مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشكلات روابط زناشويي به طور كلي، مجموع تمام مسائلي است كه در ارتباطات و كنش هايي كه بين زن و شوهر در زير سقف و حتي دور از هم انجام مي شود. روابط جنسي، مسائل مربوط به شغل و خانه داري، ارتباط با خانواده ها و دوستان، سلايق و علايق دو طرف و ... همه و همه در حوزه روابط زناشويي قابل بررسي است. مشكل در هر قسمتي از زندگي، مي تواند ريشه دار شده و به مرور زمان به زندگي آسيب برساند. در اين شرايط نصيحت ها و راهنمايي هاي ديگران ديگر اثر خود را از دست مي دهد و ميانجيگري ها ممكن است روابط زناشويي را بدتر كند. زوجين با قرار گرفتن در محيطي كه بتوانند به راحتي از ناراحتي و دردهايشان صحبت كنند؛ مي توانند به يك اتحاد برسند. در ادامه درباره مشكلاتي كه روابط زناشويي زوجين را معمولا تحت تاثير قرار مي دهد، پرداخته ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

مشكلات روابط زناشويي

حوزه مشكلات روابط زناشويي بسيار گسترده است و گاهي افراد به اشتباه، روابط زناشويي را فقط رابطه جنسي مي دانند. همانطور كه گفته شد تمام جزئيات زندگي زن و شوهر، رابطه زناشويي است و هر كدام مي تواند نقصي داشته باشد. اين نواقص بايد به سرعت برطرف شده تا روي ديگر جنبه هاي رابطه تاثير نگذارد. در ادامه اصلي ترين مسائل روابط زناشويي را بررسي مي كنيم:

رابطه جنسي:

اصلي ترين و مهم ترين دغدغه زوجين، اختلافات بر سر روابط جنسي با همسرشان است. بي ميلي يكي از طرفين، درخواست زياد همسر براي رابطه و نارضايتي از رابطه شايع ترين مباحث در اين دسته است. لازم است كه زن و شوهر درباره خواسته ها و وظايف خود نسبت به همسرشان آگاه باشند و درباره اين مسائل، جايي غير از تختخواب بحث و تبادل نظر كنند و اگر نتوانستند با هم درباره تفاوت ها به توافقي برسند، حتما مشاوره جنسي دريافت كنند.

مشكلات مالي:

شكايت درباره اين مسئله عمدتا از طرف زنان مطرح مي شوند. بافت فرهنگي ما به نحوي است كه وظيفه تامين هزينه هاي منزل به عهده شوهر است و اگر او در اين زمينه ناتوان باشد و زن به او در تامين هزينه ها كمك نكند، فشار حاصل از اين مسئله به كشمكش هاي فراواني خواهد انجاميد. در طرف ديگر اين قضايا خساست همسر نيز دغدغه بسياري از خانم هاست. اينكه همسرشان دسترسي آنها را به پول محدود كرده و نيازهاي خانواده را با وجود داشتن پول، به خوبي برآورده نمي كند.

ارتباط و آشنايان:

يكي ديگر از مسائل مشكلات زناشويي ارتباطات زن و شوهر و تاثير مخرب آن ها روي زندگي زوجين است. خانواده هاي زن يا شوهر اصلي ترين نقش را در اين اختلافات بازي مي كنند و با دخالت هايشان مي خواهند زندگي فرزندشان آنگونه شود كه آنها دوست دارند و يا مي خواسته اند. زن و شوهر بايد بدانند كه وارد خانواده ديگري شده اند و نسبت به زندگي زناشويي تعهد دارند؛ پس بايد نصايح و راهنمايي هاي ديگران را تا يك حد معقول بخواهند و بشنوند.

بسياري از زوجين از اين مسئله كه همسرشان وقتي كه كنار خانواده خودش است من را فراموش مي كند يا من هميشه در اولويت دوم او قرار دارد شكايت دارند. لازم است كه زوجين درباره اين مسئله با هم بحث و تبادل نظر كنند، توقعات و انتظارات خود را بيان كنند و درصورت عدم نتيجه به زوج درمانگر مراجعه نمايند.

بد اخلاقي هاي همسر:

يكي ديگر از شكايات عمده زوجين كه علت مشكلات روابط زناشويي مي باشد، بد اخلاقي، پرخاشگري، بي احترامي، غر زدن، ارتباط ناسالم با فرزندان و ... است. مسئله خلق و خو با اينكه تحت تاثير شرايط محيطي است اما بيشتر از ژنتيك و محيط خانوادگي ناشي مي شود. در صورت بيمار گونه بودن و بيش از حد بودن اين بدخلاقي ها لازم است يك روانشناس مسائل را به طور ريشه اي بررسي و براي حل آن ها اقدام كند.

مشكلات در روابط روزمره:

بسياري از درگيري هاي پيچيده بر سر مسائل كوچك اما در يك زمان طولاني رخ مي دهد. اختلاف نظر در رسيدگي به كارهاي منزل و وظايف خانه داري، خصوصا زماني كه زن شاغل است بسيار مي تواند حساسيت برانگيز باشد. بافت فرهنگي جامعه مي گويد كه مرد بيرون از خانه و زن در خانه فعاليت كند اما اين بافت امروزه دستخوش تغييرات فراواني شده است و زن و شوهر بايد حداقل در اوايل زندگي نسبت به تقسيم وظايف و مسئوليت ها با هم به توافق برسند و بر سر تعهدات خود بمانند.

اعتياد:

از اعتياد به عنوان عامل خانمان سوز خانواده ها نام برده مي شود كه اگر فردي درگير آن شود، تمام مشكلات بالا را مي تواند به دنبال داشته باشد. اكثر جدايي ها و فسادها از اعتياد ناشي شده و آسيب هاي جبران ناپذيري به خود فرد، خانواده، اطرافيان و حتي جامعه خواهد زد. از طرفي گرايش به اعتياد و ترك مواد مخدر با خانواده رابطه اي دو طرفه دارد، براي درك بهتر اين موضوع مقاله نقش خانواده در ترك اعتياد را مطالعه كنيد.

 

روزمرگي، آفت زندگي زناشويي

شايد براي شما سوال باشد كه در گذر زمان چه اتفاقي مي افتد كه زن و شوهر، حتي وقتي با يك عشق آسماني ازدواج مي كنند، زندگي آن ها رنگ و بوي عادت و ركود به خود مي گيرد. زوجين بايد بدانند كه زندگي شبانه روز كنار يك نفر منجر به خستگي خواهد شد. برخي كارهايي كه مي توانيد براي برطرف كردن برخي از مشكلات روابط زناشويياستفاده كنيد عبارت اند از:

  • هر دو طرف زماني براي تنها بودن و مستقل بودن داشته باشيد.
  • درباره تمام مسائل، بدون سوگيري و قضاوت با هم صحبت كنيد.
  • مهارت هاي حل مسئله و مهارت سازگاري را آموزش ببينيد.
  • هرگز خود، همسر و خانواده خود را با ديگران مقايسه نكنيد.
  • مدام سعي كنيد در تمام ابعاد زندگي خود تفاوت و تغيير ايجاد كنيد.

 

چگونه مشكلات زناشويي را حل كنيم؟

بسياري از علل مشكلات زناشويي، با يك صحبت دوطرفه و محترمانه بين زوجين برطرف خواهد شد. هرگز مسائل كوچك زندگي را ناديده نگيريد، همين مشكلات كوچك كم كم به معضل و غده اي تبديل خواهد شد كه حل كردن آن بسيار دشوار است. هركس سبك شخصيتي خود را دارد و راهنمايي هاي ديگران صرفا ممكن است براي زندگي خودشان مناسب باشد. حتي الامكان سعي كنيد از روانشناسان و مشاوره روابط زناشويي و زوج درمانگر درخواست راهنمايي كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : مشكلات روابط زناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشكلات روابط زناشويي،
موضوع:
[ ۱۱ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۲:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی