مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ماندن بر سر دوراهي نگهداري از پدر و مادر مسن در منزل يا خانه سالمندان ممكن است ذهن شما را هم درگير كرده باشد. بسياري از افراد در سنين پيري براي انجام كارهاي روزمره خود به كمك نياز دارند. اگر تصميم به سپردن آن ها به خانه سالمندان داشته باشيد ممكن است با واكنش منفي ديگران مواجه شويد؛ "چرا مي خواهيد او را به خانه سالمندان بفرستيد، خودتان نمي توانيد از او مراقبت كنيد، اين همه براي شما زحمت كشيدند". مسلما فرستادن عزيز خود به خانه سالمندانتصميمي دشوار است، سرزنش ها و قضاوت هاي اطرافيان، فقط استرس و فشار روحي تان را بيشتر مي كند. اما از طرفي خودتان نيز قادر به نگهداري از سالمندتان نيستيد. براي آنكه بتوانيد تصميم دقيق تري براي سالمند خود بگيريد با ما در اين مقاله همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانه سالمندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

مراقبت هاي سنين سالمندي

سالمندي دوره اي حساس از زندگي است كه توانايي استقلال فرد به دنبال ابتلا به بيماري هاي جسمي و ذهني كمتر مي شود. به عنوان مثال زماني كه فرد سالمند مبتلا به آلزايمر است و امكان مراقبت از خودش را ندارد، ممكن است فشار زيادي روي شما به عنوان مراقب وارد شود.

از طرفي صحبت كردن و ارتباط عاطفي با افراد مسن بسيار اهميت دارد. مشغله هاي كاري و زندگي باعث مي شود كه نتوانيد براي فرد سالمند وقت كافي بگذاريد پس او ناچار است بيشتر اوقات را در تنهايي سپري كند كه مي تواند باعث بروزعلائم افسردگي در او شود. فراهم كردن محيطي امن و رضايت بخش براي سالمندان اهميت زيادي دارد.

 

خانه سالمندان، خوب يا بد؟

عوامل مختلفي مانند مشكلات جسماني خودتان، نياز به مراقبت هاي ويژه سالمند، فضاي نامناسب محيط خانه، مشغله زياد، نگراني براي فروپاشي زندگي زناشويي ممكن است براي شما چاره اي جز فرستادن پدر يا مادرتان به خانه سالمنداننگذارد. در ادامه به بررسي مزايا و معايب خانه سالمندان مي پردازيم:

مزاياي خانه سالمندان

در شرايطي كه سالمند دچار بيماري خاصي است و امكان مراقب هاي ويژه از او را نداريد، خانه سالمندان مي تواند گزينه مناسبي باشد، دوران نقاهت را مي تواند در مكاني تحت نظارت پزشك و پرستار سپري كنند و پس از بهبودي به جمع خانواده برگردد.

براي فردي كه در خانه به تنهايي زندگي مي كند و به دليل ناتواني جسمي، توانايي مراقبت از خود يا برقراي ارتباط با جامعه را ندارد، خانه سالمندان مي تواند شرايطي را فراهم كند كه با هم سن و سالان خود معاشرت داشته باشند و اوقات خود را با شركت در برنامه هاي گروهي بگذرانند.

معايب خانه سالمندان

معمولا سالمندان ترجيح مي دهند سال هاي باقي مانده عمر خود را در خانه خود، در كنار فرزندان و خانواده خود سپري كنند براي فرد سالمندي كه به دليل بيماري دچار افسردگي شده است، رفتن به خانه سالمندان افسردگي او را تشديد مي كند؛ چرا كه حس طرد شدن از سوي عزيزانش به او فشار مضاعفي وارد مي كند.

 

تسهيل انطباق سالمند با خانه جديد خود

خوب يا بد بودن خانه سالمندان، تا حد زيادي به باور خود فرد سالمند و شرايطي كه به آن جا منتقل شده بستگي دارد. قبل از انتقال او به خانه سالمندان، با او صحبت كنيد تا از لحاظ روحي آمادگي داشته باشد، نظرات او را بشنويد و شرايطي را فراهم كنيد كه كمترين آسيب به او وارد شود.

اگر با فريب و بدون رضايت، او را به آسايشگاه سالمندان بفرستيد، يكي از سخت ترين تجربه هاي عمرش را براي او رقم مي زنيد. موجي از احساسات طرد شدگي، خيانت و ناسپاسي فرزندان در او ايجاد مي شود و انطباق با محيط جديد برايش سخت تر مي شود. مرتب به ملاقات او برويد. گاهي شرايطي را فراهم كنيد كه به محيط خانواده بازگردد. تا اين حس به او منتقل نشود كه مورد بي مهري شما قرار گرفته است. اميد ديدن دوباره شما به او انگيزه زندگي مي دهد.

 

استاندارهاي خانه سالمندان 

براي آسايش سالمند خود، بهتر است به دنبال مكاني با استانداردها لازم باشيد. از جمله شرايطي كه خانه سالمندان بايد براي رفاه و آسايش سالمندان فراهم كند، عبارتند از:

شرايط محيطي مناسب

اتاق هايي با پنچره بزرگ و نور كافي، نزديك بودن تخت سالمند به كليد برق، وجود دستگيره ها در قسمت هاي مختلف به منظور حفظ تعادل فرد سالمند، پله هاي كم، داشتن آسانسور، توالت فرنگي از عواملي است كه در خانه سالمندان بايد لحاظ شده باشد.

وجود كادر مجرب پزشكي، متخصص و پرستار

حضور پزشك به منظور بررسي سلامتي عمومي سالمندان و كاهش تنش هاي جسمي آنان لازم است. پيگيري هاي لازم براي اجراي درمان هاي دارويي و پزشكي، وضعيت تغذيه از طريق كادر پرستاري اعمال مي شود. در صورت نياز فرد سالمند و رضايت شما، ويزيت توسط متخصصان در حوزه هاي ديگر سلامت در داخل يا خارج از خانه سالمندان انجام مي گيرد.

خدمات روان شناسي

با توجه به افزايش احتمال بروز نشانه هاي افسردگي، اضطراب، نااميدي و بيماري هاي جسمي و ذهني مانند پاركينسون، آلزايمر و ... در سنين بالا، بهره گيري از روان درماني فردي، گروهي و خانواده درماني نقش زيادي دارد.

خدمات تفريحي، مراقبتي و بهداشتي

برنامه هاي تفريحي متنوع مانند برگزاري جشن ها به مناسبت هاي مختلف در تقويت روحيه و انگيزه سالمندان اهميت زيادي دارد. خدمات بهداشتي و مراقبتي شامل تعويض لباس، ملحفه، كمك به راه رفتن فرد سالمند، در نظر گرفتن برنامه غذايي مناسب با سن و وضعيت جسماني اهميت دارد.

 

استخدام پرستار براي نگهداري سالمند در خانه

ممكن است، پدر يا مادر سالمندتان تحت هيچ شرايطي راضي نباشد كه به خانه سالمندان برود. در صورتي كه وضعيت جسمي او به گونه اي ست كه امكان نگهداري او در خانه با استخدام يك پرستار وجود دارد و نيازي به خانه سالمنداننيست. از پرستاري كه آگاهي كافي از بيماري سالمندان دارد و از توانايي جسمي خوبي برخوردار است مي توانيد كمك بگيريد.

 

چطور مانع از افسردگي سالمندان شويم؟

يكي از عواملي كه باعث حس افسردگي و نااميدي در سالمندان مي شود نداشتن مسئوليت براي انجام كارهاست. فراهم كردن شرايطي كه فرد مسن بتواند برخي از كارها را خودش انجام دهد به عنوان مثال آب دادن به گل ها يا واگذاري وظايف ساده در حفظ حس خودمختاري آن ها موثر است. راه هاي ارتباطي سالمند با جامعه را قطع نكنيد. برنامه هاي تفريحي خارج از مركز مانند رفتن به كافي شاپ، خريد، سينما و ... در برنامه هفتگي قرار دهيد.

مرتب به سالمند خود سر بزنيد و احوال او را جويا شويد و از حسن خلق كاركنان مطمئن شويد؛ چون احتمال آزار و اذيت سالمند وجود دارد به خصوص در شرايطي كه فرد توانايي حرف زدن نداشته باشد يا به بيماري هايي مانند آلزايمر مبتلا باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانه سالمندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خانه سالمندان خوب يا بد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خانه سالمندان،
موضوع:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۵:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی