مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

طلاق به هر دليلي كه صورت گرفته باشد، همچنان والدين وظيفه دارند به دنبال راهي براي حفظ سلامت فرزند خود باشند؛ بنابراين چگونگي رفتار با كودك طلاق براي حفظ آرامش و رشد مناسب او اهميت ويژه اي دارد. آسيب هاي طلاق والدين خواه نا خواه به كودك نيز منتقل مي شود. تغييراتي كه در زندگي كودك ايجاد مي شود مي تواند تربيت او را به خطر انداخته و در بزرگسالي او را با مشكلاتي رو به رو كند. از آنجا كه فرزندان طلاق در برابر مسائل بيشتر احتمال دارد كه ضربه بخورند، بهتر است پيش از طلاق درباره آن با مشاور روانشناسي خود صحبت كنيد. در مشاوره طلاق با در نظر گرفتن شرايط فردي و خانوادگي به شما كمك مي شود تا تنش ها و سختي هاي جدايي آسان تر شود. در ادامه اين مقاله نكاتي در خصوص رفتار مناسب با كودك بعد از طلاق اشاره مي كنيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونگي رفتار با كودك طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

توجه به كودك با توجه به نيازهاي كودك صورت گيرد

به عنوان يك والد بايد بدانيد دقيقا كودك شما چه چيزي نياز دارد. چون پيش شما زندگي نمي كند دليل نمي شود به نيازهاي او توجه نكنيد. نياز به محبت و نوازش از طرف شما بيشتر از هر چيز براي او اهميت دارد. به نشان دهيد جداي شما از همسرتان دليلي بر ترك كردن او و ناديده گرفتن مهري كه بين شما بوده نيست.

 

كودك بايد بداند برايتان ارزشمند است.

زماني كه طلاق صورت مي گيرد، هر چقدر هم تلاش كرده باشيد كودكتان تا حدودي شاهد تنش و درگيري قبل و بعد طلاق بوده است. كودك شما جزء افرادي است كه دراين ميان آسيب ها و تنش هاي متعددي را تجربه مي كند. بايد تلاش كنيد به كودك القا كنيد كه هنوز با وجود مشكلات زيادي كه بين شما و همسرتان وجود دارد، برايتان ارزشمند، عزيز و دوست داشتني است.

 

توانايي هاي كودك را ناديده نگيريد.

پدر و مادري كه از هم جدا شده اند، تا مدت ها تصور مي كنند كودك آن ها از لحاظ هوشي و توانايي هاي متعدد هنوز ناتوان است. تنها دليل اين موضوع اين است كه احتمالا هر دو والد به طور همزمان شاهد رشد و نمو فرزند نبوده اند. در حالي كه بايد به اين واقعيت توجه كنيم كه كودك در حال رشد است و بايد با توجه به سطح توانايي كودك مطابق با سن او توقعات تان را تعديل كنيد.

 

باج دادن چيزي را حل نمي كند

معمولا مادر و پدرهايي كه جدا شده اند با خريدهاي افراطي، يا با فراهم كردن امكانات زياد، قصد دارند كمبود نبودن هايشان را براي كودك جبران كنند. اما اين نوع خدمات افراطي به فرزندتان ضرورتي ندارد. شما بايد بتوانيد كمبودهايي كه ناشي از طلاق شماست را به طور اصولي و متناسب با شرايط كودك تان جبران نماييد.

 

به كودك احساس اعتماد دهيد

اكثر كودكان طلاق به خاطر ناملايمتي هاي طلاق، احساس گناه و عدم وفاداري مي كنند و ترس از دست دادن هميشگي در وجود آن ها است. شما بايد تلاش كنيد اين ترس را از او دور كرده و اين اطمينان را به او القا كنيد كه هيچ وقت او را ترك نخواهيد كرد.

 

كودك پل ارتباطي با همسر سابق

پس از طلاق، فرزندتان همچنان مي تواند باعث ارتباط شما با همسر سابق تان باشد. هر چقدر هم اين ارتباط براي شما آزار دهنده باشد، براي خوشحالي و سلامت فرزندتان بايد آن را بپذيريد. اما خودتان را نبايد فراموش كنيد. براي آنكه در اين ارتباط آسيب كمتري به خود و فرزندتان وارد شود، بهتر است موارد زير را رعايت نماييد.

به همسر سابق احترام بگذاريد

اگر چه شما با همسر سابق خود دچار مشكل بوده و جدا شده ايد، اما همچنان به عنوان يكي از والدين براي كودك اهميت دارد. از اين جهت تلاش كنيد تا جايي كه ممكن است، احترام آميز رفتار كنيد.

سوالات بي اساس از كودك نپرسيد.

پرسيدن سوال زياد از كودك و كنجكاوي بي مورد در مورد همسر سابق اقدام مناسبي نيست. زيرا كودك اعتماد خود را به والدين از دست مي دهد. بايد در اين زمينه تلاش كنيد تا حد امكان اعتماد كودك را جلب كرده و زماني كه با او سپري مي كنيد تنها به امور مربوط به او بپردازيد.

كودك قاضي نيست

كودك تان در بروز اختلاف و جدايي از همسر سابق بي گناه است. يكي از اشتباهات والدين اين است كه از كودك كم سن و سال خود در زمينه اختلاف با همسر درخواست كمك مي كنند. كودك در اين ميان نمي تواند درست قضاوت كند. زيرا هم پدر و هم مادر عزيزترين فرد زندگي او محسوب مي شوند. به همين علت در ارائه نظر به اشتباه مي افتد. قضاوت را به متخصصان اين امر يعني روانشناس و مشاوره خانواده بسپاريد.

مانع برقراري ارتباط فرزندتان با والد ديگر نشويد

واقعيت اين است كه كودك كم سن و سال هنوز به درك كافي در زمينه طلاق و جدايي والدين نرسيده است. ممكن است زماني كه نزد شماست دوست داشته باشد با والد ديگر در تماس باشد. شما نبايد براي او مانع تراشي كنيد. اجازه دهيد آزادانه در اين زمينه تصميم گيري كرده و برخورد كند.

 

 هرگز به ديگران اجازه قضاوت ندهيد

اگر اطراف شما از افرادي هستند كه دائم درباره جدايي شما و همسرتان نظر مي دهد و شما را مورد قضاوت قرار مي دهند، تا حد امكان كودك خود را از قضاوت هاي اطرافيان ايمن كرده و اجازه ورود هر فردي را به حريم زندگي شخصي تان ندهيد. كودك شما در شرايط كنوني احساس ناامني شديد مي كند. زماني كه از بيرون نيز مورد حملات قضاوت آميز اطرافيان قرار گيرد، آينده خوشي در انتظار او نمي باشد.

در هر صورت پرداختن به نكات بالا مي تواند در كاهش ترس ها و اضطراب هاي كودكان طلاق موثر باشد. در صورت ايجاد مشكلات جدي تر حتما به يك متخصص روان شناس كودك و نوجوان مراجعه كنيد.

 

از يك روانشناس جهت كاهش تبعات منفي طلاق استفاده كنيد

طلاق به عنوان پديده اي رايج، اما بحراني و تنش آفرين، مي تواند نتيجه منفي بر زندگي دو نفر و بخصوص فرزند آن ها به جا بگذارد. براي كاهش تبعات اين مسئله بايد از راهنمايي هاي يك روان شناس متخصص در زمينه مشكلات فرزندان طلاق و اتخاذ يك سبك فرزندپروري مناسب استفاده كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونگي رفتار با كودك طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  با كودكان طلاق چگونه برخورد كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۰:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی