مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا بايدها و نبايدهاي رفتار با فرد معتاد را مي دانيد؟ بسياري از خانواده ها در هنگام مواجهه با اعتياد يكي از اعضاي خود، نمي دانند چگونه رفتار كنند. اعتياد پدر، مادر، فرزند، خواهر و برادر هر كدام مي تواند براي شما و ديگر اعضاي خانواده تان پيامدهايي را در پي داشته باشد. اما پيش از همه شما نگران آينده و آسيب هايي كه عزيزتان به خود وارد مي كند هستيد. پس براي جلوگيري از چنين آسيب هايي سريعا به مراكز ترك اعتياد و كمپ ها مراجعه مي كنيد. اما شاهد هستيم در بيشتر مواقع استفاده از چنين راهكارهاي عجولانه موضوع را بغرنج تر كرده و شدت اعتياد فرد بيشتر شده است. بعد از مدتي متوجه مي شويد كه با وجود هزينه هاي گراف همچنان عزيزتان دچار اعتياد است. بنابراين بهتر نيست از همان ابتدا يك روش درست براي رسيدن به سلامتي را امتحان كنيم؟ 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه رفتار با معتاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

آگاهي از ماهيت اعتياد

قبل از هر اقدامي بايد بدانيد كه مسئله اعتياد، جداي از عوارض و شرايط جسماني، يك مسئله رواني است و به عنوان يك اختلالات رواني شناخته مي شود. بنابراين آگاهي از وضعيت روحي و رواني معتاد براي برخورد مناسب لازم است. براي درمان اعتياد ديگر نبايد از روش هاي سنتي و قديمي ناكارآمد استفاده كرد. با تغيير شكل روابط خانوادگي، مواد مخدر صنعتي، داروهاي ترك اعتياد و ديگر تغييرات، لازم است كه از روش ها و اصول درست و جديد اين مسئله آگاه شويد.

 

رفتارهاي نادرست با فرد معتاد

اول از همه بايد بدانيد كه عزيز شما، توانايي كنترل مصرف را ندارد و حتي خودش هم نمي خواهد مصرف كند. با آگاهي از اين مسئله سعي كنيد موارد زير را رعايت كنيد:

  • تحقير و توهين نكنيد: فرد معتاد به اندازه كافي آسيب ديده و از خود عصباني است. با تحقير كردن او، فشار هاي روحي را بيشتر كرديد و با افزايش فشارها، مصرف بيشتر خواهد شد.
  • نصيحت هاي تكراري را كنار بگذاريد: تكرار كردن جمله هاي "ترك كن، همه چي درست ميشه، يادت نيست اينطور بودي" و امثال آن هيچ كمكي به فرد معتاد نمي كند. او به اندازه كافي از همه نصيحت شنيده و كسي را مي خواهد كه او را بفهمد، درك كند و از جايگاه بالا به پايين به او نگاه نكند.
  • هرگز با او قهر نكنيد: ترك كردن عزيز معتادتان، وابستگي او به مواد را بيشتر مي كند. او به اين اعتقاد دارد كه مواد همراه اوست و هيچوقت تركش نمي كند. اينكه خودتان را با مواد مخدر مقايسه كنيد و او را تنها بگذاريد بسيار براي او مضر است. حتي ترس از طرد شدن نيز مي تواند به آن ها ضربه بزند.
  • همه چيز را به اعتياد او ربط ندهيد: هر مشكلي در خانه و خانواده ايجاد مي شود را گردن او و اعتيادش نياندازيد. اگر اشتباه كرده يا جايي رفتار نادرستي نشان داد، بدانيد كه او هم انسان است و ممكن است رفتار اشتباهي داشته باشد.

 

رفتار هاي درست با فرد معتاد

ابتدا بايد بدانيد كه علت شروع و درگيري فرد با مواد مخدر چيست و در صدد رفع آن ها باشيد. براي اينكار حتما به يك متخصص روانشناس براي تحليل وضعيت و شرايط زندگي خود نياز داريد تا بتواند بهترين آموزش و راهنمايي ها را به شما ارائه دهد. برخي از نكاتي كه بايد در مقابل فرد معتاد انجام دهيد:

محرك ها را كاهش دهيد:

سعي كنيد مكان ها، شرايط روحي و زمان هايي كه فرد مصرف مي كند را بررسي كنيد. همچنين چيزهايي كه او را ترغيب و تحريك مي كند شناسايي كرده و به طور غير مستقيم سعي كنيد او را از محرك هاي وسوسه كننده دور كنيد.

از او حمايت كنيد:

حمايت همه جانبه شما از فرد معتاد بسيار مهم است. البته منظور از حمايت همه جانبه، دادن امكانات، خريد مواد يا پول نيست، بلكه حمايت عاطفي و جسمي از اوست. فرد معتاد بايد بداند كه براي ديگران مهم است و كساني هستند كه او را دوست دارند.

عوارض را بدانيد:

مواد مصرفي فرد معتاد خود را بررسي كنيد و از نشانه هاي خماري و نشئگي اطلاع داشته باشيد. دقيقا مانند زماني كه با گريه نوزاد، مي توانيد علت گريه او را تشخيص دهيد و نيازش را برآورده كنيد، در صورت ديدن هر رفتار يا حالت عجيبي در عزيز معتادتان، مي توانيد به مشكل او پي ببريد و واكنش مناسب نشان دهيد. پرخاشگري، بي خوابي، تغذيه نامناسب، بي توجهي و ... برخي از عوارض رفتاري معتاد است كه در صورت واكنش مناسب شما، مانع از بدتر شدن شرايط شده ايد.

معتاد بيمار است، نه مجرم:

با او مثل كسي كه باعث تمام بيماري ها و مشكلات است برخورد نكنيد. تهديد و زنداني كردن درست نيست. با او مثل يك بيماري كه جراحي قلب كرده يا دست و پايش شكسته رفتار كنيد. اعتياد يك بيماري است كه بايد به روش درست و زير نظر متخصص درمان شود.

مشورت با متخصصين:

در تمام مراحل، از كساني كه در اين مورد تخصص دارند كمك بخواهيد. ترك اعتياد يك برنامه بلند مدت و آگاهانه نياز دارد و هر اشتباه و ضعفي در مسير ترك و درمان وجود داشته باشد، احتمال بازگشت دوباره را بيشتر مي كند. بايد صبور بوده و منتظر يك معجزه يا راهي كه جادو كند نباشيد. همچنين مي توانيد خودتان يا عزيزتان، در جلسات گروهي كه بين معتادان ترك كرده يا خانواده هاي ديگر معتادان شركت كنيد و از تجربيات هم استفاده كنيد. به كانال مشاوران ترك اعتياد بپيونديد.

از خود و كودكان محافظت كنيد:

برخي از مواد مخدر، باعث از دست رفتن هوشياري و آگاهي مي شود. بنابراين بسيار مهم است كه در صورتي كه حس كرديد شرايط مناسب نيست، از هر راهي براي محافظت از خود يا كودكان استفاده كنيد. نترسيد و از اين كار شرمنده نباشيد. فرد معتاد پس از بازگشت هوشياري از اشتباه خود مطلع خواهد شد و شما براي حفظ سلامت خود و ديگران كوشيده ايد.

 

سخن آخر

رفتار اشتباه شما، حتي اگر باعث ترك شود، ممكن است بازگشت به مواد را در پي داشته باشد. بخصوص اينكه اگر ترك اتفاق افتاد، بايد از نظر حمايتي و رواني همچنان حساس باشيد تا بازگشت اتفاق نيفتد. 50 درصد راه ترك خود فرد و 50 درصد اطرافيان است. پس نبايد فقط فرد معتاد را بخاطر اعتيادش سرزنش كرد، بلكه شرايط زندگي و رفتار اطرافيان نيز عوامل مهمي در شروع مصرف ، ادامه مصرف و بازگشت دوباره پس از ترك مواد دارد. تمامي اين موارد نشان دهنده اهميتنقش خانواده در ترك اعتياد است. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه رفتار با فرد معتاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : بايدها و نبايدهاي رفتار با فرد معتاد قبل از هر اقدامي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار با فرد معتاد،
موضوع:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۳:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی