مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از مضرات موبايل بر جنين خود آگاهي داريد؟ بارداري دوراني از زندگي مادر كه از حساسيت هاي زيادي برخوردار مي باشد. حال با در نظر گرفتن اين مسئله بايد تلاش كرد تا ميزان خطرات احتمالي كه مادران باردار را تهديد مي كند به حداقل رساند. موبايل يكي از خطراتي است كه در زمان بارداري مي تواند به سلامت جنين و مادر باردار آسيب برساند. در ادامه درباره حساس ترين دوران بارداري، آسيبهاي وارده از طريق موبايل و ارائه راه حل مطالبي را ارائه مي نماييم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مضرات استفاده از موبايل بر روي جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

پيامد هاي موبايل در چه دوره اي از بارداري بيشتر است ؟

دوران بارداري به طور معمول دوران حساسي از نظر ميزان قرار گرفتن در معرض خطرات و آسيب هامي باشد. اما 15 هفته ي اول بارداري حساس ترين دوراني است كه جنين بيشتر ممكن است در معرض آسيب هاي ناشي از موبايل قرار بگيرد.

در اين مدت مادر بايد تلاش كند تا زمان كمتري از موبايل و اينترنت استفاده كند.
بعد از گذشت 26 هفته اگر مادر در معرض اشعه موبايل قرار گيرد، ميزان آسيبي كه جنين مي بيند كاهش مي يابد. اما در هر صورت بي خطر هم نبوده و مادر باردار بايد از اشعه موبايل و وسايلي از اين دست ( مايكرو ويو، وايفا، كامپيوتر و ...) تا حد امكان پرهيز كند.

 

آسيب هاي وارد شده در اثر استفاده از موبايل

آسيب و پيامد هاي اشعه موبايل بر جنين مستقيما با ميزان استفاده مادر از آن در ارتباط است. پس بايد تلاش كنيد ميزان استفاده از آن را كنترل كنيد تا به همان آسيب رساندن به خود و جنين جلوگيري شود. در ادامه به برخي آسيب ها اشاره مي كنيم.

مشكلات رفتاري : رايج ترين مشكل ايجاد شده در كودك بعد از تولد مشكلات رفتاري، عدم تطابق با محيط اطراف، بيش فعالي و ... است كه در گروه مشكلات رفتاري مي باشد. موبايل و امواج ناشي از آن  مي تواند باعث بروز مشكلات رفتاري در كودك شود. همچنين در ضربان قلب جنين نيز اثر منفي مي گذارد. به دليل اينكه هنوز بافت مغز كاملا شكل نگرفته و سلول هاي آن ديواره محكمي ندارند. در نتيجه راحت تر امواج و تشعشعات ناشي از موبايل را از خود عبور مي دهند.

آسيب در رشد مغزي كودك : اشعه موبايل سبب مي شود رشد مغز در كودكان با مشكل مواجه مي شود. به همين خاطر در ارتباط برقرار كردن با همسالان خود در آينده با مشكل مواجه مي شوند.

بر هم زدن چرخه خواب و بيداري در جنين : براي جنين همانند نوزاد و بزرگسال، زمان خواب و استراحت وجود دارد. وقتي تلفن همراه يك ساعت يكبار زنگ مي زند، مطمئنا در چرخه خواب و بيداري جنين اثر مخربي مي گذارد و بعد از تولد سبب افزايش اضطراب كودك مي شود.

كم وزني : يكي ديگر از مشكلاتي كه جنين را تهديد مي كند، كم وزني در نوزاد است كه در زمان تولد بروز مي كند. همچنين در آينده برساير مشكلات رشدي مانند اختلال در مهارت هاي حركتي، نشستن، چهار دست و پا رفتن، راه رفتن و ... تاثير گذار است.

 

چگونه استفاده از موبايل را كنار بگذارم ؟

هر زمان كه افكار وسوسه انگيز به سراغتان آمد تا گوشي خود را در دست بگيريد، به خود ياد آوري كنيد كه استفاده از موبايل براي جنين خطرناك است. مي توان با مديريت درست و به موقع از ميزان استفاه غير ضروري از موبايل در اين دوره ي حساس جلوگيري كرد. اما اين اتفاق به مرور رخ مي دهد. مي توانيد فعاليتي لذت بخشي چون تماشاي تلويزيون يا مطالعه ي يك كتاب كم حجم را جايگزين موبايل كنيد و يا حتي به يك فعاليت هنري سبك ( مانند نقاشي، سفالگري، نقاشي روي پارچه، ويتراي و...) بپردازيد تا خود به خود ميزان فعاليت شما با گوشي تلفن همراه كاهش يابد و خود و جنين شما از آسيب هاي احتمالي آن در امان باشيد.

اگر نتوانستيد استفاده از موبايل را كنار بگذاريد، احتمالا به نوعي اعتياد رفتاري دچار شده ايد. بهتر است براي درمان اعتياد رفتاري خود پيش از آسيب به جنين اقدام كنيد.

 

توصيه هايي براي كم كردن آسيب هاي موبايل

رعايت موارد زير مي تواند به شما در كاهش استفاده هاي غير ضروري از موبايل به شما كمك كند :

1- تلاش كنيد تا حد امكان از تلفن ثابت را جايگزين موبايل كنيد.
2- اگر تماس ضروري داشتيد حتما از هندزفري براي كاهش آسيب امواج استفاده كنيد.
3- قبل از اينكه تماس كامل برقرار شود، گوشي را سمت گوش خود نبريد. صبر كنيد تا تماس برقرار شود.
4- تلاش كنيد كه از اينترنت همراه كمتر استفاده كنيد. همچنين از گوشي موبايلي كه در درون شارژ است، به هيچ عنوان استفاده نكنيد. چون از طريق سيم شارژري كه به موبايل متصل است ميزاني از جريان الكتريسيته به بدن شما منتقل مي شود.

5- موبايل را از شكم، كمر و قلب خود دور نگه داريد. امواج موبايل باعث ايجاد نوسان در ضربان قلب مي شود. 
6- هنگام خواب نيز آن را در حالت خاموش و پرواز قرار دهيد . زماني كه گوشي در حالت خاموش و پرواز است به طور كامل امواج آن قطع مي شود.
7- بهتر است تنها در مواقع ضروري از اينترنت موبايل خود استفاده كنيد. در غير اين صورت اينترنت موبايل خود را خاموش نگاه داريد.
8- از پوشش هاي فلزي براي گوشي تلفن همراه تان استفاده نكنيد . پوشش فلزي خود باعث مي شود كه امواج الكترو مغناطيسي جنين و حتي خود مادر تاثير چند برابر بگذارد.
9- زماني كه در محيط شما چند نفر در حال استفاده از تلفن همراه هستند سعي كنيد از آن محل دور شده و محل را ترك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مضرات استفاده از موبايل بر روي جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ضررها و عوارض استفاده از موبايل بر روي جنين در دوران بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۹:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی