داريد و در چه حد مي خواهيد در اين فضا آزاد باشيد، با شريكتان به توافق برسيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تعيين حد و مرز در روابط مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه در روابط حد و مرز تعيين كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حد و مرز در روابط،
موضوع:
[ ۷ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۱۴:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی