مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

انتخاب همسر مناسب و ازدواج يكي از سخت ترين و مهم ترين اتفاق زندگي هر فرد است. ازدواج به تفكر منطقي و تلاش و كوشش فراواني نياز دارد تا شما بتوانيد بهترين انتخاب ممكن را انجام دهيد. اما در اين راه سوالاتي براي شما پيش مي آيد. با چه كسي ازدواج كنم؟ معيارهاي لازم براي انتخاب همسر آينده چيست؟ آگاهي از معيارهاي ازدواج به شما كمك مي كند تا بتوانيد براي انتخاب همسر مناسب خود قدم هايي مطمين تر برداريد. هر كدام از شما ممكن است معيارهاي خاص خودتان را براي ازدواج داشته باشيد، اما اين معيارها بر چه اساس و چگونه تعريف شده اند؟ در اين مقاله قصد داريم به شما كمك كنيم تا بتوانيد بهترين معيارها براي انتخاب همسر آينده خود را بيابيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و انتخاب همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

ازدواج و تشكيل خانواده

ازدواج و تشكيل زندگي از حساس ترين فصول زندگي انسان است. ازدواج پيوند مشترك دو فرد با حفظ استقلال خود است كه در تكامل رسيدن به يكديگر كمك مي كنند.

وقتي شما فردي را براي ازدواج انتخاب مي كنيد، او را همسر آينده خود، شريك تمام عمر و مادر يا پدر فرزندانتان مي دانيد؛ بنابراين انتخاب همسر آينده، بايد از روي آگاهي و با توجه به معيارهاي صحيح صورت گيرد.

براي يك ازدواج خوب چه بايد كرد؟

اولين گام براي ازدواج، شناخت خود،  ويژگي هاي شخصيتي و خواسته هاي خود از زندگي است. اول بايد متوجه شويد كه چرا مي خواهيد ازدواج كنيد و چه قصدي داريد. به طور مثال دنبال اين هستيد كه با ازدواج مي خواهيد به پول برسيد و يا به دنبال همراهي براي رسيدن به كمال هستيد؟ سپس بايد هدف ها و نقشه آينده خود را مشخص كنيد. اين كه مي خواهيد در آينده به چه جايگاهي برسيد و چه آرزوهايي داريد. سپس بر حسب خواسته ها و اهداف آينده خود به انتخاب معيارهاي همسر ايده آل خود بپردازيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه ايده آل نگري محض نكنيد و به رويا پردازي نپردازيد. بايد به اين نكته توجه كنيد كه شما براي طرف مقابل خود تا چه حد ايده آل هستيد و چه ويژگي هايي داريد. هر ترازويي دو كفه دارد  و بايد توازن بين كفه هاي ترازو را رعايت كنيد.

معيار هاي اصلي انتخاب همسر

همان طور كه پيش تر گفتيم هركسي معيار هاي خاص خود را براي انتخاب همسر دارد، همسر مناسب براي هر كس معني خاصي دارد. اما معيار هاي اوليه اي وجود دارد كه به شما كمك مي كند تا بهترين انتخاب را داشته باشيد و تا حدودي خوشبختي و موفقيت زندگي آينده خود را تضمين كنيد. بعضي از اين معيارهاي اصلي و اوليه به شرح زيرند:

فاصله سني

اختلاف سني ۳ تا ۷ سال تفاوت نسبتاً مناسبي است، اگرچه اين فاصله حكم محض نيست. اگر همه معيار هاي ديگر مورد تاييد بود و تناسب داشت، هم سن بودن يا حتي يكي دوسال بزرگ تر بودن نمي‌تواند مشكل ايجاد كند. ولي در موارد همسن و بزرگتر بودن بايد احتياط بيشتري صورت گيرد.

وضعيت ظاهري

در گام اول، دختر و پسر بايد از نظر ظاهري هم ديگر را بپسندند. وضعيت چهره و ويژگي هاي ظاهري طرف مقابل بايد مورد تاييد شما قرار گيرد. زيرا شما قرار است با همچين فردي براي مدت طولاني زندگي كنيد و اگر ظاهر او پسند شما نباشد در آينده به مشكل خواهيد خورد.

اخلاق

ويژگي هاي اخلاقي از مهم ترين معيار ها براي انتخاب همسر مناسب است. فرد مقابل شما بايد داراي اخلاق نيكو و ويژگي هايي مانند صداقت (از مهم ترين معيارها)، لجباز نبودن، پرخاشگر نبودن، خوش رويي، وفاداري، ادب، سخاوت و ... باشد.

تناسب عقايدي

فردي كه با او قصد ازدواج داريد، بايد از لحاظ اعتقادي و مذهبي در تناسب باشيد و يا بتوانيد به عقايد يكديگر احترام بگذاريد. پذيرش عقايد فرد مقابل بسيار حائز اهميت است تا بتوانيد بدون مشكلي، استقلال خود را حفظ كنيد.

تناسب فرهنگي و اجتماعي

توجه به جايگاه اجتماعي و فرهنگي طرف مقابل، يك ويژگي بسيار مهم براي داشتن يك ازدواج موفق است. تفاوت بيش از اندازه بين طبقات اجتماعي خانواده ها منجر به بروز مشكل زيادي مي شود. از طرف ديگر فرهنگ به صورت تعيين بايدها و نبايدهايي در رفتار ما نقش بسيار زيادي دارد و تفاوت فرهنگي موجب بروز شكاف هاي عظيمي در رابطه دو فرد مي شود.

تناسب تحصيلي

اگر چه تحصيلات و مدرك تحصيلي، تعيين كننده صرف شخصيت افراد نيست، ولي بايد پذيرفت افراد تحصيل كرده از لحاظ تفكر و منش كمي متفاوت از سايرين هستند. تناسب تحصيلي مي تواند تاثير مهمي در زندگي مشترك بگذارد. بهترين حالت از ديدگاه روانشناسان، بالاتر بودن تحصيلات آقا از خانم و يا برابر بودن سطح تحصيلات است.

تناسب اقتصادي

پول و وضعيت مالي افراد در ازدواج بسيار مهم است و بسياري از افراد در آرزوي ازدواج با پول دارترين افراد هستند. اما اختلاف زياد در سطح اقتصادي مي تواند بسيار مشكل آفرين باشد و حتي در نهايت منجر به ايجاد حس حقارت در فرد با وضعيت اقتصادي پايين تر شود. بهتر است شرايط اقتصادي هر دو طرف در حد نزديك به هم باشد.

سلامت جسماني

گروهي از مشكلات جسماني و بيماري ها بسيار ساده و پيش پا افتاده هستند. اما در مقابل بعضي از امراض و مشكلات بر زندگي تاثير مي گذارند. قبل از ازدواج بايد از ميزان سلامتي طرف مقابل خود اطمينان حاصل كنيد. اگر او داراي مشكل جسماني خاصي هست، در مورد آن بيماري و مشكلاتي كه ايجاد مي كنيد، تحقيق كنيد تا با آگاهي كامل دست به انتخاب بزنيد.

سلامت رواني

سلامت روان مسئله بسيار مهمي است كه با تحقيق از اطرافيان و مراجعه به مشاوره پيش از ازدواج قابل شناسايي است. سلامت روان از جمله پارامترهايي است كه شناسايي آن توسط خود شما بسيار دشوار خواهد بود. شايد با گذر زمان و بودن در موقعيت هاي مختلف به برخي از مشكلات رواني طرف مقابلتان پي ببريد. اما ممكن است تا رسيدن به چنين شناختي زمان طولاني سپري شده و يا حتي ازدواج كرده باشيد. روانشناسان باليني با دانشي خود به شما براي داشتن يك انتخاب درست كمك خواهند كرد.

مشابه بودن روحيات و خلقيات

افراد داراي خلق و خو و روحيات متفاوت اند. گروهي درون گرا و گروهي ديگر برون گرا هستند. بهتر است همسر آينده تان از نظر خلق و خو و روحيات مشابه شما باشد. براي اين كه متوجه شويد تا چه قدر روحيات شما با يكديگر سازگاري دارد، پرسيدن علايق و سرگرمي ها و مشاهده ويژگي رفتاري (مانند شوخ بودن و معاشرتي بودن) مي تواند به شما كمك كند. البته مراجعه به روانشناس و انجام تست هاي شخصيت نيز بسيار كمك كننده است.

سخن پاياني

معيار هاي اصلي ذكر شده، نكاتي براي راهنمايي و آگاهي شما هستند و گاهي در شرايط خاص مي توان ازاين معيار ها نيز چشم پوشي كرد. مسئله اي كه مهم است انتخاب آگاهانه و عقلاني شما و به دور از احساس است. امروزه ازدواج ها از حالت سنتي به شكل مدرن سوق پيدا كرده اند. عشق و علاقه پيش از ازدواج براي جوانان بيشتر از پيش اهميت يافته است. اما زماني كه انتخاب شما تنها بر اساس احساسات باشد، در طولاني مدت متوجه مي شويد ازدواج تان آن طور كه انتظارش را داشتيد مناسب نبوده است.

آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج به شناخت طرفين از يكديگر كمك مي كند. اما موانعي مثل نرسيدن به بلوغ عاطفي، عدم خودشناسي، عدم آگاهي از خواسته ها و نيازهاي خود، باعث مي شود افراد حتي در صورت داشتن صداقت به شناخت درستي نرسند. اما روانشناسان با پرداختن به جزئي ترين ابعاد شخصيتي به شما براي انتخاب همسر مناسبتان كمك مي كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و انتخاب همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  انتخاب همسر مناسب

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انتخاب همسر مناسب،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۸:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی