مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

كودك درون مفهومي مبهم براي بسياري از بزرگسالان است. خيلي از ما در دوران كودكي، ذهنمان پر از روياها و آرزوهاي دور و دراز و حتي دست نيافتني بود. اكثر اين اميال و رويا هاي ما تحت تاثير هنجارها و بايد و نبايدهاي دنياي بزرگسالي، سركوب مي شود. توقع ما از خودمان و از زندگيمان پايين مي آيد و اسير دنياي روزمرگي مي شويم. در اين مطلب، فلسفهكودك درون، مزاياي احيا كردن آن و نحوه برقرار كردن ارتباط با آن را شرح داده ايم. روانشناسان با تكيه بر اين بخش وجودي شما، تغييرات شناختي و رفتاري را ايجاد مي كنند. شما مي توانيد با روان درماني به ابعاد ناشناخته وجود خود پي ببريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهبود زندگي با كودك درون مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

مفهوم كودك درون به چه معناست؟

مفهوم كودك درون يك مفهوم عميقي است كه در همه افراد وجود دارد. اين كودك درون، بر حال و امروز شما تاثير مي گذارد و حتي گذشته شما را نيز گاهي زنده مي كند. كودك درون منبع خلاقيت و سر زندگي است. مشكلات عاطفي كه ريشه در سرخودگي ها و حوادث كودكي دارند به وسيله ايجاد رابطه با كودك درون برطرف مي شوند.

زندگي در دنياي بزرگسالي مي تواند حرارت و تب و تاب كودك درون را خاموش شود، اما شما مي توانيد با در آغوش گرفتن و ارتباط مجدد با منبع كودكي خود، با اين فشارها مبارزه كنيد.

 

چرا بايد كودك درون خود را پيدا كنيم؟

همانطور كه گفته شد، بن بست هايي كه در زندگي روزمره بزرگسالي به آن مي رسيم، در دوران كودكي نداشتيم. افسردگي، اضطراب و مشكلات جسماني ناشي از عدم تحرك، بلاياي زندگي ماشيني است. بنابراين نجات كودك درون از عمق ناخودآگاه و رها كردن او در زندگي، مي تواند باعث زنده شدن آرزو هاي مرده كودكي، كاهش فشار ها و استرس ها و همچنين بهتر شدن ارتباطات اجتماعي مي شود.

 

چگونه با كودك درون خود ارتباط برقرار كنيم؟

گفتن اين نكته لازم است كه منظور ما از كودك درون، رفتار و خلق و خوي بچه گانه نيست. بلكه ماهيت آرام و رويا پرداز يك كودك، به عنوان يك وجود سالم، مي تواند در بهبود مشكلات خلقي و حال بهتر ما موثر باشد. در ادامه راه هاي ارتباط به كودك درون و در آغوش گرفتن آن را مفصل توضيح مي دهيم.

 

گام اول: با كودك درون خود ملاقات كنيد.

با كودكي خود دوباره ارتباط بگيريد:

يك راه برقراري ارتباط با كودك درون اين است كه شما در زمان سفر كنيد و به دوران كودكي باز گرديد. با تهيه يك فهرست از چيزهايي كه در دوران كودكي از آن لذت مي برديد، مي توانيد شاد شويد. جستجو در اين خاطرات و لحظات دوست داشتني و حتي خراب كاري ها و كارهاي عجيبتان، يك ايده خوب است. ورزش ها، بازي ها، وسايل و تفريحات دوران كودكي خود را مرور كنيد.

كودك درون مخصوص خود را داشته باشيد.

هرچند كه هر كس دوران كودكي متفاوتي داشته است، الگوهاي عمومي زيادي براي بسياري از مردم وجود دارد. اگر رابطه با كودك درونتان به مرور زمان كم شده است، آخرين مرحله كودكي كه خود را در آن جا گذاشته ايد پيدا كنيد و براي آوردن آن به زندگي نقشه بكشيد. كودكي خاص خود را بيابيد. سه نوع عمده كودكي وجود دارد.

  1. كودك رها شده، كودكي كه از طرف والدين رها شده و احساس تنهايي و ناامني مي كند.
  2. كودك بازيگوش كودكي است كه معمولا احساس گناه و اضطراب نداشته و اين جنبه از زندگي كه براي بزرگسالي لازم است تجربه نشده است.
  3. كودك وحشت زده نيز كودكي است كه در كودكي مورد انتقادات زيادي واقع شده است و تاييد كافي دريافت نكرده.

 نامه اي به كودك درون خود بنويسيد:

اگر احساس مي كنيد كودك درون خود را ناديده گرفته ايد، از او معذرت خواهي كنيد و بگوييد كه مي خواهيد رابطه خود را با او ترميم كنيد. حتي يك نامه ساده درباره تمايل شما براي تقويت دوستي با كودك درونتان باشد نيز كافي است. نوع و شكل كودك خود را بيابيد. مثلا اگر از نوع كودك رها شده است، به او بگوييد هر كاري انجام دهد طرد نمي شود و نگران و مضطرب نباشد.

رشد دادن يك فضاي باز:

كودك درون شما يك فرد آسيب پذير است. قبل از اينكه خودش را نشان دهد نياز به يك فضاي امن دارد. بسياري از افراد كودك درون خود را پنهان مي كنند، چون فكر مي كنند آن ها را ضعيف مي كند. اجازه دهيد وارد شود، سكوت كنيد و بگذاريد او حرف بزند. شايد احمقانه به نظر برسد اما دسترسي به بخش ديگري از ناخودآگاه، هدف شما از اين كار خواهد بود.

به احساسات خود گوش دهيد:

يكي از راه هاي مهم در ارتباط با كودك درون، توجه دقيق به احساساتي است كه در زندگي روزمره به وجود مي آيد. ترس و ناامني، احساس شادي يا تعجب و هرچيز كه در كودكي تجربه كرديد مي تواند در بزرگسالي شما تاثير گذار باشد.

مراقب منتقد دروني خود باشيد:

يكي از بزرگترين موانع ارتباط با كودك درون، كسي است كه درون شما مدام در حال انتقاد است. "شما پير هستيد، براي شما زشت است، شما انسان معروفي هستيد". به او توجه نكنيد و اجازه دهيد كودك درون پذيرفته شود.

 

گام دوم: كودك درون خود را پرورش دهيد

كودك درون را جدي بگيريد. ممكن است بخواهيد او را پس بزنيد، اما اين درست نيست. عميق ترين احساسات شما به وسيله كودك درون ايجاد مي شود. به او گوش دهيد و از احساسات او دوري نكنيد.

احساسات كودك درون را بپذيريد:

اگر او خشمگين يا نااميد است، روي شما تاثير منفي مي گذارد. بدون ترس احساسات منفي او را بپذيريد و انرژي مقابله و برطرف كردن او را پيدا كنيد. اجازه ندهيد شما را ضعيف كند، با او صحبت كنيد.

والدين او باشيد:

والدين بهتر از هر كس ديگري مي داند فرزندش چه نياز هايي دارد. پدر و مادر كودك درون خود باشيد. هر چيزي كه در كودكي مي خواستيد و نداشتيد، براي او فراهم كنيد. در وهله اول اين شما هستيد كه از اين كارها نفع مي بريد.

از كودك درونتان محافظت كنيد:

در دوران كودك ترس هاي خاصي در وجود شما بوده است. ترس از ارتفاع، ترس از تاريكي و ... به ترس هاي او احترام بگذاريد و به او كمك كنيد تا با ترس هايش كنار بيايد و آن ها را درمان كند.

محل زندگي خود را تغيير دهيد:

خانه يا اتاق خود را به طوري كه در كودكي مي خواستيد و نداشتيد تغيير دهيد. خلاقيت را به زندگي تزريق كنيد و عكس هاي قديمي را در مقابل چشمتان قرار دهيد.

 

گام سوم: احساس خوشي و شادي را گسترش دهيد

قايم باشك بازي كنيد:

اگر كودكي نبود كه با او بازي كنيد، با دوستان بزرگسالتان مي توانيد بازي كودكي مثل قايم باشك را انجام دهيد. يك روانشناسي كامل پشت اين ماجرا وجود دارد و باعث كشف و عشق مي شود.

فعاليت بدني داشته باشيد:

بازي هايي كه به پرش، دويدن و تحرك نياز دارد را انجام دهيد. اين كار، استرس شما را از بين مي برد و به شما يادآوري مي كند كه در كودكي چقدر تندرست و شاداب بوديد.

چيزي خلق كنيد:

با مداد رنگي، با انگشتان و با هر چيزي نقاشي كنيد. خلاقيت دوران كودكي شما را زنده مي كند و احساسات شما را تقويت خواهد كرد. اثر رنگ ها نيز در زندگي شما مشهود خواهد بود.

 

سخن آخر

براي مقابله با بسياري از اختلالات خلقي زنده كردن كودك درون راهي موثر براي درمان به نظر مي آيد. شما مي توانيد با استفاده از راه هاي ارائه شده، آن را فعال كنيد. همچنين مي توانيد با دوستان و آشناياني در ارتباط باشيد كه به زنده نگه داشتن كودك درونتان كمك كنند. اما نمي توانيد با اين كارها كودك درون خود را بشناسيد، بنابراين در زمان مواجهه با مسائل زندگي كودك درونتان كاملا خاموش مي شود. روانشناسان با ايجاد فضايي جهت رسيدن به خودشناسي به شما كمك مي كنند تا ارتباط موثري با اصل وجودي خود برقرار كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهبود زندگي با كودك درون مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  چگونه كودك درون را فعال كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كودك درون،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۶:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی