مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سرد مزاجي و بي ميل جنسي يك اختلال در عملكرد جنسي مي باشد كه از دلايل اصلي جدايي زوجين و طلاق مي باشد. سرد مزاجي و بي ميلي جنسي در زنان شايع تر از مردان مي باشد و به اندازه زود انزالي در مردان مخرب و آسيب زننده مي باشد. زوجين مي توانند با اطلاع از دلايل سرد مزاجي در مردان و زنان از بروز اين مشكل پيشگري نمايند. در اين مقاله قصد داريم در مورد دلايل ، عوامل تاثير گذار و نحوه درمان بي ميلي جنسي در زنان و مردان به طور كامل توضيح دهيم. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره جنسي و درمان سرد مزاجي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

سرد مزاجي يا بي ميلي جنسي چيست؟

بي ميلي جنسي يا سرد مزاجي تحت عنوان كاهش قابل توجه ميل جنسي در يك بازه زماني طولاني شناخته مي شود. چرخه پاسخ جنسي در يك رابطه جنسي 4 مرحله اصلي وجود دارد كه شامل :  ميل جنسي ( برانگيختگي) ، تحريك كامل، ارگاسم و بعد از ارگاسم ( فرو نشيني) مي باشد. بي ميلي جنسي در مرحله برانگيختگي جنسي اتفاق مي افتد و از جمله اختلالات كژكاري جنسي مي باشد.

انواع اختلال بي ميلي جنسي

اختلالات ميل يا برانگيختگي جنسي در مردان و زنان انواع مختلف دارند. از جمله:

تمام عمري : يعني فرد هميشه همينطور بوده. يعني هرگز ميل جنسي نداشته يا ميل بسيار اندك داشته است.

اكتسابي: فرد قبلا ميل جنسي عادي و طبيعي داشته، اما به تدريج اين ميل را كاملا از دست داده يا از شدت آن كاسته شده است.

گسترش يافته: يعني فرد به هيچكس و هيچ چيز ميل جنسي ندارد يا ميل جنسي بسيار اندكي دارد.

موقعيتي: فرد هنوز ميل جنسي دارد اما به همسر خود يا شريك جنسي خود ميل ندارد. يا اينكه در بعضي از موقعيت ها به همسر خود ميل دارد و بعضي از موقعيت ها ندارد يا ميل اندكي دارد.

دلايل سرد مزاجي در زنان و مردان

بي ميلي جنسي در زنان  شايع تر از مردان است و معمولا به علت نگرش هاي منفي به رابطه جنسي يا تجربه هاي جنسي مخرب در كودكي به وجود مي آيد. دريافت اطلاعات منفي درباره رابطه جنسي، مورد تجاوز و آزار جنسي قرار گرفتن و داشتن مشكلات با شوهر مي توانند به ايجاد بي ميلي جنسي در زنان دامن بزند. دلايل بي ميلي مردان خيلي واضح نيست اما عمدتا مردان به دليل بيماري هاي جسمي و روحي دچار اين مشكل مي شوند. برخي ديگر از دلايل سرد مزاجي شامل موارد زير است:

ناتواني همسر در رابطه مناسب و مورد قبول

اختلاف در ميزان نياز به رابطه جنسي در زن و مرد

كاهش ميزان ترشح استروژن طبيعي در زنان و تستوسترون در مردان و زنان

درد در نواحي تناسلي زنان

نارضايتي و نا آگاهي از بدن خود و راه هاي تحريك آن

بالا رفتن سن

بارداري و زايمان

داروهاي عصبي

مصرف مواد مخدر

خيانت

 

راه حل هاي پيشگيري و درمان سرد مزاجي (بي ميلي جنسي)

عده اي ممكن است با يك بار رابطه در ماه نيازشان برطرف شود و عده اي با داشتن رابطه هر روزه، باز هم احساس نياز داشته باشند. بنابراين رسيدن به يك تفاهم در اين زمينه براي زن و مرد ضروري است. لازم است كه دختران و پسران قبل از ازدواج، در مورد مزاج و علايق جنسي همسرشان اطلاعاتي كسب كنند تا در آينده به مشكل برنخورند. اين موضوع بسيار مهم و يكي از علل اصلي جدايي است، پس با آگاهي كامل از نيازهاي همسرتان، از ايجاد اين مشكل جلوگيري كنيد.

براي درمان سرد مزاجي لازم است بدانيد كه اين مشكل يك مسئله نگران كننده نيست اما براي درمان آن بايد تلاش كنيد و صبور باشيد. چند راه علمي و چند روش سنتي براي درمان سرد مزاجي را در ادامه ذكر مي كنيم:

در رابطه با خود

ذهن خود را آرام كنيد: با 15 تا 20 دقيقه تنفس عميق و مديتيشن در روز شروع كنيد. تمركز ذهني و تنفس متمركز براي تنظيم هورمون هاي مربوط به ميل جنسي اثر بخش است. درمان هاي ذهن آگاهي باعث افزايش ميل جنسي به خصوص در زنان مي شود. اين درمان باعث كاهش هورمون هاي استرس ناشي از بي ميلي جنسي خواهد شد.

بدن خود را بشناسيد: بسياري از زنان نسبت به بدن خود نا آگاهند و تمايل جنسي خود را نمي شناسند. سعي كنيد اندام جنسي خود را ببينيد و بشناسيد. مي توانيد براي اين كار يك آينه به دست خود ببنديد و خود را چك كنيد. عده زيادي بعد از اين كار متعجب مي شوند و مي فهمند هيچوقت اندام خود را نديده بودند. اين كار به شناسايي ويژگي هاي اندام جنسي و فهميدن راه هاي لذت بردن از بدنتان در هنگام رابطه كمك مي كند.

يك تمرين متداول را انجام دهيد: جنسيت فقط در مورد ميل نيست، بلكه بسيار از شرايط جسمي شما تاثير مي پذيرد. تغييرات در بدن و ذهن شما مي تواند به افزايش ميل جنسي كمك كند. ورزش روزانه را در دستور كار خود قرار دهيد و در آن مصمم باشيد.

در رابطه با همسر

زماني را براي معاشقه بگذرانيد: معمولا بين 15 تا 20 دقيقه را صرف بوسيدن و لمس كردن شريك جنسي خود بكنيد. اين عامل ميل شما را به لحاظ احساسي و فيزيكي افزايش مي دهد و علاوه بر اينكه باعث افزايش احساس به همسرتان شده، باعث افزايش ترشحات نواحي تناسلي شده و لذت بيشتري از رابطه را مخصوصا به زنان خواهد داد.

پوزيشن هاي جنسي جديد را امتحان كنيد: سعي كنيد موقعيتي كه براي شما لذت بخش نيست را تغيير دهيد. در اين مورد خلاقانه عمل كنيد. تغيير دكور اتاق خواب، رابطه در محيط هاي ديگر منزل و هر موقعيتي كه مي تواند به شما لذت بدهد. رابطه جنسي را براي خود هيجان انگيز كنيد.

زماني را براي تنهايي با همسرتان برنامه ريزي كنيد: رابطه خوب بايد خود به خود اتفاق بيفتد. در زنان، صميميت احساسي يكي از ريشه هاي كليدي است. رابطه صميمانه و عاطفي با همسر در افزايش ميل جنسي بسيار مهم است. هفته اي يك شب را براي خوش گذراني با همسرتان برنامه ريزي كنيد. به گردش برويد، پياده روي كنيد و ...

ديگر مورد اينكه يك روز در هفته را به برقراري رابطه اختصاص دهيد يا براي آن يك اسم رمز بگذاريد كه فقط خودتان مي دانيد و براي پيشنهاد رابطه از آن استفاده كنيد. اين موارد علاوه بر ايجاد صميمت بيشتر مي تواند تحريكات بدني شما را نيز بيشتر كند.

درباره رابطه جنسي حرف بزنيد: عموما حرف از رابطه بيرون از اتاق خواب براي مردم سخت است. اما سعي كنيد اين كار را بكنيد. درباره هرچيزي كه مربوط به رابطه جنسي است حرف بزنيد. راجع به چيز هايي كه هنگام رابطه دوست داريد صحبت كنيد. اگر در طول رابطه اتفاق خوشايندي افتاد آن را با همسر خود در ميان بگذاريد و راجع به آن صحبت كنيد.

كمك گرفتن از متخصص و اقدامات درماني

با پزشك و درمانگر مسائل جنسي در ارتباط باشيد: براي بررسي دلايل مربوط به مشكلات جنسي خود با پزشك مشورت كنيد. مسائل مربوط به عروق مانند بيماري هاي قلبي و ديابت مانع جريان خون در سراسر بدن مي شود و اختلالات غدد درون ريز، مثل اختلال عملكرد تيروئيد، مي تواند سطح استروژن و پروژسترون ( هورمون هاي جنسي ) را كاهش دهد. بيماري هاي روحي مثل افسردگي و اضطراب نيز نقش مهمي در كاهش غريزه جنسي ايفا مي كنند كه بايد با روش هاي درست درمان شوند. به اين دليل كه قرص هاي ضد افسردگي و اضطراب نيز مي توانند ميل جنسي شما را از بين ببرند. در صورت بروز اين اتفاق حتما با متخصص خود در مورد تغيير روش درمان صحبت كنيد.همچنين با درمانگران جنسي در ارتباط باشيد. آنها مي توانند شما را با خواسته ها و احساساتتان آشنا كرده و با راه كار هايي جهت بهبود نحوه ارتباط شما با همسرتان، درباره مسائل جنسي، كمك كند.

تغذيه و خوراكي هاي محرك: چه بر اساس روش هاي علمي و چه طب سنتي، خوردن بعضي مواد مي تواند ميل جنسي شما را افزايش دهد، از جمله: فلفل، غذاهاي داراي ويتامين D بالا مثل ماهي قزل آلا، زنجبيل، سنجد، شكلات، عسل طبيعي هنگام صبحانه، مخلوط خرما و گردو و دارچين، شير نارگيل و آب انگور، چغندر، پياز، هندوانه و ...

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره جنسي و درمان سرد مزاجي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : بي ميلي جنسي | علل و راه هاي درمان سرد مزاجي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي ميلي جنسي،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۸:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی