مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شناخت دنياي كودكان به ما اين امكان را مي دهد تا بهتر بتوانيم با آن ها ارتباط برقرار كنيم. بسياري از ما تصور مي كنيم كودكان دركي از دنياي پيرامون خود ندارند. واقعيت اين است كه كودك هر چند به چيستي ها، چرايي ها، و چگونگي ها به اندازه بزرگسالان مسلط نباشد اما بينش خاص خود را به دنيا دارد. ممكن است كودك متوجه تفاوت نگاه ديگران با خودش نباشد اما اين به معناي عدم درك جهان نيست بلكه فقط دنيا را از زاويه ديد خود ادراك مي كند. در ادامه به بررسي تفاوت هاي دنياي كودكان با بزرگسالان خواهيم پرداخت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نگاه و دنياي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

تفاوت دنياي كودكان با بزرگسالان

بسياري از ما براي درك دنياي كودكان آن را با دنياي خودمان قياس مي كنيم. آن چه در درك نگاه كودكان به دنيا مؤثر است توجه به تفاوت دنياي بزرگسالان با كودكان است. ما با توجه به مراحلي از زندگي و وقايعي كه بيشتر از كودكان پشت سر گذاشته ايم درك متفاوتي از دنيا نسبت به آنان داريم. گاهي به اشتباه اين طور تعبير مي شود كه كودك بينش خاصي به محيط اطراف خود ندارد در حالي كه صرفا ممكن است بينش او توسط بزرگسالان قابل درك نباشد. در ادامه به توانايي ها و تفاوت هاي دنياي كودكان پرداخته ايم.

نگاه كودك به رويدادها

كودك نه تنها بر خلاف تصور والدين قادر به درك محيط اطراف خود است بلكه نسبت به رويدادهاي اطراف خود نگاه تحليلي نيز دارد. تشبيه كردن پديده ها به يكديگر به درك كودك از مشاهدات جديد كمك مي كند. به طور مثال كودك طلوع خورشيد را به بيدار شدن خورشيد در صبح تشبيه مي كند كه باعث كمك به تحليل او در رابطه بين صبح، خورشيد، و بيدار شدن مي شود. در اين تشبيه كودك مي داند كه خورشيد واقعا شخصيتي نيست كه مثل انسان ها بتواند بخوابد و از خواب بيدار شود.

شناسايي افراد و ارتباط با آن ها

كودك با تحليل رفتارها و ويژگي هاي ديگران آن ها را مي شناسد و به ياد مي آورد. يكي از مواردي كه همواره به مادران توصيه مي شود اين است كه حتي اگر شير خود را به كودك نمي دهند او را در آغوش بگيرند. اين كار براي شناسايي مادر از طريق گرماي بدن و نوازش و حس مهرباني كه منتقل مي كند اهميت بسيار زيادي دارد. همين تحليلي كه كودك از رفتار و ويژگي هاي ديگران دارد به او در برقراري ارتباط با آن ها كمك مي كند. به طور مثال به مادر كه ويژگي مهرباني را از او مي شناسد مي تواند بيشتر از ديگران اعتماد كند.

ادراك جهان از زاويه ديد خود

كودك تصور مي كند كه جهان از نگاه او تفسير و معنا مي شود و نمي تواند زاويه ديد ديگران را درك كند. براي كودك مهم نيست كه وقتي اشياء از زاويه ديد او خارج مي شوند چه بر سر آن ها مي آيد و فقط زاويه ديد خود را درك مي كند. اگر دو طرف صفحه اي دو نقاشي متفاوت مثلا از يك منظره و يك حيوان باشد و بعد از نشان دادن دو طرف صفحه سمت منظره را به روي كودك بگيريم و از او بپرسيم كسي كه در سمت ديگر ايستاده چه مي بيند احتمالا پاسخ كودك حيوان نيست. كودك نمي تواند درك كند كه ديگران زاويه ديد متفاوتي نسبت به او دارند و دنيا را فقط از ديد خود ادراك مي كند.

نقش تعاملات در نگاه كودك

شيوه اي كه سه عامل ذهن، جسم و محيط كودك با هم تعامل مي كنند در شكل دهي دنياي كودكان مؤثر است. كودكي كه در محيطي با زبان فارسي رشد كرده حتي تفكرش نيز به زبان فارسي مي شود. به عبارتي زبان مادري زباني است كه حتي با وجود دانستن چند زبان ديگر به آن زبان فكر مي كنيم.

پرسش هاي كودكانه

كودك ممكن است سؤالات زيادي درباره اينكه يك پديده چيست، چگونه كار مي كند، يا چرا آنطور مي شود، بپرسد. اين سؤالات كودكانه ممكن است براي ما بسيار ساده به نظر برسد اما غالبا براي كمك به تكميل تفسير كودك از جهان پيراموني پرسيده مي شوند. كودكي كه مي پرسد باران چطور مي بارد شايد نه براي دانستن چگونگي بارش باران بلكه براي تكميل تصويري كه در ذهن خود از باران ساخته است اين كار را مي كند. معمولا والدين درباره پرسش هايي كه كودكان درباره مسائل جنسي مي پرسند، نمي دانند چه پاسخي بايد بدهند. براي اطلاع از آموزش مسائل جنسي به كودكان كليك كنيد.

تعميم دادن در نگاه به ساير پديده ها

كودك در نگاه به پديده هاي جديد از دانسته هاي خود از وقايع پيشين كمك مي گيرد و همان منطق را تعميم مي دهد. كودكي كه با مادربزرگ خود زندگي مي كند تصور مي كند كه همه كودكان با مادربزرگ ها زندگي مي كنند و تا زماني كه با مثال نقضي مواجه نشود نمي تواند تصور كند كه كودكان ديگر با مادربزرگ خود زندگي نمي كنند.

تمركز بينايي كودك

نوزادان بيشترين تمركز را بر صورت افراد دارند و به صورت هاي نزديك تر كه معمولا والدين هستند توجه بيشتري نشان مي دهند. تا سن يك سالگي اين تمركز به مرور به سمت اشياء و دست ها معطوف مي شود. دستاني كه چيزي را گرفته اند يا به همراه دارند براي كودكان جذاب تر است و بيشتر در مركز توجه آن ها قرار مي گيرند. لازم به ذكر است بينايي نوزاد تا مدتي مانند بزرگسالان نيست، و حداكثر تا سه سالگي كامل مي شود.

 

تأثير آموزش والدين در شكل دهي دنياي كودكان

والدين كودك آموزش هايي را به او منتقل مي كنند كه اين آموزش ها در نگاه كودك به دنيا مؤثر است. اين آموزش ها بينش كودك به دنيا را شكل مي دهند. به طور مثال وقتي والدين قصد دارند نام اشياء را به كودك آموزش دهند آن شيء را در مركز توجه بينايي كودك مي گيرند. در واقع كودك هر چيزي را كه در مركز توجه باشد و بزرگتر به نظر برسد با محرك هاي ديگر مثل صدا (نام شيء) مرتبط مي كند. شيوه تربيتي والدين در پرورش استعدادها و شخصيت كودك تاثير دارد. مشاوره كودك به والدين كمك مي كند تا بتوانند ارتباط بهتري با كودكشان برقرار كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نگاه و دنياي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : دنيا از نگاه كودكان چگونه است

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۷:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی