مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اگر به همسر معتادتان علاقه داريد و تصميم گرفته‌ايد كه با او زندگي كنيد با رعايت نكاتي مي‌توانيد هم از آسيب ديدن خود و يا فرزندانتان پيشگيري كنيد و هم انگيزه ترك را در همسر معتادتان تقويت كنيد. از گذشته تا به حال اين حرف كه "تا خود معتاد نخواهد نمي‌تواند ترك كند" را همه‌جا مي‌شنيديم. درست است كه پاك شدن و تغيير فرد معتاد به انگيزه و خواست خودش بستگي دارد اما نقش خانواده در ترك اعتياد بسيار كليدي است. گاهي رفتار نامناسب خانواده مي‌تواند به طور ناخواسته ميل به مصرف مواد را در او تشديد كند. همسر يا خانواده فرد معتاد مي‌توانند با رفتار مناسب هم ميل به ترك را در او ايجاد كنند، و هم آن كه از آسيب ديدن بيشتر خود در برابر تخريب بيماري اعتياد او جلوگيري كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

ادامه ارتباط با همسر معتاد چگونه بايد باشد؟

براي آنكه بتوانيد با كسي كه معتاد است يك زندگي را ادامه دهيد، نياز به كسب اطلاعات و مهارت هايي در اين زمينه هستيد. براي ارتباط برقرار كردن با همسر معتادتان بايد نكات زير را در نظر بگيريد.

قاطع باشيد اما سرزنش نكنيد.

قطعا رفتار همسرتان شما را آزار داده است. صرف پول زياد براي تهيه مواد. وقت نگذاشتن براي خانواده و يا رفتار غير طبيعي بعد از مصرف شما را عصباني مي‌كند. اما سرزنش و تحقير همسر معتاد براي اشتباهاتي كه انجام داده و آسيب‌هايي كه به وجود آورده مي‌تواند اين تخريب را بيشتر كند. همسرتان بعد از سرزنش و تحقير شما احساس گناه مي‌كند و خشمگين مي‌شود. او عصبانيت و احساس گناه را تنها با مواد جبران مي‌كند (چون قبلا هم ياد گرفته با اين روش خود را آرام كند). پس نه تنها براي ترك انگيزه پيدا نمي‌كند بلكه مصرفش را بيشتر ادامه مي‌دهد. به طور قاطع به او بگوييد كه از رفتارش ناراحت مي‌شويد. به او بگوييد اگر بخواهد براي آن كه رفتارش را تغيير دهد به او كمك مي‌كنيد. يادتان باشد شما با بيماري اعتياد او مشكل داريد نه با خود او.

كنترل و مچ‌گيري نكنيد.

حق داريد كه نگران مصرف مواد او باشيد. با رفت و آمد پنهاني و رفتار مشكوكش نگراني شما بيشتر مي‌شود. اما كنترل شما حس مچ‌گيري و بي‌اعتمادي به او مي‌دهد. در اين موارد نه تنها كنترل شما به او كمكي نمي‌كند بلكه باعث رفتار مخفيانه بيشتر و آسيب بيشترش مي‌شود. به او ابراز علاقه كنيد و يادآوري كنيد كه چه در صورت مصرف يا ترك دوستش داريد. اگر كنار شما احساس امنيت داشته باشد بيشتر از كمك شما استفاده مي‌كند.

موقع نشئگي با او صحبت نكنيد

صحبت كردن با شوهر معتادتان در حالت نشئگي مانند صحبت با ديوار است. يا بدتر از آن وقتي با او در حالي كه مصرف كرده صحبت مي‌كنيد با هيولاي اعتياد طرف هستيد. اين صحبت نه تنها هيچ تاثيري روي او نمي‌گذارد بلكه احتمال دارد شما را با خطر مواجه كند. پس صبر كنيد به حالت عادي برگردد تا بتوانيد انتظارات خود را به طور قاطع به او بگوييد.

مراقب حمايت ناسالم خود از او باشيد!

برخي مواقع شما از روي دلسوزي طوري از همسر معتادتان حمايت مي‌كنيد كه او با عواقب رفتارش مواجه نمي‌شود. اين كه اجازه دهيد نتيجه ناگوار رفتارش را ببيند سخت است اما به او كمك مي‌كند تا براي ترك انگيزه بگيرد. مثلا اگر نمي‌تواند هزينه خودش را تامين كند و از شما پول مي‌گيرد و فكر مي‌كنيد بهتر از آن است كه از كسي قرض بگيرد يا به كار خلاف رو بياورد؛ داريد او رابه صورت ناسالم حمايت مي‌كنيد. يا مثلا اگر در برابر سوال اقوام و آشنايان براي آبروداري رفتارش را بپوشانيد همين اتفاق مي‌افتد. او به عنوان فردي بالغ كه مسئول رفتار خودش است و همين‌طور مسئول بهبودي بيماري خود است بايد نتيجه رفتارش را بپذيرد. او كودكي نيست كه شما مسئوليت او را به عهده بگيريد. اگر اين گونه رفتار را ادامه دهيد او هم انتظارش از شما بالا مي‌رود و از تصميم گرفتن خودداري مي‌كند.

در عوض راه هاي حمايت سالم را براي ماندن در ترك را ياد بگيريد. براي مثال خوردن غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد بسيار موثر است، و يا برنامه ريزي برنامه هاي خانوادگي مانند ورزش دسته جمعي مي تواند به همسرتان كمك كند.

قواعد محكم داشته باشيد.

همسر شما با وجود بيماري اعتياد عضو بالغ خانواده است و بايد به قواعد خانه پايبند باشد. شما بايد به ياد داشته باشيد در گوشزد كردن وظايف و مسئوليتش از سرزنش استفاده نكنيد اما قاطعانه از موضع خود كوتاه نياييد. صرف كردن مقدار معيني از درآمدش براي خانواده، مصرف نكردن مواد در خانه و راه ندادن دوستانش به خانه مي‌تواند از قواعدي باشد كه وجودشان جلو آسيب خانواده را مي‌گيرد. با رعايت اين موارد همسر معتادتان نتيجه اعتيادش را بيشتر لمس مي كند.

او هم عضو خانواده است

با وجود بيماري اعتياد، همسرتان هم عضوي از خانواده است. پس شما با آن كه مسئوليت رفتارهايش را به عهده نمي‌گيريد، او را به عنوان عضو خانواده مي‌پذيريد. او حق دارد مانند ديگر اعضا در خانه حضور داشته باشد، در كنار سفره با شما غذا بخورد، از فضاي خانه استفاده كند و براي گرفتن تصميمات خانوادگي نظرش پرسيده شود. طرد فرد معتاد و ناديده گرفتن رفتارش به ادامه دادن مصرف مواد او كمك مي‌كند.

 

تا كي به ارتباط با همسر معتاد ادامه مي‌دهيم؟

تا زماني كه مصرف مواد و عوارض آن، همسرتان را در شرايطي قرار نداده كه به شما آسيبي بزند و رفتارش تا حد غيرقابل تحملي غيرطبيعي نشده، مي‌توانيد به راه‌هاي ارتباطي متوسل شويد. اگر همسر شما به دليل مصرف مواد دچار مشكلات روان‌شناختي شديد مانند پرخاشگري، افسردگي و حالات توهم و هذيان است، ديگر نمي‌توانيم با ارتباط موثر تحت تاثيرش قرار دهيم. توجه داشته باشيد در اين شرايط آماده باشيد تا از اورژانس پزشكي، اورژانس اجتماعي (123) و يا حتي پليس كمك بگيريد.

از خودتان در مقابل اعتياد همسرتان محافظت كنيد

همانطور كه همسر شما در برابر رفتار خودش مسئول است شما نيز در برابر سلامتي جسمي و رواني خود مسئول هستيد. با وجود آسيب‌هايي كه اعتياد همسر شما مي‌تواند براي خانواده داشته باشد؛ شما نمي‌توانيد نقش قرباني داشته و او را مسئول آسيب خود بدانيد. پس شما هم بايد از خودتان مراقبت كنيد و خود را از آسيب در اين محيط محافظت نماييد. رسيدگي به نيازهاي اوليه خود مانند تفريح مناسب و صميميت با دوستان و خانواده را فراموش نكنيد. براي سلامت روان خودتان هم به روان‌شناس مراجعه كنيد و خودتان را وقف درمان بيماري اعتياد همسرتان نكنيد.

 

اطلاعات خود را درباره زندگي با فرد معتاد افزايش دهيد

براي مقابله با اعتياد بايد اطلاعات خود را افزايش دهيد. مشورت با متخصصان، مطالعه كتاب‌هاي خودياري كه براي خانواده معتادان نوشته شده. عضويت در گروه‌هاي خودياري مانند نارانان و استفاده از تجربه افراد مشابه مي‌تواند به شما كمك كند.

عضو گروه خودياري خانواده معتادان شويد

در كنار گروه‌هايي كه از معتادان بهبوديافته تشكيل شده و به يكديگر براي ترك مواد كمك مي‌كنند گروه‌هايي تشكيل شده ازخانواده‌هايشان نيز وجود دارد. اين گروه‌ها كه براي معتادان NAR-ANON نام دارد از اعضاي خانواده معتادان تشكيل شده است. در اين گروه‌ها چه در حالتي كه همسر معتادتان مشغول مصرف است و چه آن كه در دوره بهبودي به سر مي‌برد مي‌توانيد از تجربه ديگران استفاده كنيد. مشاوره ترك اعتياد فردي نيز به خانواده و فرد معتاد ياري مي رساند.

به متخصص مراجعه كنيد.

روانشناسان و متخصصان درمان اعتياد اين روزها بيشتر به خانواده‌درماني و شروع مداخله از اعضاي خانواده فرد معتاد اهميت مي‌دهند. با مراجعه به مشاور مناسب مي‌توانيد نحوه رفتار صحيح با همسر معتادتان و درمان آسيب‌هايي كه خودتان از بيماري او متحمل شديد بپردازيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : در مقابل اعتياد شوهر چه رفتاري بايد داشته باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۹:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی