مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در گذشته نقش پدران در تربيت فرزند به تربيت پسران آن هم پس از گذراندن دوره كودكي اختصاص مي‌يافت. به مفهومپدر خوب كمتر اهميت داده مي شد. پدر بايد زندگي كردن و سرد و گرم روزگار را به پسر خود مي‌آموخت و او را براي چالش‌ها آماده مي‌كرد. و يا شايد شغل پدري خود را به او آموزش مي‌داد. اما امروزه با تغييرات سبك زندگي و جامعه و همچنين يافته‌هاي علمي روانشناسان در زمينه سبك‌هاي فرزندپروري سالم نقش پدران در تربيت فرزندان نيز تغيير كرده‌اند. نقش پدران به جنسيت و سن كودك بستگي دارد. همچنين باور مادران نسبت به نقش پدر در پرورش فرزندشان نيز تاثيرگذار است. ما در اين مقاله به بررسي موارد كلي و اساسي نقش پدران و راه هايي براي پدر خوب بودن مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پدر خوب بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

همسر خوبي باشيد!

پدارن خوب در قدم اول همسر خوبي هستند. پيش از آن كه به وظايف پدري خود بپردازيد. اگر تلاش كنيد رابطه خود با همسرتان را بهبود بخشيد و وظايف همسري خود را به طور مناسب انجام دهيد اين مسئله به نقش پدري شما هم بسيار كمك مي‌كند. فرزنداني كه عشق و احترام پدران خود را به مادرانشان مي‌بينند احساس امنيت و آرامش بيشتري دارند و در بزرگسالي مردان ديگر را بيشتر قابل احترام و اعتماد مي‌بينند. اين احساس موجب اعتماد به نفس بيشتري در فرزندانتان مي‌شود.

مشاركت پدران در انجام مسئوليت‌هاي خانه و تقسيم اين وظايف بين پدر و مادر مي‌تواند منجر به شكل‌گيري نقش‌هاي جنسيتي به صورت انعطاف‌پذيرتر براي كودكان باشد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند كودكاني كه منعطف‌تر با كليشه‌هاي جامعه براي نقش‌هاي زنانه و مردانه برخورد مي‌كنند از سلامت روان بالاتري برخوردار هستند.

 

با فرزندتان وقت بگذرانيد.

پدران خوب با فرزندانشان زماني را براي ارتباط مثبت اختصاص مي‌دهند. اين زمان جدا از زمان ارتباط مثبت همه اعضاي خانواده با يكديگر است و به ارتباط دونفره شما اختصاص دارد. اگر بيش از يك فرزند داريد سعي كنيد زماني جداگانه براي هركدام از آن‌ها اختصاص دهيد.

بازي‌هاي مشترك

براي گذراندن وقت مثبت مي‌توانيد بازي‌هاي مشتركي با آنها داشته باشيد كه مورد علاقه هردو شما است. براي اين كار مي‌توانيد ليستي از بازي‌هاي مورد علاقه فرزندانتان را تهيه كنيد و يا از منابع مختلف بازي‌هاي جديد ياد بگيريد. توجه داشته باشيد كه كودكان مهمترين اسرارشان و دغدغه‌هايشان را با شما در حين بازي و ارتباط مثبت شكل مي‌دهند. براي اطلاع ازبازي كودكان كليك كنيد.

برنامه سفر و گردش

مي‌توانيد برنامه‌هاي مشتركي براي سفر و گردش داشته باشيد. سفرهاي چند روزه به خاطر وجود چالش‌هاي مختلف موقعيت مناسبي براي آموزش دادن مهارت‌هاي مورد نياز كودكان را توأم با لذت و تفريح فراهم مي‌كند. همچنين گردش‌هاي كوتاه در پارك يا ساحل و يا طبيعت را با فرزندتان برنامه‌ريزي كنيد.

آهنگ‌هاي شاد كودكانه

با فرزندانتان ترانه‌هاي شاد كودكانه مورد علاقه‌اش را همخواني كنيد و يا ترانه‌هايي مخصوص خودتان داشته باشيد تا با هم از آن لذت ببريد.

 

در جريان نياز فرزندان خود باشيد.

پدران ايده‌آل از همان دوران بارداري همسرشان در جريان نيازهاي همسر و فرزندشان قرار مي‌گيرند، علاقه بيشتري به حاملگي همسرشان نشان مي‌دهند. زناني كه همسرشان در هنگام زايمان كنارشان حضور داشتند درد كمتري تجربه كرده و زايمان راحتتري داشتند. اين توجه و مراقبت از فرزندان پس از تولد نيز بايد ادامه يابد. مشاركت پدر در انجام كارهاي مراقبتي از نوزاد مثل غذا دادن، خواباندن، عوض كردن پوشك و حمام كردن كودك مي‌تواند به ارتباط مثبت بين پدر و فرزند و همچنين كاهش فشار اين مسئوليت‌ها بر دوش مادران نيز كمك كند.

در جريان رشد كردن فرزندتان حضور روزانه خود را در كنار او حفظ كنيد. در مراحل رشد فرزند شما نيازهاي او نيز تغيير مي‌كنند. فرزند شما پيش از دبستان، در دوره دبستان، نوجواني و جواني نيازهاي متنوعي را ابراز مي‌كند.

با دوستان صميمي فرزندتان آشنا شويد و سعي كنيد با والدين آن‌ها نيز ارتباط داشته باشيد.

در جريان فعاليت‌هاي روزمره فرزندتان مانند انجام تكاليف، شرايط مدرسه، كلاس‌هاي فوق برنامه قرار بگيريد. اما دقت كنيد كه اين توجه، شما را تبديل به والدين هليكوپتري نكند. والدين هليكوپتري يا بيش‌كنترل‌گر والديني هستند كه هميشه فرزندانشان را همراهي مي‌كنند و مانند هليكوپتري كه بالاي سر آن‌ها پرواز مي‌كند اعمالشان را در نظر دارند.

 

باانضباط بودن در تنبيه و تشويق

قواعد محكم

بچه‌ها با نصيحت شنيدن چيزي را ياد نمي‌گيرند اما با ديدن رفتار شما به سادگي از شما مي‌آموزند. اگر قاعده‌اي را براي فرزندتان در نظر مي‌گيريد براي تعيين آن از نظر خود او نيز استفاده كنيد و در محيطي توام با مشورت تصميم بگيريد. همچنين با همسرتان در تعيين اين حدود توافق داشته باشيد. پدران خوب پس از مشورت با اعضاي خانواده درباره اين قوانين، قواعد ثابت و مهمي را براي رفتار فرزندانشان در نظر مي‌گيرند و در مورد آن‌ها قاطعانه برخورد مي‌كنند.

به نقات قوت و توانايي فرزندتان بيشتر از نقاط ضعف و اشتباهاتش توجه كنيد. فرزندان شما بدون اشتباه كردن و آزمون و خطا چيزي را ياد نمي‌گيرند پس با وجود اعلام قواعد، به آن‌ها فرصت اشتباه را هم بدهيد. در برابر اشتباه آن‌ها خشم خود را مديريت كنيد و سعي كنيد رفتار پرخاشگرانه نداشته باشيد. اما به آن‌ها يادآوري كنيد كه بر اساس قرارداد قبلي شما نقض هر قاعده‌اي تبعات خاص خودش را دارد كه بايد فرزندتان آن را بپذيرد.

تنبيه همراه با رشد عزت نفس

مهمترين عامل براي شكل‌گيري عزت نفس فرزند شما احساس خواستني بودن و ارزشمندي است. اگر مي‌خواهيد به اين احساس لطمه نزنيد، هنگام اعمال تنبيه به آن‌ها بفهمانيد كه با وجود آن كه برايشان ارزش قائليد و آن‌ها را دوست داريد اما تنبيه را به عنوان نتيجه طبيعي رفتارشان بايد بپذيرند. براي اطلاع از روش هاي تشويق كودكان كليك كنيد.

 

ابراز محبت ظاهري

نبايد انتظار داشته باشيد كه فرزند شما بدون ديدن جلوه خاصي از محبتتان به علاقه شما پي ببرد. شايد بر اساس تربيت گذشته خود به شما گفته باشند كه به عنوان پدر اگر به فرزندان خود محبت ظاهري نشان دهيد باعث بي‌اهميت شدن جديت و نقش مديريت شما در خانواده مي‌شود. اما روانشناسان امروزه معتقند ابراز محبت ظاهري مانند در آغوش گرفتن كودك، بوسيدن، اظهار كلامي محبت و انجام كارهاي مورد علاقه فرزندانتان مي‌تواند به بهبود رابطه شما با آن‌ها كمك كند و سلامت روان آن‌ها را بهبود بخشد.

 

زمانه ديگر فرق كرده

براي بسياري از پدران سخت است كه خود را با سرگرمي‌ها يا كارهاي مورد علاقه فرزندانشان همراه كنند. اما اگر بپذيريد كه به خاطر گذشت زمان به طور طبيعي علاقه فرزند شما در حيطه‌هايي به خصوص با شما متفاوت است مي‌توانيد خود را با آن‌ها همراه كنيد و سعي كنيد بيشتر با زمينه‌هاي مورد علاقه او آشنا شويد. پدران خوب به فرزندانشان اين امكان را مي‌دهند كه علائق خود را دنبال كنند و به دنبال تحقق روياهايشان بروند.

 

چطور پدر خوب بودن را ياد بگيريم؟

براي افزايش مهارت‌هاي مرتبط با فرزندپروري خود مي‌توانيد از متخصصين روانشناس يا مشاوران خانواده كمك بگيريد. روان‌شناسان در جلسات مشاوره خانواده خصوصي سعي در ارتقاء عملكرد والدين دارند. در كنار افزايش مهارت به سلامت روان خود اهميت دهيد و براي خودتان زمان خاصي را اختصاص دهيد. بهبود سلامت رواني شما به طور مستقيم به رفتار شما با فرزندتان اثر مي‌گذارد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پدر خوب بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه پدر خوبي باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چگونه پدر خوبي باشيم؟،
موضوع:
[ ۸ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۲۰:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی