مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از شايع ترين بيماري هاي دنياي امروز افسردگي است؛ كه فقير و غني، پير و و جوان، زن و مرد نمي شناسد. كمك به افراد افسرده زماني اهميتش بيشتر مي شود كه يكي از نزديكان و اعضاي خانواده شما افسرده باشد؛ ديگر وظيفه شما تنها يك درد و دل ساده نيست و مسئوليت سنگين تري در قبال اين فرد داريد. بايد بياموزيد كه چگونه مي توان افسردگي را درمان كرد. براي كمك به افراد افسرده بايد هوشيارانه عمل كنيد. در اين مقاله راهكارهايي براي آموزش چگونگي كمك به افراد افسرده آمده است. 

 

براي دريافت مشاوره افسردگي و نحوه صحيح كمك به فرد افسرده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

تشخيص افراد افسرده

در بسياري از مواقع آشنايان و اطرافيان فرد افسرده مانع درمان او مي شوند و با واكنش ها و عكس العمل هايشان افسردگي فرد را تشديد مي كنند. چرا كه نشانه ها و علائم افسردگي را نمي شناسند. پس حتما براي كمك به فرد افسرده قبل از هر چيزي بايد نشانه ها و علائم افسرگي را بشناسيد تا بتوانيد افسردگي را تشخيص بدهيد. در ادامه مهمترين نشانه ها ذكر شده است:

  • از دست دادن علاقه و توجه به مسائل مانند كار، تفريح، ورزش
  • از دست دادن علاقه به فعاليت هاي مورد علاقه
  • كاهش يا افزايش وزن
  • كاهش يا افزايش اشتها
  • مشكلات و اختلالات خواب
  • بي قراري و يا بيش از اندازه حساس و تحريك پذير شدن
  • احساس خستگي شديد و فقدان انرژي
  • احساس بي ارزش بودن يا احساس گناه داشتن
  • مشكل در تصميم گيري، تمركز يا فكر كردن
  • حملات گريه
  • احساس نا اميدي
  • افكار خودكشي يا اقدام به خود كشي

توجه: نشانه هاي بالا را ممكن است در بسياري از افراد ديده شود. آنچه احتمال تشخيص افسردگي را بالا مي برد وجود چندين نشانه با هم است؛ به طوري كه زندگي و كارآمدي فرد به طرز چشمگيري مختل شده باشد.

نياز فرد افسرده به كمك اطرافيان

ديدن دوست يا عضوي از خانواده كه دچار افسردگي شده است احتمالا بسيار برايتان اذيت كننده است. گاه ترجيح مي دهيد اين موضوع را انكار كنيد و با اين واقعيت كه دوست يا عزيزتان افسرده است مواجه نشويد. در حالي كه براي حل يك مسأله بايد آن را به همان شكلي كه هست قبول كرد.

خوب است بدانيد تمام نشانه هاي افسردگي از جمله بي علاقگي، بي انرژي بودن و از اين قبيل تلاشي غير مستقيم براي دريافت كمك است. گاهي اين نشانه ها مثل بد زباني، عصبانيت و پرخاشگري ممكن است باعث رنجش شما شود. لازم است بدانيد كه اين رفتارها با ميل خود فرد انجام نمي شود و آن ها را به خود نگيريد.

چگونه به افراد افسرده كمك كنيم؟

قبل از هر چيز مهم است بدانيد فرد افسرده در اين موقعيت دردناك گير افتاده است. درك اين موضوع شما را از بسياري از باورهاي اشتباه نجات خواهد داد. فرد افسرده به نصيحت ها و جملاتي همچون "تو نبايد اين حال و روز را داشته باشي؛ يا تو آدم قوي بودي چطور به اين حال و روز افتادي؛ يا من از تو توقع بيشتر از اينها را دارم" نيازي ندارد. اين جملات اساسا به او كمكي نمي كند و با طبيعت افسردگي در تضاد است.  

راهكارهاي كمك به افراد افسرده

شخص افسرده بايد بداند حتي اگر انرژي و توان صحبت از حال و روز خود را براي كسي ندارد؛ يك نفر در تمام دنيا مي خواهد از تمام زوايا و احساساتي كه او تجربه مي كند خبر داشته باشد. او را مطمئن كنيد كه گوشي شنوا و همدل با او خواهيد بود. وقتي اين اطمينان را پيدا كند مكالمات طولاني تر و مؤثرتري با شما برقرار مي كند.

شخص افسرده احساسات مختلف و سنگيني را در طي افسردگي تجربه مي كند. مهم است كه او را تشويق كنيد به اين احساسات و نام دقيقشان فكر كند. از آنها نترسد و آنها را تك به تك تجربه كند. به او اطمينان دهيد كه در تمام اين مراحل در كنار او هستيد.

در دوره هاي افسردگي كم پيش مي آيد كه فرد افسرده ميل به تفريح و خوش گذراني داشته باشد. لزومي به اصرار مفرط در اين زمينه نيست. او با شما تعارف ندارد. اغلب متوجه خواهيد شد وقتي حتي كمي ميل داشته باشد، پيشنهاد شما را قبول خواهد كرد. فقط او را از در دسترس بودن خود مطمئن سازيد.

شخص افسرده را ترغيب به مراجعه به روانشناس كنيد. روان درمانگر كارآمد اولويت بسياري دارد. اغلب افراد افسرده موضوعات مهمي كه بايد بررسي شوند را با اطرافيان يا دوستان در ميان نمي گذارند. از همين رو شما نمي توانيد افسردگي او را درمان كنيد. او بايد در ارتباط با درمانگر قرار بگيرد. اين موضوع را جدي بگيريد.

شرايط حاد و خطر خودكشي افراد افسرده

در صورتي كه شخص افسرده از افكار خودكشي با شما صحبت مي كند يا حدس شما از صحبت هايش ميل به خود كشي است؛ اين موضوع را جدي بگيريد. گاهي افراد افسرده به سطحي از رنج مي رسند كه مرگ را تنها راه براي رهايي از آن مي بينند. اگر از خودكشي صحبت مي كند، خودزني مي كند، يا به دنبال ابزاري براي عملي كردن نقشه خود است؛ هرگز او را تنها نگذاريد. مهم است كه صريح اما با لحني مسلط از ميل به اين اقدام از او سؤال كنيد. اجازه بدهيد راجع به اين موضوع با شما صحبت كند. براي كمك به افراد افسرده در شرايط بحراني حتما از يك فرد متخصص در اين زمينه مشاوره بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افسردگي و نحوه صحيح كمك به فرد افسرده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه به افراد افسرده كمك كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۰:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی