مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بي انگيزگي به طور كلي، نداشتن انرژي و محرك كافي براي انجام دادن هر كاري است. نداشتن انگيزه به خودي خود، مسئله حادي نيست اما اگر ناديده گرفته شود و براي درمان آن به گذشت زمان اكتفا كنيد، مسئله پيچيده تر خواهد شد. بي انگيزه ام، خسته ام، حوصله هيچ كاري ندارم، احساس مي كنم افسرده ام، همسرم مرا نمي فهمد و ... اين جملات و اصطلاحات را خيلي از شما هر روزه مي شنويد و با آنها سر و كار داريد. در اين مطلب، شما را با مهمترين جنبه هاي بي انگيزگي، بي انگيزگي پس از ازدواج و بر طرف كردن اين مشكل آشنا خواهيم كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان بي انگيزگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

علل بي انگيزگي چيست؟

انگيزه نيروي محركه انسان ها براي رسيدن به اهداف و خواسته هايشان است. اما گاهي با وجود اين نيرو و اراده، هدفي وجود ندارد يا اگر اهدافي هم هست، آنقدر دور از دسترس، مبهم و از هم گسيخته است كه راه رسيدن به آن مشخص نيست. بنابراين مهم ترين علت بي انگيزگي، نداشتن هدف منطقي و در دسترس است. بي انگيزگي در هر دوره اي از زندگي دليل متفاوتي دارد و نبايد هر بار آن را مثل قبل نگاه كرد، اما عمده ترين دلايل بي انگيزگي عبارتند از:

نداشتن اعتماد به نفس:

رابطه اعتماد به نفس و انگيزه رابطه اي دو طرفه است. به نحوي كه بي انگيزگي باعث عدم كارايي شما مي شود؛ اين عدم كارايي، باعث احساس ناكارآمدي، مفيد نبودن و در نهايت كاهش اعتماد به نفس مي شود. فقدان اعتماد به نفس به شما مي گويد تو هيچ كار مفيدي نمي تواني بكني.

افسردگي:

نداشتن انگيزه و اعتماد به نفس، زير مجموعه هاي اختلال افسردگي مي باشند. افسردگي يك معضل بسيار شايع و آزار دهنده است و اگر در زمان مناسب به آن توجه نشود مي تواند باعث پايين آمدن كيفيت زندگي شما بشود. افسردگي يك روند صعودي دارد، يعني از مقدار كم شروع شده و به افسردگي حاد مي رسد. لازم است كه در صورت مشاهده كوچكترينعلائم افسردگي و قبل از رسيدن به مرحله حاد به روانشناس مراجعه كنيد.

نداشتن محرك بيروني:

انگيزه، محرك دروني انسان هاست. نيرويي كه از درون شما را تقويت مي كند. اما يكي از عوامل موثر در ايجاد انگيزه هاي دروني محرك هاي بيروني است. نياز به تشويق، تاييد، پول، امكانات، توجه و ... برخي از اين محرك هاي دروني مي باشند.

سبك زندگي ناسالم:

عدم تحرك، نداشتن فعاليت مفيد، مصرف مواد مخدر و الكل، مقايسه دائم خود با ديگران، نداشتن خودشناسي، ارتباط معيوب با اطرافيان و ... برخي از موارد سبك زندگي ناسالم هستند كه موجب بي انگيزگي مي شوند.

نداشتن مهارت سازگاري و حل مسئله:

اينكه شما ندانيد در هر مرحله از زندگي بايد چه كنيد و نسبت به تغييرات چه واكنشي نشان دهيد، نياز به فراگيري مهارت هاي حل مسئله و سازگاري داريد. اين دو مهارت مهم، مانند هر مهارت ديگري قابل يادگيري است. افراد سالم و با انگيزه، مي دانند كه چگونه بايد در مقابل اتفاقات مختلف اقدام كنند و مي توانند خود را براي تمام شرايط، آماده نگه دارند.

 

بي انگيزگي پس از ازدواج، معضل زوج هاي جوان

افسردگي و بي انگيزگي پس از ازدواج، امري بسيار عادي اما آسيب زاست كه معمولا در خانم ها اتفاق مي افتد. آنها فكر مي كنند كه اگر ازدواج نمي كردند يا با يك شخص ديگر ازدواج مي كردند، مي توانستند به هر چيزي كه مي خواستند برسند. گاهي حتي زوجين براي درمان بي انگيزگي تصميم به بچه دار شدن مي گيرند، اما بايد بدانيد درمان يك زن بي انگيزه بسيار راحت تر از يك مادر بي انگيزه است. جداي از تاثير همسر و فرزندان در بي انگيزگي، نقش خود فرد در جدي گرفتن اهداف و روياها بسيار مهم است. برخي از دلايل بي انگيزگي پس از ازدواج به شرح زير است.

نداشتن شناخت از جنس مخالف:

مردان اكثرا زمان زيادي بيرون از منزل و در محيط كار هستند، حتي اگر دچار بي انگيزگي شوند، ناچارند كه كار خود را انجام دهند. اما زنان، به خصوص زنان خانه دار، اكثر اوقات در خانه تنها هستند و وقتي همسرشان مي آيد از او انتظار دارند كه توجه كافي به او داشته باشد. اين مسئله به دليل عدم شناخت هر دو جنس از يكديگر بوده، اما قابل حل مي باشد. مردان بايد نيازهاي زن و زنان بايد نيازهاي مرد را بدانند و در زندگي تا حد امكان در مورد اين مسائل صحبت كنند.

وظايف و نقش جديد:

معمولا تصورات زوجين پيش از ازدواج با چيزي كه بعد از ازدواج براي آن ها اتفاق مي افتد بسيار متفاوت است؛ اين مسئله ناشي از عدم آگاهي و شناخت آن ها از مقوله ازدواج مي باشد. لازم است زوجين پيش از ازدواج به طور كامل نسبت به وظايف خود آگاهي پيدا كنند و در اين مسير، مشاوره پيش از ازدواج جدي و مستمر بسيار مهم است.

نداشتن شناخت از فرد مقابل:

شناخت همسر پيش از ازدواج، به شما كمك مي كند تا علايق، ارزش ها و خط قرمز هاي طرف مقابل را بشناسيد و نسبت به آن ها براي ازدواج خود تصميم بگيريد. بسياري از جوانان فكر مي كنند زندگي فقط عاشقانه هاييست كه پيش از ازدواج با آن مواجه شده اند. در صورتي كه زندگي زير يك سقف بسيار متفاوت است و اين عدم شناخت به مرور زمان باعث شوكه شدن و بي انگيزگي مي شود.

وابستگي به والدين:

وابستگي يكي از زوجين يا هر دو آن ها به والدين خود، باعث عدم تعادل در انتظارات و توقعات زن و شوهر از هم مي شود. ارتباط زياد با خانواده، تعارض در زندگي زناشويي را ايجاد مي كند. اين مسائل باعث مي شود زن و شوهر نتوانند با توقعات منطقي از هم، زندگي خود را هدفمند و جذاب پيش ببرند.

 

چگونه افكار گذشته باعث بي انگيزگي مي شود؟

غرق شدن در حسرت ها، عشق ها، روياها و اشتباهات گذشته باعث مي شود كه شما نتوانيد از زمان حال خود لذت ببريد. شما دائما زندگي خود، همسر و شرايطتان را با گذشته مقايسه مي كنيد و دچار نااميدي مي شويد. بدترين اتفاق، زماني است كه شما ازدواج كرده ايد و همسر خود را با خواستگارها يا معشوقه هاي سابق خود مقايسه مي كنيد. اين مسئله شما را دچار بي انگيزگي و افسردگي خواهد كرد و ممكن است براي تغيير اين جريان، حتي تصميم به جدايي نيز بگيريد.

 

آينده مبهم و بي انگيزگي

بسياري از افراد، هميشه بدي ها را مي بينند و بدترين شرايط را براي آينده خود متصور مي شوند. نگراني از كار، درآمد، ازدواج، تحصيل و بسياري از افكاري كه تا زمان نگذرد تكليف آن ها مشخص نيست، باعث مي شود فرد هيچ حركتي نكند و اين نااميدي به مرور زمان باعث بي انگيزگي و افسردگي مي شود. بايد ياد بگيريد در زمان حال زندگي كنيد.

 

هدفمندي؛ درمان بي انگيزگي

همانطور كه گفتيم، هيچ چيز مانند داشتن هدف، به شما انگيزه نمي دهد. اما اينكه هدف تا چه اندازه منطقي است و براي رسيدن به آن چه كارهايي لازم است بكنيد، در اين راه بسيار مهم است. بايد هدفي كه مشخص مي كنيد متناسب با امكانات، شرايط زندگي و علايق و رويا هاي خودتان باشد. يكي از مهمترين فاكتورهاي افزايش انگيزه و هدفمندي، داشتن شغل يا فعاليتي است كه متناسب با تمايلات شما باشد. اين كار به افزايش اعتماد به نفس شما كمك مي كند و اگر با درآمد همراه باشد، انگيزه شما را براي پيشرفت بيشتر خواهد كرد. براي آگاهي از چگونگي انتخاب شغل مناسب كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان بي انگيزگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : شناسايي علل و درمان بي انگيزگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي انگيزگي،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۰:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی