مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چرا هر بار مي خواهيم با همسرمان حرف بزنيم دعوايمان مي شود؟ چرا او حرف هاي مرا نمي فهمد؟ نداشتن مهارت هاي ارتباطي يكي از دلايل اختلافات بين زن و شوهر است. شايد ندانيد چطور بايد با همسر خود صحبت كنيد و چه واكنش هايي در مقابل او غلط است. صحبت با همسرتان به صورتي كه در كلامتان محبت، احترام و درك وجود داشته باشد، به نزديك شدن شما به يكديگر كمك خواهد كرد. اما براي داشتن چنين مكالمه اي و ايجاد يك ارتباط صحيح با همسرتان بهتر است به نكات و راه هايي كه در اين مطلب بيان كرده ايم توجه كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه صحبت با همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چگونه بايد با همسر خود صحبت كنيم؟

مهمترين مسائلي كه بايد در صحبت كردن با همسر در نظر گرفت و رعايت كرد را در ادامه آورده ايم. شايد رعايت تمام آن ها براي شما سخت باشد اما اگر كم كم آن ها را تمرين كنيد، روابط بهتري خواهيد داشت.

1-احترام بگذاريد:

احترام در واقع حريمي است كه بين زن و شوهر قرار گرفته و مانع از توهين، بد دهني و تحقير هم مي شود. زوجين بايد تلاش كنند كه احترام و حريم بينشان از بين نرود و از بد دهني و رفتار بي نزاكت خودداري كنند.

2-صميميت داشته باشيد:

به همسرتان ابراز علاقه كنيد. هنگام صحبت هايي كه خيلي بحراني نيستند او را نوازش كنيد و گاهي قربان صدقه او برويد. نشان دادن علاقه بسيار به افزايش محبت و توجه همسرتان كمك مي كنيد.

3-مهارت گوش دادن:

يكي از مهم ترين مراحل صحيح صحبت كردن، آموختن مهارت گوش دادن است. توجه كامل به صحبت هاي همديگر، دادن بازخورد، سوال پرسيدن و واكنش هاي هيجاني، مي تواند توجه شما را نشان دهد. به صحبت هاي همسرتان فقط بخاطر گوش دادن گوش نكنيد، بلكه بخاطر اينكه براي شما مهم است و او را دوست داريد به حرف هايش گوش دهيد.

4-در رابطه صداقت داشته باشيد:

در بسياري از مقالات همين مجموعه، از اهميت صداقت در زندگي مشترك صحبت كرده ايم. اساس هر رابطه صداقت و اعتماد است. بنابراين سعي كنيد از همان ابتداي زندگي صادقانه با همسر خود صحبت كنيد و در مقابل صداقت او، هرچند درباره يك مسئله بد، واكنش مثبت نشان دهيد تا از صداقت خود پشيمان نشود.

5-اعتماد كنيد:

اعتماد اهميت يكساني با صداقت دارد. باور نكردن حرف هاي شريك زندگي و شك كردن به گفته هاي او از دو جنبه ناشي مي شود. اول اينكه ممكن است او در دفعات گذشته دروغ گفته باشد. دوم اينكه ممكن است شما بيش از حد مشكوك و بي اعتماد باشيد كه در اين صورت همسرتان براي پيشگيري از كشمكش مجبور به دروغ گفتن شود و اين چرخه معيوب همينطور ادامه پيدا كند.

يادگيري مهارت هاي زندگي و برطرف كردن اين مشكلات با كمك يك متخصص مسائل خانواده قابل برطرف شدن است.

6-تهمت نزنيد:

يكي از بدترين اتفاقي كه مي تواند بين زن و شوهر رخ دهد اين است كه به همسرتان تهمت بزنيد و او را به كاري كه نكرده، متهم كنيد. با اين كار اعتماد، احترام، صميميت و پذيرش بين دو طرفتخريب مي شود.

7-نقاط ضعف و قوت:

سعي كنيد در صحبت با همسرتان، از دست گذاشتن روي نقاط ضعف يا اشتباهات گذشته يكديگر پرهيز كنيد. اين مسئله به شما كمك مي كند كه مسائل را زودتر برطرف كنيد و دوباره با بازگشت به گذشته، اوقات خود را تلخ نكنيد.

8-ذهن خواني نكنيد:

هميشه سعي كنيد به همسرتان اجازه دهيد صحبت او تمام شود. حتي اگر آشكارا دروغ مي گويد و يا يك چيز كاملا غلط را بازگو مي كند. حدس زدن ادامه حرف هاي همسر و قطع كردن صحبت هاي او، اصلا روش درستي براي نشان دادن آگاهي و معلومات شما نيست.

9-حواس خود را جمع كنيد:

سعي كنيد فرايند گوش دادن و صحبت كردن، يك عمل مجزا و مهم باشد. نه كاري كه مي شود هنگام تماشاي تلويزيون، هنگام غذا خوردن و يا هنگام خواب انجام داد. سعي كنيد وسايل و چيزهايي مثل موبايل كه حواس شما را پرت مي كند كنار بگذاريد و با فقط همسرتان صحبت كنيد.

10-زبان بدن:

يكي از مهم ترين جنبه هاي مكالمه بين دو نفر، ارتباط غير كلامي يا زبان بدن است. برخي از حالات بدن كه مي تواند به شما كمك كند، عبارتند از:

  • دست به سينه يا به قول معروف با گارد بسته ننشينيد.
  • با حالت گشوده به همسر نگاه كنيد اما تصنعي و ساختگي نباشيد.
  • سرتان را تكان دهيد و به چشم هايش نگاه كنيد.
  • با حالتي كه گوينده نشسته است بنشينيد.

11-موضوعات را با هم قاطي نكنيد:

سعي كنيد در صحبت كردن، از ارجاع دادن صحبت ها به مطالب يا مشكلات قبلي پرهيز كنيد. شما بازجو نيستيد كه از حرف هاي همسرتان عليه او استفاده كنيد. در مورد هر مشكلي كه حرف مي زنيد، وارد مسائل ديگر نشويد و آن ها را به هم ربط ندهيد.

مثلا همسري كه سيگار مي كشد و مرتب لباس هايش پاره مي شود را نبايد با جملاتي مثل "از بس سيگار كشيده اي راه رفتن يادت رفته " يا از اين شكل خطاب ها قرار داد.

12-اصلاح لحن بيان:

در خيلي از موارد، محتواي صحبت باعث درگيري نمي شود، بلكه لحن بيان بد و توهين آميز است كه نادرست است. لحن صحيح صحبت كردن يك مهارت است كه مي توانيد به كمك يك روانشناس يا متخصص ارتباطات آن را ياد بگيريد. لحن تهاجمي و پرخاشگرانه شوهر و يا لحن تحقير آميز زن از معمول ترين لحن هاي نادرست بين زن و شوهر است.

13-خط قرمز ها:

براي همديگر حريم شخصي مشخص كنيد و از همسرتان بخواهيد به حريم شما احترام بگذارد. اعتقادات شخصي شما، خانواده، سلايق و ... مي تواند خط قرمز همسرتان باشد. سعي كنيد در صحبت هايتان، حتي هنگام عصبانيت به آن ها بي احترامي نكنيد.

همچنين مي توانيد در صحبت هايتان از نقاط قوت همسرتان صحبت كنيد. اگر بگوييد همسرتان هيچ نقطه قوت و هيچ ويژگي خوبي ندارد پس بايد به شعور و انتخاب خودتان شك كنيد. مقاله حد و مرز در روابط را مطالعه كنيد.

14-بي طرف و بدون قضاوت باشيد:

سوگيري نداشته باشيد. اگر همسر شما درباره يك كار زشت هم صحبت مي كند، سعي كنيد قاضي نشويد و او را گناهكار جلوه ندهيد. به حرف هايش گوش دهيد، آرام پيش برويد و در يك فضاي محترمانه اشتباهاتش را به او گوشزد كنيد.

15-درباره همه چيز صحبت كنيد:

هيچ چيز را در صحبت هايتان از همسرتان مخفي نكنيد. همسر در وهله اول بايد دوست شما باشد و شما بتوانيد در مورد همه چيز با او صحبت كنيد. اين مسئله به افزايش ميزان صميميت و تعلق بين زوجين كمك مي كند.

 

تفاوت هاي ژنتيكي زن و مرد در صحبت كردن

حرف زدن و گوش دادن در بين زنان و مردان تفاوت دارد. مردان اصولا كمتر حرف مي زنند و گوش دادن را ترجيح مي دهند. زنان حرف زدن را دوست دارند و خيلي به شنيدن علاقه نشان نمي دهند.

زنان از مردان انتظار دارند مثل خودشان واكنش هاي هيجاني نشان دهند اما مردان معمولا سكوت مي كنند و سعي مي كنند توجه كنند.

دوران قبل از پريودي و خود پريودي در زنان، باعث پايين آمدن خلق و آستانه تحمل آن ها مي شود. مرد بايد نحوه صحبت با همسر در زمان پريودي را ياد بگيرد و در حرف هايش جانب احتياط را رعايت كند.

در موقعيت هاي حساس شغلي و مالي مرد، زنان بايد سعي كنند مقداري خلق خود و شوهرشان را تنظيم كنند و به او در گذشتن از اين دوره هاي بحراني كمك كنند.

 

سخن آخر

در كل، درك متقابل اصلي ترين مسئله در صحبت كردن و شنيدن است. مرد بايد ويژگي ها و شرايط ويژه زن و زن شرايط مرد را درك كند و با احترام به تفاوت ها، راهكارهاي حل مسئله، مهارت هاي زندگي و مهارت ارتباطي را ياد بگيرند و در زندگي بكار ببرند. براي آن كه يك مكالمه موثر داشته باشيد هر دو طرف بايد موارد گفته شده را رعايت كنند. گاهي با وجود تلاش هاي هر دو طرف، مشكلات حل نشده و موضوع بغرنج تر مي شود. پيشنهاد مي شود با مراجعه به مشاوره خانواده در صدد حل مشكلات زندگي مشترك خود برآييد.

مشاوران و روانشناسان با استفاده از تجربه و علم خود در زمينه مسائل انساني و روابط بين فردي مي توانند به شما جهت كسب مهارت هاي زندگي و افزايش خود آگاهي كمك كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه صحبت با همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه با همسر خود صحبت كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: صحبت با همسر،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۸:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی