مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سندرم daddy issue اختلالاتي است كه براي دختران در اثر عدم ارتباط مناسب با پدر ايجاد مي شود. عدم توجه و عدم ارضاي نيازهاي عاطفي دختران از جانب پدر در درون دختر يك خلاء عاطفي به وجود مي آورد. دختران مبتلا به سندرم daddy issue معمولا رفتارهاي آسيب زايي را در ارتباط با جنس مخالف در پي مي گيرند. ارتباط جنسي متعدد، ارتباط با مردان سن بالا و چسبندگي در روابط از جمله نشانه هاي رفتاري اين افراد است. آن ها با انجام چنين رفتارهايي در واقع به دنبال پر كردن خلاء هاي عاطفي به جامانده از جانب پدر هستند. اما خودشان متوجه رفتارهاي غلطشان نبوده و تنها براي پيامدهايي مخربي كه در روابطشان پيش مي آيد، از ديگران درخواست كمك مي كنند. شما به عنوان كسي كه با فر مبتلا بهسندرم daddy issue ارتباط داريد مي توانيد او را متوجه چرخه رفتارهاي آسيب زننده اش بكنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه شناخت سندرم daddy issue مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

سندرم daddy issue چيست؟

سندرم daddy issue نوعي وضعيت رواني است كه در آن دختر به دليل عدم دريافت محبت و توجه از جانب پدر واردِ روابط ناهمخوان (مثل رابطه با مردي با تفاوت سني زياد) مي شود. او در اين رابطه خود را در قالب كودكي ظاهر مي كند تا بتواند نيازهاي اوليه تامين نشده از جانب پدر را در خلال يك موقعيت مشابه ديگر ترميم و بازسازي كند. سندرم daddy issue در پسران هم امكان بروز دارد اما طرح و بسط آن در دختران بارزتر و قابل بحث تر است.

علت شناسي سندرم daddy issue

معمولا نشانه هاي سندرم daddy issue زماني به چشم مي خورد كه دختر در خلال يك رابطه نيازهايي را حس مي كند، اما قادر به تشخيص نوع نياز نيست و شروع به بهانه جويي يا رفتارهاي ناسازگار مي كند. اين نشانگان در خصوص دختراني كه پدرانشان را در سن پايين از دست داده، والدين طلاق گرفته، يا پدر حاضر بوده اما نياز رواني دختر به توجه را برآورده نمي كرده و حضور پررنگي نداشته بيشتر اتفاق مي افتد. آن ها به درستي فرصت وقت گذراندن با پدر را نداشته اند و از حضور عاطفي او بهره نبرده اند.

سندرم daddy issue به چه مرداني نزديك مي شود؟

اولين و مهم ترين نشانه سندرم daddy issue اين است كه آن ها جذب افرادي با تفاوت سني زياد مي شوند. آن ها علاقه بسيار به مردان مسن تر از خود نشان مي دهند. انتخاب مردان مسن تر را با دلايلي مثل عاقل تر بودن يا پخته تر و بي حاشيه بودن اين مردان توجيه مي كنند؛ در حالي كه در واقع سن ربطي به شايسته و مناسب بودن يك آدم ندارد.

 

نشانه هاي رفتاري سندرم daddy issue

از آن جايي كه اين دختران به شدت از طرد مي ترسند، براي دفع اضطراب ناشي از اينكه مبادا در رابطه دوست داشتني نباشند رفتارهاي مختلفي در پيش مي گيرند. مثلا ممكن است با ديدن كوچكترين نشانه اي كه باعث پيش بيني طرد شدن بدهند از رابطه خارج شده و وارد رابطه ديگري شوند. يا بر عكس به شدت به شريك خود مي چسبند و رفتارهايي مانندشخصيت وابسته را از خو نشان مي دهند.

آن ها جذب روابط كنترل گرايانه و پرخاشجويانه مي شوند. دوست دارند يا كنترل كنند يا كنترل بشوند. اين ميل مي تواند در روابط جنسي او هم تاثير گذرا باشد. او از طريق سرويس هاي زياد به صورت غير مستقيم فرد را كنترل مي كند تا كنار او بماند و از سوي ديگر كنترل ديگري يا خشونت ديگري براي او به معناي توجه فرد  به او مي شود.

اين دختران اغلب اعتماد به نفس لازم براي مراقبت از خود را ندارند و همواره دنبال كسي هستند كه آنها را تحت حمايت و مراقبت خود قرار دهد. آن ها از شريك جنسي خود انتظار يك حامي را دارند كه در جايگاه پدرانه او را سرپرستي كند.

آن ها در فكر و بيانات خودشان به دنبال مردان حامي و خوب مي گردند، اما در واقع و اغلب جذب مردان بد مي شوند. روحيه چسبنده آن ها با رفتارهايي كه خشونت آميز و طر كننده است، ارضا مي شود.

اين دختران مي توانند علاقه مند به مرداني شوند كه معمولا خودشان هم دسترسي كمتري به احساساتشان دارند. مثلا افراد پراحساسي هستند اما آن را بروز نمي دهند. نگران هستند اما وانمود مي كنند كه نيستند و در كل شناخت كافي از احساس خود ندارند.

 

رابطه عاطفي با زنان سندرم daddy issue به چه شكل است؟

اين را به خاطر داشته باشيد كه به احتمال زياد بارها شما را رد خواهند كرد. زندگي و رفتارهاي شما را به شدت تعقيب مي كنند. ممكن است بارها شما را از راه هاي مختلف مورد آزمايش قرار دهند. خيلي سريع وارد رابطه جنسي با شما مي شوند. چنانچه كمك بخواهيد همواره در جايگاه يك ناجي در كنار شما خواهند بود و جلوه يك فرد خير خواه را به نمايش مي گذارند. براي جلب توجه شما حتي ممكن است به فريبكاري دست بزنند.

 

پيشگيري و درمان سندرم daddy issue

شما به عنوان والدين نقش اساسي در برطرف كردن نيازهاي عاطفي فرزندان خود داريد. نشان دادن محبت و عشقتان به آن ها كمك مي كند تا در بزرگسالي روابط سالم تري برقرار كنند. گاهي برخي پدران نشان دادن محبت را مشاوي با لوس شدن كودك خود مي دانند، شما مي توانيد با اتخاذ سبك هاي فرزندپروري مناسب يك روش تربيتي مطمئن انتخاب نماييد.

مهم ترين مساله در سندرم daddy issue "بينش" فرد نسبت به انگيزه هاي رفتاري و ارتباطي خودش است. چرا كه علت سندرم daddy issue مرتبط با سال هاي اوليه زندگي مي شود. رسيدن به اين آگاهي كه انتخاب روابط ناهمخوان يا نامناسب در واقع مربوط به جايي از رابطه ناكافي يا نامناسب با پدر است و نياز به ترميم خاطرات گذشته از راه روان درمانيدارد قدم مهمي در ساخت روابط سالم تر و پخته تر در آينده دارد. رويكردهاي عمق نگري مثل روانكاوي و روان پويشي مي توانند گزينه هاي مناسبي براي درمان باشند. رويكرد روان تحليلي يونگي معتقد است عقده پدر زماني بهبود مي يابد كه دختر بتواند پدر را ببخشد، اما آيا اين بخشش به راحتي و بدون ياري درمانگر مي تواند اتفاق بيوفتد؟

براي دريافت مشاوره در زمينه شناخت سندرم daddy issue مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  سندرم daddy issue چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سندرم daddy issue،
موضوع:
[ ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۶:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی