مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مفتامين و متامفتامين دو ماده اي كه با هدف درماني توليد و عرضه شده اند، امروزه مورد سوء مصرف قرار مي گيرند. اغلب مصرف كنندگان در ابتدا از آثار مخرب آن ها آگاه نبوده و تنها به دليل اثرات خوشايند و مفيد آن ها به مصرف روي مي آورند. البته لازم به ذكر است كه همچنان از هر دو اين مواد در درمان برخي بيماري ها مانند؛ چاقي و عدم تمركز استفاده مي شود. به علاوه شاهدِ مصرف اين مواد توسط دانشجويان و افرادي كه در تلاش اند كه در رقابت هاي علمي رتبه بياورند هستيم. بنابراين اهميت پرداختن به عوارض و معايب آمفتامين و متامفتامين شدت بيشتري پيدا مي كند. در ادامه مطلب دلايل مصرف، علائم، عوارض و نحوه ترك آمفتامين و متامفتامين ها صحبت خواهيم كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آمفتامين و متامفتامين ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

آمفتامين و متامفتامين

آمفتامين و متامفتامين با پايه شيميايي يكسان، اما فرايند اثر متفاوت، تأثيرات مختلفي بر بدن مي گذارند. آمفتامين و متامفتامين در دسته مواد محرك جاي مي گيرند و در اثر سوءمصرف پيامدهاي جدي ايجاد مي كنند. متافتامين در بازار با نام شيشه يا كريستال به دست مصرف كننده مي رسد، اما آمفتامين به صورت دارويي براي درمان اختلالاتي چون بيش فعالي تجويز مي شود. يك متيل اضافه در تركيب شيميايي متامفتامين باعث تشديد اثر آن مي شود.

 

مكانيزم اثر آمفتامين و متامفتامين

آمفتامين و متامفتامين با افزايش ترشح نوراپي نفرين و دوپامين در مغز، باعث ايجاد احساس سرخوشي مي شوند. اين مواد در مغز وظيفه ايجاد لذت و پاداش را بر عهده دارند؛ در نتيجه مصرف، فرد احساس لذت مي كند. همين لذت باعث مي شود كه بيمار تمايل به ادامه مصرف پيدا كند. اما بعد از مدتي تحمل بدن بالا رفته و فرد براي رسيدن به لذت اوليه مجبور به بالا بردن دوز مصرف مي شود.

آمفتامين

آمفتامين به خاطر اثري كه بر افزايش سوخت و ساز بدن دارد در درمان چاقي مورد استفاده قرار مي گيرد و به خاطر تأثيري كه بر افزايش تمركز دارد براي اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) تجويز مي شود. همچنين بعضي سربازان براي بيدار ماندن و هشياري در ميدان نبرد از آن استفاده مي كنند. مصارف دارويي آمفتامين به علت عوارض جدي كه اين دارو دارد حتما بايد با تجويز پزشك باشد.

متامفتامين

متامفتامين به ندرت مصرف دارويي دارد. گاهي در مواردي مثل اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) ممكن است از متامفتامين نيز استفاده شود، البته معمول نيست. مصرف متامفتامين تقريبا هميشه غير قانوني و براي تجربه احساس لذت ناشي از آن انجام مي شود.

 

علائم مصرف آمفتامين و متامفتامين

علائم مصرف در هر دو ماده آمفتامين و متامفتامين شبيه به هم است با اين تفاوت كه در متامفتامين علائم شديدتر است. مهم ترين علائم مصرف آمفتامين و متامفتامين عبارتند از:

  • احساس سرخوشي
  • افزايش ضربان قلب و فشار خون
  • سردرد، سرگيجه و ديد تار
  • لرزش بدن
  • تعريق بيش از حد
  • كاهش اشتها به غذا و بي خوابي
  • افزايش سوخت و ساز بدن و در نتيحه بالا رفتن دماي بدن
  • افزايش انگيزه براي فعاليت هاي مختلف و انجام كارهاي ديگر
  • احساس افزايش انرژي فزاينده
  • توانايي بالا در تمركز و بيش فعالي

 

عوارض مصرف آمفتامين و متامفتامين

عوارض مصرف آمفتامين و متامفتامين نيز مثل علائم آن به علت شباهت شيميايي بسيار بالا مشابه بوده و در شدت آن تفاوت وجود دارد. مصرف آمفتامين در صورتي كه به ميزان دقيق تجويز شده توسط پزشك باشد خطري ندارد. در صورت مصرف بالا و خارج از تجويز پزشك اين عوارض مي توانند به قدري حاد شوند كه خطرناك باشند. 

  • يبوست
  • بيماري هاي پوستي
  • سايش و پوسيدگي دندان ها
  • خطر ابتلا به بيماري هاي سايكوز
  • احتمال بالاي آسيب دائمي به مغز
  • مرگ در صورت اوردوز

 

سوء مصرف آمفتامين و متامفتامين

هر چند آمفتامين مصارف پزشكي دارد و خطر چنداني در صورت مصرف با تجويز پزشك وجود ندارد، اما همچنان عوارض جانبي ناخواسته براي آن وجود دارد. اين دارو بسيار اعتيادآور بوده و به صورت بالقوه امكان سوء مصرف بسيار بالايي دارد كه بايد به آن توجه شود.

در هر دو ماده آمفتامين و متامفتامين بدن فرد مصرف كننده سريعا تحمل بالايي از خود نشان مي دهد كه باعث مي شود براي تأثير اوليه دوز مصرف افزايش پيدا كند. در مصرف دارويي آمفتامين پزشك متخصص دوز مصرف را به صورت افزايشي تجويز مي كند. در موارد سوء مصرف نيز فرد براي كسب لذت در هر نوبت مصرف به دوز بيشتري از دفعات پيش نياز دارد.

بيشترين مصرف متامفتامين به علت كسب احساس لذت و سرخوشي ناشي از مصرف است. با اين حال براي كاربردهايي مثل بيدار ماندن به ويژه در دانشجويان، كمك به افزايش تمركز و كاهش وزن نيز ممكن است مورد سوء مصرف قرار گيرد.

 

ترك آمفتامين و متامفتامين

آمفتامين و متامفتامين به ميزان بسيار زيادي اعتياد آور هستند. در مواردي كه فرد خودسرانه و ناگهاني تصميم به ترك يا قطع دارو مي گيرد، علائم ترك بسيار شديدي بروز پيدا مي كند. در بسياري از موارد علائم ترك باعث بازگشت فرد به مصرف دارو مي شود.

ترك آمفتامين و متامفتامين حتما بايد زير نظر متخصص انجام شود. براي ترك داروهاي آمفتامين در مصارف دارويي معمولا پزشك برنامه اي براي كاهش تدريجي مصرف به بيمار ارائه مي كند تا احتمال بازگشت را بسيار كاهش دهد.

مشكلات و عوارض ناشي از مصرف آمفتامين و متامفتامين بسيار حاد و در مواردي دائمي هستند. به همين علت بهتر است براي ترك شيشه و داروهاي مشابه هرچه سريعتر اقدام كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آمفتامين و متامفتامين ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  آمفتامين و متامفتامين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آمفتامين و متامفتامين،
موضوع:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۴:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی