مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مثبت انديشي يك رويكرد ذهني و عاطفي است كه بر درخشندگي زندگي تمركز دارد. كسي كه مثبت مي انديشد؛ شادي، سلامتي و موفقيت را پيش بيني مي كند و معتقد است كه مي تواند بر هر مانع و دشواري غلبه كند. بسياري از افراد به مفهوم مثبت انديشي اعتقاد نداشته و آن را بي تاثير مي دانند. بر عكس افرادي از مثبت انديشي استفاده كرده و آثار مطلوب آن بر زندگي شان را حس مي كنند. شايد شما هم در دوره هاي مختلف زندگي خود تلاش كرده ايد كه مثبت انديش باشيد، اما بعد از چندي مشكلات آن چنان مي آورند كه نمي توانيد تفكرات منفي را از خود دور كنيد. ما در اين مطلب ابتدا به آثار مثبت انديشي و راه هاي براي رسيدن به اين مهارت مي پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مثبت انديشي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

چرا بايد مثبت انديش باشيم؟

در بسياري از تحقيقات قدرت افكار بر ابعاد مختلف زندگي فردي مشخص شده است. بيماران سرطاني كه با تفكر مثبت توانسته اند از مرگ نجات يابند، به ما نشان مي دهند با غلبه بر فكر مي توان به غير ممكن ها نيز دست يافت. در ادامه علت هاي اهميت مثبت انديشي را بررسي كرده ايم.

تغيير نگرش:

منفي بيني و منفي سازي علاوه بر اين كه ذهن را مسموم مي كند، قدرت عملكرد مفيد و موثر را از فرد مي گيرد. هر گونه اهمال كاري يا تنبلي يا نداشتن اقدام براي تغيير، ريشه در همين پيش ذهنيت هاي منفي به امور دارد. تغيير نگرش و كسب ديدي مثبت توان پيدا كردن راه حل هاي خلاقانه براي ارتقا و رشد را فراهم مي كند. اگر مي خواهيد در رسيدن به اهداف و برنامه هايتان با قدرت بيشتري به پيش رويد و احتمال كسب موفقيت ها را براي خود بالا ببريد اولين مرحله داشتن نگرشي مثبت است.

بهبود عملكرد:

مثبت انديشي قدرت انگيزه را بالا مي برد. انگيزه بالا توان رويارويي با مسائل را فراهم مي آورد. براي رويارويي با مسائل، تنها مثبت انديشي است كه ميل به ترميم و اميد به توان ايجاد تغيير را ممكن مي سازد. قدرت تصميم گيري، اقدام به  عمل و ميل به پيشرفت كارها و در نهايت بهبود هر گونه عملكردي در گرو داشتن نگرشي مثبت است.

كاهش استرس:

هر چه ذهن به تغديه از افكار منفي عادت كرده باشد بيشتر دستخوش تجربيات استرس زا مي شود. برداشت منفي از رويدادها و پيش ذهنيت منفي نسبت به آن ها فرد را مرتبا در جايگاه ضعف قرار مي دهد. با اين روش فرد اغلب قدرت اراده خود را ناديده گرفته و كنترل اوضاع را در دست امور بيروني مي داند. اين شرايط همراه با تجربيات تنش زا خواهد بود. اما فرد مثبت نگر انتظارات مثبتي هم از پيشامدها دارد و هم بر توان خود براي پيشبرد كارها اميدوارتر است. به علاوه همين انتظار، سطح استرس او را نسبت به امور كنترل ناپذير پايين مي آورد. براي درمان اضطراب و استرس كليك كنيد.

بهبود وضعيت جسماني:

هر چه ذهن در وضعيت آرامش و ثبات باشد و كمتر دستخوش نوسانات هيجاني شود وضعيت سلامت جسماني هم مناسب تر خواهد بود. در تعقيب دستاورد مثبت انديشي در جهت كاهش استرس سيستم دفاعي بدن هم با كيفيت بهتري عمل خواهد داشت. براي اطلاع از راه هاي رسيدن به آرامش كليك كنيد.

تاب آوري:

يكي از مهمترين دستاوردهاي مثبت انديشي تاب آوري است. انتظارات مثبت و نگرش هاي مثبت، ذهن را آماده تجربيات بهتر قرار مي دهد. همين جهت گيري ذهني تاب آوري در برابر رويدادهاي سخت و ناگزير را  بدون تحمل فشار زياد، فراهم مي كند.

زندگي شاد:

زماني مي توانيد معناي حقيقي شادي را تجربه كنيد كه بپذيريد سختي هايي در زندگي هست؛ اما شما مي توانيد از آن ها عبور كرده و شرايط بهتري را رقم بزنيد. اميد به تغييرات در سايه داشتن نگرش مثبت يك زندگي پويا و پر دستاورد مي سازد كه مي تواند زمينه ساز تجربه يك زندگي شاد شود.

داشتن روابط موفق تر:

گوش به زندگي در روابط و منفي نگري نسبت به اين كه ديگران آسيب زننده هستند امكان ساخت يك رابطه موفق را مي گيرد. هر گاه ياد بگيريد كه نسبت به آدم ها خوش بين باشيد و با همين خوش بيني هم اقدام به ايجاد روابط كنيد؛ كمتر دستخوش سوء تفاهم ها هم خواهيد شد.

معني داري زندگي:

شما نمي توانيد براي زندگي تان معنايي خلق كنيد مگر اين كه زندگي را به عنوان صحنه هنرمندي خود باور كنيد و با مثبت انديشي هايتان به جنبه هاي مختلف آن رنگ دهيد. معناي هر كسي در زندگي معطوف به ديد روشني است كه او با مثبت نگري مي تواند بسازد.

 

با چه روش هاي مثبت انديش باشيم؟

ذهن به دو بخش خود متفكر و خود مشاهده گر تقسيم مي شود. به اين معني كه شما نمي توانيد جلوي ورود افكارتان را بگيريد، خود متفكر دائم در حال پخش داستان هاي مختلف در درون ذهن شماست. اما شما با خود مشاهده گر مي توانيد انتخاب كنيد كه به كدام افكار توجه كنيد. براي رسيدن به چنين مهارتي نياز به تمرين داريد. مثبت انديشي به نوعي توجه به افكار و رويدادهاي خوشايند تعريف مي شود. در ادامه به برخي راه هايي كه به مثبت انديشي كمك مي كند پرداخته ايم:

جملات تاكيدي صبحگاهي و شبانه:

افكار ما با كلمات و جملات ساخته مي شود. جملات منفي فضاي ذهن را مسموم مي كند. هر چه ياد بگيريم ذهن را با داده هاي مثبت تغذيه كنيم شيوه عملكرد آن را تقويت خواهيم كرده ايم. براي اين منظور دقايق اوليه بيداري و شب ها پيش از خواب كه ذهن در حالت پذيرش و تلقين پذيري بيشتري است جملات تاكيدي مثبت را تكرار كنيد؛ مثل "امروز روز درخشاني خواهد بود؛ من قادر به انجام هر كاري كه تصميم بگيرم هستم؛من توانمندم".

معاشرت با مثبت انديشان:

نشست و برخاست با افرادي كه پر از واگويه هاي منفي نيستند و بالعكس با شيوه هاي نگرش مثبت فعاليت دارند؛ بر نوع عملكردهاي انتخابي و تصميم گيري هاي زندگي شما تاثير دارند. فضاهاي مثبت مي تواند از يكي به ديگري انتقال يابند و از راه يادگيري مشاهده اي سبك زندگي مثبت نگرانه اي را رقم زنند.

شكرگزاري:

اين كه نسبت به آن چه داريد حس قدرداني داشته باشيد و اين حس را در خصوص كل زندگي و روابطتان حفظ كنيد در كسب يك چشم انداز مثبت به وقايع موفق خواهيد بود. هر چه را كه جزء بركات و نعمات زندگي خود مي دانيد، هر روز با خود مرور كنيد.

تصوير سازي هاي مثبت:

عملكردهاي ما تحت تاثير ذهنيات و احساسات ما خواهد بود. يكي از روش هاي موثر براي داشتن نگرش مثبت دقت در تصويرسازي هاي ذهني است. در ذهنتان آنچه را مي خواهيد به تصوير بكشيد و آن را پر از لحظات شاد و موفق كنيد. اين تصوير سازي ها عملكرد ما را براي اقدامات موثر در جهت اهدافمان تنظيم مي كند و آن را آماده پذيرش و جذب موقعيت هاي مثبت مي سازد.

تجربه زندگي در حال:

اغلب استرس ها و واگويه هاي منفي ذهني حاصل زندگي در گذشته يا ترس از آينده است.  تجربه گر زندگي جاري در لحظه حال بودن ما را از گذشته اي كه ديگر وجود ندارد و آينده اي كه هنوز محقق نشده مي رهاند و نگرش مثبت را تقويت مي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مثبت انديشي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : آثار و راه هاي رسيدن به ‎⁨مثبت انديشي⁩

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مثبت انديشي⁩،
موضوع:
[ ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۰:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی