مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

جلب اعتماد بعد از شكستن يك عهد مانع از بزرگ شدن شكاف ميان زوجين خواهد شد. بي اعتمادي، عدم تلاش زوجين و مقصر دانستن ديگري در بسياري از موارد تبديل به يك معضل بزرگتر شده و در طول زمان مسائل را پيچيده مي كند. عهد شكني از هر نوع و با هر شدتي كه باشد عامل اصلي بي اعتمادي بين زوجين است. جلب اعتماد در هر مرحله از رابطه اهميت داشته و نياز به يك تلاش مداوم دارد. براي داشتن يك رابطه سالم و شاد هر دوي شما نياز به آرامش روحي كه از طريق اعتماد باشد، نياز داريد. وفاداري و پايبند بودن در رابطه لازمه اعتماد است اما بايد بدانيد اين مفاهيم تنها مربوط به تعهد در رابطه جنسي نبوده بلكه اعتماد داراي مفهوم عميق تري است كه در ادامه اين مطلب درباره حفظ و ايجاد آن صحبت كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه جلب اعتماد در ارتباطات ميان فردي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چه زماني بايد اعتماد همسرم را جلب كنم؟

شاهد هستيم بسياري از زوج هاي جوان به جاي تجديد عهد و جلب اعتماد همسرشان، در مواقعي كه با مشكلي رو به رو مي شوند، عجولانه تصميماتي گرفته كه باعث بروز مشكلات بعدي مي گردد. گذشته از عهدشكني موقعيت هاي مختلف ديگري هم ممكن است بي اعتمادي را ايجاد كند. بي اعتمادي به هر دليلي كه ميان شما و همسرتان ايجاد شده باشد، براي گذر از آن نياز به تلاش مشترك هردوي شماست. البته كه كسي كه موجب بي اعتمادي شده مسئوليت بيشتري دارد، اما اين موضوع، توجيه خوبي براي منفعل بودن شما در رابطه نيست. بنابراين طرفي كه بي اعتمادي را ايجاد كرده بايد مسئوليت را قبول كرده و براي نشان دادن حسن نيت خود تلاش كند. در عين حال طرف مقابل هم بايد در جهت اعتماد دوباره گام بردارد و تمام مسئوليت را به ديگري واگذار نكند.

 

مراحل جلب اعتماد همسر

اگر به دنبال جلب اعتماد همسرتان هستيد براي به دست آوردن اعتماد او بهتر است از مراحل زير عبور كنيد. حتي اگر به تازگي كاري كرده ايد كه اعتماد شريكتان سلب شده است، براي تجديد اعتماد بايد تلاش خود را بكنيد.

انتظار خشم او را داشته باشيد.

در اولين برخوردها منتظر خشم وي باشيد. خشم و ناراحتي طبيعي ترين عكس العمل ها در يك رابطه ضربه ديده است. شما صادقانه و خاضعانه تمام ماجرا را بدون پنهان كاري تعريف كنيد و اجازه دهيد شريكتان هيجاناتش را تخليه كند.

با پذيرش مسئوليت او را آرام كنيد.

تمام مسئوليت اتفاقي كه افتاده است را بپذيريد و اشتباه خود را قبول كنيد. با بيان جمله اي مثل "من مي دانم كار خيلي بدي كرده ام و در برابر تو مقصرم" نشان داده ايد كه او و رابطه تان ارزشمند است. براي افزايش مسئوليت پذيري كليك كنيد.

با عذرخواهي نشان دهيد او را درك مي كنيد.

با فروتني عذرخواهي كنيد. اين اولين گامي است كه به سمت جلب اعتماد وي مي توانيد برداريد. احساسات وي را تصديق كنيد و به او بفهمانيد از كاري كه كرده ايد عميقا پشيمان هستيد. فراموش نكنيد انكار كردن و كوچك جلوه دادن كارتان يا بيان دلايلي كه شما را به اين عهدشكني وادار كرده است، فقط آتش خشم وي را شعله ورتر مي سازد و شما را فردي بهانه تراش و غيرقابل اعتماد جلوه مي دهد. آسيب هاي دروغ گفتن به همسر بسيار خطرناك تر مي تواند باشد.

به دنبال جبران باشيد

از همسرتان بپرسيد چه كاري براي جبران مي توانيد بكنيد؟ ممكن است اشتباه شما غيرقابل جبران باشد ولي پرسيدن اين سوال به شريكتان حس خوبي مي دهد و نشان مي دهد شما واقعا در صدد جبران هستيد. بايد به مواردي كه قول آن را داده ايد، متعهد بوده و به آن ها عمل كنيد. قولي بدهيد كه مطمئن باشيد مي توانيد به آن عمل كنيد.

 

با اعتماد سلب شده خود چه كنم؟

اگر شما فردي هستيد كه بي اعتماد شده ايد اول بررسي كنيد كه چه اتفاقي افتاده است. سعي كنيد كل مسئله و ماجرا را به صورت شفاف بفهميد. سعي نكنيد احساساتتان را سركوب كنيد يا خود را بي تفاوت نشان دهيد. كاملا متوجه احساسات خود باشيد و به خود زمان دهيد و حرف هاي همسرتان را بشنويد. ببينيد آيا از كاري كه كرده پشيمان هست يا نه؟ قصد عذرخواهي دارد يا نه؟

اگر از شما عذرخواهي كرد، فكر كنيد ببينيد مي توانيد بگذريد؟ اين شماييد كه بايد تصميم بگيريد. پس صبور باشيد و صحبت كنيد. توقعاتتان را بيان كنيد و بگوييد در چه صورتي او را مي بخشيد و از اين پس چه مي خواهيد؟

اگر مشكل شما حادتر است، مثلا خيانت رخ داده يا آسيبي كه به شما وارد شده بيش ازحدي است كه بتوانيد بگذريد؛ بهتر است از فردي قابل اعتماد جهت تصميم گيري مشورت بگيريد. اما از آن جا كه در چنين شرايطي احساسات بر شما غلبه مي كنند نصيحت ها كمترين تاثير را خواهد داشت. مشاوران روانشناسي با آگاهي از احساسات و هيجانات شما مي توانند به شما براي گرفتن يك تصميم گيري مناسب هدايت كنند.

 

راهكارهاي كلي افزايش اعتماد ميان زوجين

  • به تعهدات خود پاي بند باشيد. هر يك باري كه قولي بدهيد و به آن عمل نكنيد زمينه را براي كم شدن اعتماد طرف مقابلتان فراهم مي كنيد.
  • به همسرتان نشان دهيد كه حواستان به او هست و خواسته ها و نيازهايش را در نظر مي گيريد. اين به معني ناديده انگاشتن خودتان نيست بلكه بايد تعادلي بين خواسته هاي خود و خواسته هاي شريكتان برقرار كنيد.
  • حواستان باشد رازهاي وي را فاش نكنيد. اين كار شديدا به اعتماد وي آسيب مي رساند.
  • اگر مي خواهيد به شما اعتماد كنند، خودتان هم بايد اعتماد متقابل داشته باشيد.
  • اشتباهاتتان را بپذيريد. هر انساني اشتباهاتي مرتكب مي شود، مهم اين است كه اشتباهاتتان را بپذيريد و آن ها را تكرار نكنيد.
  • به حريم خصوصي شريكتان وارد نشويد و در آن سرك نكشيد. هر كس نياز به فضاي خصوصي دارد. سعي كنيد اين مرز را شناسايي كنيد و به آن احترام بگذاريد.
  • از شريكتان در مواقع لزوم حمايت كنيد و به او ثابت كنيد كه در مواقع بحراني مي توانيد به كمكش بشتابيد.
  • به درد و دل هاي او گوش دهيد و حواستان باشد از آنچه كه در موردش مي دانيد در مواقع بحراني عليه اش استفاده نكنيد. اين كار شديدا اعتماد ميان فردي را از بين مي برد.
  • از كلمات تحقير آميز و فحش هاي ركيك بپرهيزيد.
  • افرادي كه بيش از حد پشت ديگران حرف مي زنند، چهره ديگران را تخريب مي كنند يا با تمسخر و تحقير در مورد ديگران اظهار نظر مي كنند، آدم هاي غير قابل اعتمادي جلوه مي كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه جلب اعتماد در ارتباطات ميان فردي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  تجديد و جلب اعتماد همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جلب اعتماد،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۸:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی