مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري اوقات حس مالكيت و حسادت از طرف مقابلتان باعث آزار و فرسودگي شما مي شود. توقع شريك تان از شما صرف اينكه تنها براي او باشيد و تمام توجه شما وقت او شود، به مرور زمان شما را خسته مي كند. حس مالكيت هم در مردان و هم در زنان ديده مي شود. اما هر كدام به شكل هاي متفاوتي آن را نشان مي دهند. معمولا نشان دادن حس مالكيت در اوايل رابطه بسيار خوشايند است. اما به مرور زمان تبديل به يك صد و مانع شده و زوجين را از يكديگر دور مي كند. اما مگر نبايد عشق ميان شما و همسرتان روز به روز بيشتر مي شد؟ چرا ديگر مانند اوايل آشنايي اين حسادت ها و توجه ها خوشايند نيستند؟

 

براي دريافت مشاوره در زمينه حس مالكيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

حس مالكيت يعني چه؟

زماني كه به يك شخص، موضوع يا شئي حس مالكيت داريد در واقع يك احساس دروني مال من بودن نسبت به آن مسئله پيدا كرده ايد. مي توان گفت همين احساس باعث دلبستگي و وابستگي بيشتر شما به آن موضوع مي شود. اما همه ما آدم ها در درون خود داراي يك نيروي قدرتمند مالكيت هستيم كه اغلب آن را با عشق اشتباه مي گيريم. بعضي ها با ازدواج و به دست آورن چهارچوب ازدواج تعيين مي كنند سعي در به دست آوردن عشق مي كنند. اما غافل از آن كه دلبستگي سالم و عشق در اثر انتقال حس مالكيت به وجود نمي آيد.

 

علت حس مالكيت چيست؟

همانطور كه گفتيم حس مالكيت در همه ما وجود دارد. در واقع زماني كه چيزي را دوست داريد، يك نوع حس مالكيت به آن پيدا خواهيد كرد. اين احساس از يك ترس دروني براي از دست دادن ناشي مي شود. اگر مي بينيد كه همسر يا شريكتان رفتارهاي كنترل گرانه و سوءظن آميز به شما دارد، به احتمال زياد به خاطر ترس وجودي او از نداشتن شماست. كسي كه ترس و شك زيادي دارد در درون خود يك احساس پوچي و جاي خالي را احساس مي كند. و تلاش دارد اين جاي خالي را پر كند. حتي زماني كه كسي به اين منظور وجود دارد، يك ترسي دائمي نسبت به از دست دادنش، دارد. چرا كه داراي اطمينان كافي به توانايي و لياقت خود نيست.

گاهي هم فكر از دست دادن بخاطر پايين تر دانستن، خود از شماست. او تلاش دارد با اعمال فشار و سخت گيري، محيط شما را محدود كرده و قدرت مقايسه را از بين ببرد. تا ديگر شما يا كسي متوجه تفاوت ها و نقص ها نشويد.

 

حس مالكيت به شما چه احساساتي را مي دهد؟

اگر حس مالكيت در كسي فعال شود، احساسات زير همزمان با افكار منفي درباره احتمال از دست دادن، اغلب به سراغ او خواهد آمد: 

  • حس از دست دادن
  • شك يا نگراني در مورد خيانت
  • اعتماد به نفس پايين و غم درباره از دست دادن
  • نامطمئني و تنهايي
  • ترس از دست دادن فردي به خاطر حضور ديگري
  • بي‌اعتمادي

 

حس مالكيت چگونه خود را نشان مي دهد؟

انسان خيلي زود نسبت به چيزهايي كه مال او هستند عادت مي كند. اما گاهي پس از مدتي تنها لذتي كه از آن شئ دريافت مي كند همه در همين حس مالكيت و مال من بودن خلاصه مي شود. در واقع اين موضوع حقيقتي به نام خودخواهي را نشان مي دهد.

همسرتان به واسطه حسادت و حس مالكيت فكر مي كند، شما بايد دربست خود را وقف او كنيد. روز به روز اوضاع شدت پيدا مي كند، و كم كم زنگ خطر به صدا در مي آيد. زيرا رابطه تان با تهديد جدي مواجه است. حسادت عاشقانه در اين نوع رابطه مطرح مي شود.

در اين شرايط خيلي زود احساس مي كنيد دست و پايتان را بسته اند و براي فرار از اين بند حاضريد هر كاري بكنيد. هيچ كس دوست ندارد يك نفر مدام به او بگويد چه كاري را انجام دهد، با چه كساني گفتگو كند، حريم شخصي اش را كوچكتر كند و مدام مجبور باشد دلخوري هاي بي اساس حسدورزانه را رفع و رجوع كند. اين همان مرحله اي است كه كم كم فاصله و دلسردي نسبت به رابطه و فرد مقابل پيدا مي كنيد و از اين شرايط به ستوه مي آييد.

 

براي مقابله با مشكلات حس مالكيت استفاده از راهكارهاي زير را توصيه مي شود:

اگر همسر شما حس مالكيت و حسادت دارد:

مكان ها و افرادي كه همسرتان نسبت به آنها حساس است را شناسايي كنيد و با تغيير رفتار خود، عادي سازي شرايط و… حساسيت او را از بين ببريد.

در موقعيت هايي كه همسرتان دچار حسادت مي شود، به او محبت بيشتري داشته باشيد.

او را در جمع همراه خود ببريد و موقعيت محترمانه اي برايش در نظر بگيريد.

جزئيات روابطي كه او را حسود مي كند را برايش نگوييد.

براي همسرتان وقت بيشتري بگذاريد.

بعد از ازدواج نوع روابط خود را با اطرافيان تغيير دهيد. ديگر بايد بدانيد كه صميميت رفتاري و گفتاري سابق را با دختر يا پسرهاي فاميل تان نمي توانيد داشته باشيد. مگر آن كه همسرتان ظرفيت پذيرش استانداردهاي فاميلي شما را داشته باشد.

سعي نكنيد با لجبازي رفتار او را عوض كنيد. براي اين كار فقط يك نسخه وجود دارد و آن اطمينان بخشيدن به همسرتان از پايبندي به زندگي مشترك است.

هرگز، هرگز، هرگز درباره چيزي كه روي آن حساس است، به او دروغ نگوييد. با اين كار بايد فاتحه روابط سالم و زندگي مشتركتان را بخوانيد.

اگر شما حس مالكيت به همسرتان داريد:

حسادت تان را انكار نكنيد و سعي به مبارزه با آن كنيد. شما فقط وقتي مي توانيد مشكل را حل كنيد كه اين حس را در درون تان بپذيريد.

يكي از راه هاي كاهش حسادت كاهش ناامني و عدم اطمينان است.

از خودتان بپرسيد در مورد چه چيز احساس ناامني مي كنيد. آيا احساس مي كنيد زيبا يا جذاب نيستيد و ممكن است همسرتان از شما خسته شود؟ آيا به عشق و علاقه همسر خود شك داريد؟ وقتي دريافتيد چه مسئله اي شما را ناراحت مي كند، بهتر مي توانيد با ترس هاي خود مقابله كنيد و متوجه شويد آيا ترس هاي شما واقعي هستند يا نه. 

اعتماد به نفس تان را بالا ببريد. براي اطلاع از راه هاي افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

 

چه كسي براي حل مشكلم به من مي تواند كمك كند؟

ممكن است خود بتوانيد براي حل مشكلاتتان راه هايي را به كار بگيريد. اما معموا زماني كه فقط از يك زاويه به موضوع نگاه مي كنيم نمي توانيم تمامي جوانب را در نظر بگيريم. گفتن مسائل و مشكلاتمان به دوستان و اعضاي خانواده نيز كار ساده اي نيست. اما با گرفتن كمك از يك روان شناس مي توانيد با خيال آسوده تمامي ناراحتي هاي خود را بازگو كرده بدون آن كه نگران فا شدن اسرارتان باشيد. به علاوه روانشناس به مدد تجربه و علمي كه دارد بهتر از هر كسي مي تواند شما را راهنمايي نمايد. ما در مركز هنر زندگي با كمك متخصصان در حوزه سلامت روان تلاش كرده ايم تا با استفاده از بهترين و جديدترين روش ها به مشكلات و سوالات شما در زمينه روابط بين فردي پاسخ دهيم. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه حس مالكيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : حس مالكيت و حسادت در روابط

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حس مالكيت،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۵:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی