مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

براي مادر خوب بودن چه كارهايي را بايد انجام داد ؟ چه اندازه از تغييرات در زنان پس از زايمان بايد ايجاد شود تا بتوانند نقش جديد خود را به خوبي ايفا كنند؟ خيلي از زنان معتقدند بايد با فرزندانشان در هر سني كه باشند معامله كنند، يعني در ازاي خدماتي كه به آن ها مي رسانند، دريافت هاي مورد نظر را نيز داشته باشند. براي اكثر زنان اين سوال پيش مي آيد كه مادر كامل بودن درست است يا مادر كافي بودن. بسياري از صفات به شكل ذاتي در مادران وجود دارد كه البته از طريق آموزش بايد تقويت يا كنترل شوند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه والدگري و مادر خوب بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

صفات يك مادر خوب و نمونه

حمايتگرباشد:

مهمترين ويژگي يك مادر خوب و نمونه اين است كه حمايت كننده باشد، از علايق و سلايق فرزندش حمايت كند و به او فرصت دهد تا بتواند آرزوهايش را دنبال كند . يك مادر بايد به اين درك برسد كه سبك زندگي فرزندش مي تواند با سبك زندگي خودش كاملا متفاوت باشد . يك مادر بايد در خاطرش بماند كه فرزندش يك شخصيت مستقل دارد و بازتابي از آمال و آرزوهاي او نيست . اگر مادر اين توقع نامناسب را داشته باشد در صورت برآورده ندنش دچار اختلال افسردگي خواهد شد .

كاشف استعداد فرزندش باشد :

يكي از مهمترين وظايف يك مادر نمونه اين است كه استعداد فرزند خود را بيابد و در جهت شكوفايي آن تلاش كند . اين اتفاق مي تواند زير نظر يك فرد متخصص بيفتد .

صبورباشد :

يك مادر در طول شبانه روز با چالش هاي فراواني مواجه مي شود كه ممكن است بيشتر آن ها نيز از سمت فرزندانش باشد . در اين شرايط مادر بايد سعي كند خويشتن داري كرده و با خونسردي به بررسي امور بپردازد و زماني سراغ چالش بعدي برود كه مسئله ي اول را حل كرده باشد .

شنونده باشد :

هم دل و هم زبان كودك خود باشد . فرزند در هر سني كه باشد اگر حس كند كه مادرش او را مي شنود بسيار آرام خواهد گرفت . شنيده شدن امر بسيار مهمي است كه در يك مادرموفق بايد نمود پيدا كند . در شنيدن بي قضاوت حرف هاي فرزندان است كه مي توان راه حل خيلي از مشكلات او را يافت .

قابل دسترس باشد :

خيلي مواقع پيش مي آيد كه مادران سر كار هستند و در دسترس فرزند خود نيستند ، اما مادرحتي الامكان از طريق تماس تلفني يا ارسال پيامك به او نشان دهد كه حضور دارد و يك جورايي قابل دسترس است .

عاشق باشد :

مادر بايد به فرزند خود اين احساس را قائل كند كه موجود خاصي است وخداوند موهبت حيات را به او داده است كه او را بي قيد و شرط دوست دارد . مادر بايد دوست داشتن ديگران را به فرزندش بياموزد و هرگز مانع علاقه ي او به ديگران مثلا پدر ، مادر بزرگ و ... نشود.

يك مادر اگر همه ي كارهاي دنيا را براي فرزندش انجام دهد ولي فرزند احساس كند كه مادرش او را عميقا دوست ندارد انگار كه مادرهيچ كاري نكرده است . هر مادر بايد روش ابراز صادقانه ي علاقه ي خود به فرزندش را بيابيد . نشان دادن عشق بين مادر و فرزند در هر رابطه اي منحصر به فرد است . از سر عشق به فرزند خود تا حدي كه مورد تاييد آزادي عمل داده شود ، زيرا اين آزادي عمل او را با زندگي واقعي مواجه مي كند و باعث مي شود كه طعم زندگي حقيقي را بچشد .

از نطر روحي و جسمي سعي كند سالم باشد :

از زماني كه نطفه دررحم مادر شكل مي گيرد مادر موظف است از لحاظ جسمي و روحي بسيار مراقب خود باشد البته دقت شود كه اهميت به سلامتي نبايد تبديل به وسواس شود كه هم مادر و هم فرزند در آن دچار آسيب شوند.

تربيت گر خوبي باشد :

مادر خوب بايد مهارت هاي زندگي را بدون تعصب به فرزندش بياموزد و به او ياد آور شود كه در محيط هاي اجتماعي ديگر نيز آموزش هاي ديگري منتظر او خواهند بود.

 

مادر كامل يا مادر كافي

ضمن بيان خصوصيات فوق كه لازمه ي يك مادر نمونه مي باشند ممكن است اين برداشت اشتباه پيش بيايد كه پس مادر بايد در همه ي جهات بي عيب و نقص باشد تا بتواند فرزند سالمي را تحويل جامعه دهد . اين فرضيه غلط است . در خصوص تفاوت بين مادر كامل و مادر كافي در زمينه فرزند پروري مطلب زير را بخوانيد .

 

مادر كامل چه ويژگي هايي دارد ؟

مادر كامل با تصور اينكه بايد بي عيب و نقص باشد بنابراين هر لحظه از فرزندش مراقبت مي كند و حتي ثانيه اي او را رها نمي كند و به هيچ چيز ديگر حتي خودش توجه نمي كند و به اينكه كامل خود را وقف فرزندش كند افتخار مي كند . او مي گويد از نيازهاي فرزندش با خبر است حتي قبل از آنكه آن ها را به زبان بياورد . اين مادر به مرور دچار اختلال وسواسي – فكري مي شود و به فرزندش اين پيام را مي دهد : كه حواست باشد دنيا جاي خيلي خطرناكي است و بدون من از پس هيچ كاري بر نخواهي آمد . چنين فرزندي كاملا وابسته به مادر خود بارخواهد آمد.

 

مادر كافي چه ويژگي هايي دارد ؟

خصوصيات گفته شده در ابتداي مقاله ويژگي هاي يك مادر كافي مي باشند. يك مادر كافي گاهي فرزندش را تشويق مي كند و گاهي به درستي و به روش علمي او را تنبيه مي كند و البته براي سلامت و شادي كل اعضاي خانواده وقت مي گذارد ضمن اينكه به خود نيز اهميت مي دهد. اين مادر به فرزندش مي آموزد چگونه مشكلات اطرافش را شناسايي كند و از خود در برابر آن ها دفاع كند و بتواند تشخيص دهد چه زماني مي تواند از حمايت خانواده كمك بگيرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه والدگري و مادر خوب بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چگونه مادر خوب و نمونه باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۳:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی