مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا تا به حال چيزي در مورد بحران سي سالگي شنيده ايد؟ در سنين سي سالگي تفكرات و احساسات جديدي را تجربه مي كنيد كه تا پيش از اين دغدغه اي برايتان نبوده يا زياد به آن فكر نمي كرديد؛ تفكرات و احساساتي مانند سردرگمي، ابهام، ترديد، افسردگي يا احساس پوچي به سراغ تان مي آيد. البته عده اي هم با آرامش بحران سي سالگي را پشت سر مي گذارند، اگر باور داشته باشيد كه در زندگي انتخاب هاي صحيحي داشتيد و به يك ثبات نسبي رسيديد و اوضاعتان رو به راه است اين آرامش را بيشتر تجربه مي كنيد. اگر در آستانه سي سالگي هستيد و فكر مي كنيد با آنچه هميشه دوست داشتيد باشيد فاصله داريد با ما همراه شويد تا پديده بحران سي سالگي و راه هاي كنار آمدن با آن را بهتر بشناسيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بحران سي سالگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

بحران سي سالگي چيست؟

آدم ها در هر مرحله اي از زندگي خود با بحران هايي رو به رو مي شوند. ورود به سي سالگي همان قدر كه مي تواند هيجان انگيز باشد، چالش برانگيز هم هست. بحران سي سالگي معمولا بين سنين 32-28 سالگي رخ مي دهد كه مي تواند با حالت هايي مانند افسردگي، مقايسه خودتان با ديگران، احساس پوچي، اتلاف وقت، بي حوصلگي، نااميدي، عدم رضايت از زندگي، كاهش انرژي، بي اشتهايي، زود رنجي و گوشه گيري همراه باشد. با اين حال بسته به موقعيت و دستاوردهايتان و ميزان رضايتي كه از عملكردتان داريد، ممكن است احساس متفاوتي را تجربه كنيد يعني ممكن است بحراني تجربه نكنيد.

 

چرا سي سالگي؟

در دهه بيست زندگي، آن قدر به فكر مشغله هاي زندگي بوديد كه فرصت زيادي براي ترديد و افسردگي وجود نداشت. بسياري از انتخاب هاي مهم زندگي را در سنين بيست سالگي انجام داديد مانند انتخاب رشته تحصيلي، شغل، انتخاب همسر و انتخاب شيوه زندگي. هر كدام از اين انتخاب ها مسير زندگي شما را به طريقي عوض كردند و حالا در سي سالگي كه نوبت رسيدن به ثبات و آرامش نسبي در زندگي است دچار ترديد مي شويد.

سي سالگي دهه اي ست كه افرد از خودشان انتظارات زيادي دارند. بحران سي سالگي و نارضايتي، شما را براي تغييرات بنيادي آماده مي كند؛ تغييري كه در مواجهه با عقايد و نگرشي كه به كار خودتان داريد ايجاد مي شود. پس لازم است در مورد شيوه برخورد و مقابله با اين بحران اطلاعاتي به دست بياوريد تا بتوانيد به خودتان كمك كنيد تا به ثبات برسيد.

 

ترديد در انتخاب هاي مهم زندگي

در اين دهه بيشتر خودتان را با همسن و سال هايتان مقايسه مي كنيد. در سي سالگي گفت و گوي ذهني با خودتان بيشتر مي شود. سوال هايي از خودتان مي پرسيد "آيا اين رشته تحصيلي همان چيزي بود كه مي خواستم؟ چرا زود ازدواچ كردم و درس نخواندم؟ چرا به خواستگارهايم جواب منفي دادم كه تا الان مجرد باشم؟ كاش ارشد مي خواندم! چرا كارم را عوض نكنم؟ چرا زود بچه دار شدم؟ چرا مثل دوستام براي تحصيل خارج كشور اقدام نكردم؟ اين همه درس خوندم آخرش چي شد؟ فلاني كه رفته سراغ كار آزاد وضعش بهتر از منه". شايد فكر كنيد انقدر كه لايقش بوديد نتيجه نگرفيتد. پس دچار كلافگي و بي حوصلگي مي شويد. اين مرحله همان بحران سي سالگي است.

 

در نظر گرفتن تفاوت هاي فردي

معمولا فرض بر اين است كه شما در سنين سي سالگي بايد ازدواج كرده باشيد يا به فكر بچه دار شدن باشيد. شايد اين جمله را از اطرافيان خود شنيده باشيد كه "ديگر سن ات داره بالا مي رود " اما اين يك قانون ثابت براي تمام افراد نيست. شما متفاوت با ديگران هستيد. شايد دوست داريد ازدواج كنيد يا ممكنه هدف هاي ديگري داشته باشيد. بنابراين خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد. شرايط زندگي شما با ديگران تفاوت دارد و بسياري از اين عوامل خارج از اراده شما بوده و زندگي شما را تحت تاثير قرار داده است با اين حال اختيار و اراده اي كه اكنون داريد سهم زيادي در ساختن آينده شما دارد. دليلي وجود ندارد كه برنامه هاي زندگي تان شبيه ديگران باشد ولي مهم است كه براي بهبود شرايط تلاش كنيد.

 

بحران سي سالگي فرصتي براي خودشناسي عميق تر

سي ساله هاي زيادي با اين بحران رو به رو مي شوند پس نگران نباشيد و سعي كنيد آرامش خودتان را حفظ كنيد. در اين سنين به زندگي گذشته خود نگاه مي اندازيد. ممكن است به خاطر تصميماتي كه تا الان گرفتيد پشيمان باشيد ولي بدانيد كه اين ويژگي ها مربوط به سي سالگي است همان طور كه نوجواني و شرايط آن را پشت سر گذاشته ايد، از اين موقعيت هم به عنوان فرصتي براي خودشناسي استفاده كنيد تا بتوانيد زواياي ديگر خودتان را بهتر درك كنيد. شما مي توانيد از نگرش ها، توانايي ها، ارزش ها، ضعف هاي خود آگاه تر شويد و از يافته هاي تان براي هدايت مسير خود در آينده استفاده كنيد.

 

بازنگري در مفاهيم مهم زندگي

نگرش خود را به مسائل مختلف بررسي كنيد. اين موضوع به شما كمك مي كند تا متوجه شويد در چه موقعيت هايي متعصبانه رفتار مي كنيد يا صرفا بر اساس احساسات تصميم مي گيريد. چه چيزي باعث مي شود در بعضي شرايط بسيار آسان گير يا سخت گير باشيد. اگر نگرش به زندگي و جهان همراه با آگاهي و شناخت نباشد، ترديدها، اما و اگرهاي زيادي برايتان به همراه خواهد داشت. براي مفاهيمي مانند خدا، عشق، كار، انسانيت و ... براساس آگاهي حال حاضر خود بازتعريفي داشته باشيد. خواندن كتاب و مطالعه يا صحبت درباره اين موضوعات، شما را به خودشناسي مي رساند.

 

حل بحران سي سالگي سپري در برابر بحران هاي پيش رو

بعد از سي سالگي با بحران هاي چهل سالگي و پنجاه سالگي رو به رو مي شويد پس مي توانيد از سندروم سي سالگي به عنوان پلي براي عبور بهتر از ديگر بحران هاي مهم زندگي تان استفاده كنيد. بهتر است با آگاهي در اين مرحله انتخاب كنيد و دست به عمل بزنيد تا در مراحل بعدي زندگي پشيمان نشويد. به جاي تريد و تعلل سعي كنيد شرايط را آنگونه كه مناسب است اصلاح كنيد. در ادامه به برخي از راهكارها جهت حل بحران سي سالگي اشاره شده است.

عجولانه تصميم نگيريد

ممكن است براي رهايي از شر اين كلافگي ها و ترديدها يا براي اينكه احساس بهتري داشته باشيد بخواهيد به كارهاي غير معمول با ريسك بالا دست بزنيد. خيلي از كساني كه دچار بحران سي سالگي شده اند براي جبران به كارهايي مانند عمل هاي زيبايي، خالكوبي، سرمايه گذاري هاي بي پايه و اساس كه تجربه اي در آن ندارند و ... روي مي آورند. اگر الان در اين مرحله قرار داريد بهتر است اندكي صبر كنيد. تصميم هاي عجولانه و نامعقول فقط اوضاع را بدتر مي كنند. شايد اين كارها در كوتاه مدت حس قدرت كاذبي به شما بدهد تا از شر پشيماني يا افسوس هاي مرتبط با اقدامات گذشته خود خلاص شويد. قبل از اين كه تصميم عجولانه اي بگيريد ابتدا اطلاعات كافي به دست بياوريد و بعد اقدام كنيد.

پرداختن به روياها

وقتي گذشته خودتان را مرور مي كنيد مي بينيد درگذشته آرزوهاي دور و دست نيافتني زيادي داشتيد. به تدريج برخي از آرزوهايتان را واقع بينانه حذف كرديد برخي ديگر را به دليل اينكه پشتوانه اي نداشتيد مجبور شديد رها كنيد و برخي ديگر از آرزوهايتان را با جديت دنبال كرديد. با وجود اين كه الان دستاوردهاي كوچك و بزرگ زيادي داريد به مرحله اي رسيديد كه مي گوييد خب حالا چي؟

اما الان فرصت مناسبي است، مي توانيد براي رسيدن به روياهايي كه داشتيد تلاش كنيد به شرطي كه با آگاهي، مديريت و مطابق با توانمندي هاي خودتان باشد. انتخاب درست و منطقي، برنامه ريزي و تعيين اهداف مي تواند علاقه و اشتياق شما را به زندگي بيشتر كند. جالب است كه بدانيد زكرياي رازي بعد از چهل سالگي زكرياي راضي شد! يا خيلي از انسان هاي موفق با اينكه دير هنگام به سمت علايق خود رفتند ولي موفقيت هاي چشمگيري داشتند.

تلنگري براي داشتن آينده اي روشن

تعلل و دست روي دست گذاشتن هيج سودي ندارد. اگر اين وضع بلاتكليفي را ادامه دهيد اين وضعيت بدتر مي شود. از اين بحران حداكثر استفاده را كنيد تامسير زندگي خود را مشخص كنيد براي زندگي خود برنامه ريزي كنيد و با انگيزه جلو برويد. اگر احساس افسردگي مي كنيد يا در كارتان اخلال ايجاد شده از همين حالا تصميم بگيريد كه شرايط را عوض كنيد. بررسي كنيد سال هاي گذشته چه خطاهايي داشتيد كه الان بابت آن افسوس مي خوريد. براي زندگي خود تصميمات جدي بگيريد، اهداف خود را روشن و مشخص كنيد. در اين مرحله از زندگي روي نقاط قوت خود تمركز مي كنيد و با علايق خود كاملا آشنايي داريد پس وقت خود را با پرداختن به نقاط ضعف خود هدر ندهيد. اكنون اين توانايي را داريد تا احساسات خود را به صورت منطقي مديريت كنيد.

 

چه كسي مي تواند براي گذر از بحران كمك كند؟

مهم نيست بحران سي سالگي شما در 28 سالگي رخ داده يا 32 سالگي، آنچه اهميت دارد اين است كه براي عبور از اين بجران به فكر چاره باشيد. شايد بگوييد دست خودتان نيست كه درگير اين بحران شويد؛ ولي مسلما گذر از بحران سي سالگي تحت كنترل خودتان است. تا زماني كه خودتان انگيزه تغيير نداشته باشيد هيچ چيزي يا هيج شخصي نمي تواند شما را تعيير دهد. نگران زماني كه از دست داديد نباشيد هنوز وقت زيادي داريد پس آرامش خودتان را حفظ كنيد. براي رسيدن به اين مقاصد مي توانيد از مشاوره روانشناسي بهره ببريد. مشاوران به شما كمك خواهند كرد نقاط تاريك وجود خود و زندگيتان را كشف كنيد.

 

براي گذر از بحران چه بايد كرد؟

وقتي به يك ثبات نسبي رسيديد بهتر است برنامه اي براي سلامتي خود و انجام تمرينات ورزشي داشته باشيد. هر چه الان براي سلامتي خودتان سرمايه گذاري كنيد سال هاي پيش رو را با وضعيت بهتري سپري مي كنيد. غربالگري و معاينات پزشكي منظم، رژيم غذايي مناسب و .. را در برنامه خود قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه نبايد از جنبه رواني خودتان غافل شويد.

به تفريحات و اوقات فراعت خود توجه داشته باشيد. اگر احساس مي كنيد افسردگي يا اضطراب ناشي از بحران سي سالگيزندگي شما را مختل كرده مي توانيد از يك متخصص كمك بگيريد تا در ابتدا بر اين مشكل غلبه كنيد و بتوانيد در آرامش بيشتر براي آينده خود تصميم بگيريد. در اين سنين معمولا افراد به يك ثبات هويتي و شخصيتي مي رسند. پس دوستان واقعي خود را بشناسيد و وقت خود را بيشتر با دوستاني بگذرانيد كه از بودن با آن ها لذت بيشتري مي بريد. شيوه و سبك زندگي خود را با منطق انتخاب كنيد اين به شما كمك مي كند تا از ثبات بيشتري برخوردار شويد.

 

سخن آخر

در آخر خودتان را با بي انصافي قضاوت نكنيد. به نقاط مثبت خود توجه كنيد و دستاوردهايي كه تا الان داشتيد بررسي كنيد. به سال هاي گذشته خود نگاه كنيد و ببينيد واقعا دنبال چه چيزي هستيد. با شناختي كه از خودتان داريد سعي كنيد اهداف واقع بينانه اي براي خودتان تعيين كنيد و به جاي هدر دادن زمان و از اين شاخه به آن شاخه پريدن روي اهداف اساسي خود تمركز كنيد. با استفاده از تجارب ديگران سعي كنيد اين مسير را با اشتباهات كمتر و سرعت بيشتر طي كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بحران سي سالگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  علل و درمان بحران سي سالگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بحران سي سالگي،
موضوع:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۰:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی