مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

جنون بعد از زايمان در مقايسه با افسردگي بعد از زايمان يك بيماري بسيار نادر است. تقريبا از هر 1000 زايمان در 1 الي 2 نفر اتفاق مي افتد. اما يك بيماري رواني جدي است و نبايد آن را ناديده گرفت. 5% زنان مبتلا خودكشي كرده و 4% نوزاد تازه متولد شده خود را كشته اند؛ بنابراين مادر مبتلا به جنون بعد از زايمان بايد سريعا تحت درمان قرار بگيرد در غير اين صورت احتمال آسيب به خود و يا نوزادش وجود دارد. براي پيشگيري از اين بيماري بايد علل آن شناسايي و رفع شوند. در اين مقاله درباره جنون بعد از زايمان و راه هاي پيشگيري و درمان آن مي پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري و مراقبت هاي پس از زايمان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

جنون بعد از زايمان

جنون بعد از زايمان يك نوع بيماري شديد اما قابل درمان است كه بعد از به دنيا آوردن نوزاد براي مادر اتفاق مي افتد. اين بيماري حتي در كساني كه سابقه ابتلا به بيماري رواني و يا دوره هاي خلقي پايين را نداشته اند نيز ديده شده است. اما زناني كه داراي سابقه بيماري هاي رواني مثل اختلال دوقطبي هستند با احتمال بيشتري ممكن است دچار اين عارضه شوند. معمولا جنون بعد از زايمان چند روز تا چند هفته اول زايمان شروع شده و به سرعت علائم تشديد مي شوند.

اكثر خانم ها تنها با دارو و بستري شدن در بيمارستان درمان مي شوند. اين بيماري براي خانم و خانواده شان مي توان بسيار ترسناك و شكه كننده باشد. اگر پس از زايمان دچار تغييراتي غير معمول شديد، اطرافيان را در جريان بگذاريد؛ چرا كه احتمال ابتلا به بيماري هاي رواني ديگري مثل افسردگي بعد از زايمان نيزوجود دارد. شما و همسرتان با اطلاع از نشانه هاي اين اختلالات مي توانيد از پيشروي آن ها جلوگيري كنيد.

نشانه هاي جنون بعد از زايمان

نشانه هاي جنون پس از زايمان معمولا به طور ناگهاني در دو هفته اول بعد از زايمان شروع مي شود. در موارد نادر نشانه ها پس از چند هفته از زايمان رشد مي كنند. زنان نشانه هاي مختلفي را از خود بروز مي دهند، رايج ترين آن ها شامل موارد زير است:

  • توهم (احساس محرك هايي كه وجود ندارند، مثل شنيدن صداهاي غير واقعي)
  • هذيان (باورهاي عجيبي كه نمي توانند واقعيت داشته باشند)
  • شيدايي (خلق وخوي بسيار بالا و شاد) يا برعكس خلق پايين با نشانه هايي از افسردگي
  • مشكل در خواب
  • احساس ترس
  • سوء ظن و شك به انگيزه هاي ديگران
  • خستگي و بي حالي
  • احساس گيجي و سردرگمي
  • رفتارهاي متضاد با شخصيت اصلي

چه عواملي باعث جنون پس از زايمان مي شوند؟

هنوز دليل اصلي بروز جنون پس از زايمان مشخص نشده است، اما تحقيقات نشان داده اند كه در شرايط زير خطر ابتلا براي شما بيشتر مي شود:

  • داشتن سابقه بيماري رواني در خانواده؛ به خصوص جنون پس از زايمان (حتي اگر خودتان هيچ نوع بيماري رواني نداشته ايد)
  • در حال حاضر تشخيص اختلال دوقطبي يا اسكيزوفرنيا براي شما وجود دارد
  • دوران بارداري يا زايمان سختي داشته ايد

جنون پس از زايمان با بيمار چه مي كند؟

زناني مبتلا به جنون پس از زايمان در حقيقت با واقعيت قطع ارتباط كرده و هذيان ها و توهمات براي او بسيار واقعي جلوه مي كنند. هذيان ها و توهمات اشكال متفاوتي دارند اما اغلب داراي زمينه هاي مذهبي هستند. بيشتر اين زنان به خودشان و يا اطرافيان آسيبي نمي زنند؛ اما به دليل افكار و قضاوت هاي بي پايه ناشي از هذيان هميشه بايد شرط احتياط را رعايت كرد و هر چه سريع تر اين افراد را تحت درمان اورژانسي قرار داد. اگر متوجه علائم در خود يا يكي از نزديكانتان شديد نگران نباشيد تنها كافي است به مراكز مربوطه مراجعه نماييد.

راه هاي پيشگيري از جنون پس از زايمان

اگر در معرض خطر ابتلا به جنون پس از زايمان هستيد، در طول حاملگي بايد از مراقبت هاي ويژه بهره برده و توسط روان پزشك معاينه شويد. همچنين در هفته 32 بارداري بايد يك جلسه توجيهي با همسر، خانواده و دوستان به همراه متحصص زنان زايمان خود داشته باشيد. بدين صورت از همه اطرافيان از نشانه ها و خطرات جنون پس از زايمان اطلاع پيدا مي كنند.

در چند هفته اول پس از زايمان حتما بايد تحت نظر متخصص زنان و بهداشت روان قرار داشته باشيد.

درمان جنون پس از زايمان

در صورتي كه درماني صورت نگيرد، شدت علائم طي 2 تا 12 هفته از كمرنگ شده و 6 تا 12 ماه براي بهبودي طول خواهيد كشيد. اما با درمان اكثر زنان خيلي زودتر و به بهبودي كامل مي رسند. با وجود اينكه خود زنان متوجه مشكلشان بعد از زايمان مي شوند اغلب براي درمان و گرفتن كمك اقدامي نمي كنند؛ چرا كه مي ترسند افكار وحشتناك شان باعث تنفر و دور شدن اطرافيان از آن ها شود، پس تلاش مي كنند افكارشان را براي خود نگه دارند. اولين قدم براي درمان، آگاهي دادن درباره طبيعي بودن اين افكار مي باشد. در قدم بعد مادر و بچه را بايد به يك محيط امن انتقال داد، سپس مادر ارزيابي و درمان هاي مورد نياز ارائه شود. پس از تشخيص جنون با تشخيص متخصص اقدامات زير صورت خواهد گرفت:

  • بستري شدن در بيمارستان
  • تجويز داروهاي آنتي سايكوتيك
  • تجويز داروهاي ضد افسردگي
  • الكترو شوك درماني
  • مشاوره روانشناسي باليني يا ساير متخصصان سلامت روان

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري و مراقبت هاي پس از زايمان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : جنون بعد از زايمان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جنون بعد از زايمان،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۹:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی