مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بارداري مي تواند يكي از زيباترين و به ياد ماندني ترين لحظات زندگي شما باشد، با اين حال اگر به مراقبت هاي قبل از بارداري توجهي نداشته باشيد، ممكن است به سخت ترين تجربه زندگي تان مبدل شود. اگر تصميم قطعي براي بچه دار شدن داريد، لازم است يك سري اقدامات قبل از بارداري انجام دهيد تا با آرامش و آمادگي بيشتري دوران بارداري را پشت سر بگذاريد و بتوانيد نوزاد سالمي به دنيا آوريد. بسياري از مشكلات مادرزادي و سختي هاي بارداري تنها با رعايت نكاتي قابل پيشگيري است. پس سهم شما در داشتن يك زندگي سالم هر چند كوچك اما بسيار موثر است. در ادامه به مراقبت هاي قبل از بارداري خواهيم پرداخت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت هاي پيش از بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

اهميت اقدامات پيش از بارداري

مراقبت هاي پيش از بارداري، در واقع رويكردي پيشگيرانه دارد كه با كاهش مشكلات زمان بارداري و زايمان، بخش اعظم استرس و اضطراب تان را كاهش مي دهد پس با اين شرايط بارداري آسانتري را تجربه مي كنيد و نوزاد سالمي متولد مي شود. در ادامه اقدامات لازم قبل از بارداري را بررسي مي كنيم:

معاينات پيش از بارداري

قبل از اقدام به بارداري، لازم است جهت معاينه به يك متخصص زنان مراجعه كنيد. در اين جلسات سوابق پزشكي خانوادگي شما و شوهرتان بررسي مي شود و با توجه به نتايج معاينات وضعيت فعلي سلامت عمومي تان سنجيده مي شود. آزمايش كامل خون براي تعيين گروه خوني، كم خوني، مثبت يا منفي بودنRH ، چربي، قند خون، هپاتيت، تالاسمي، توكسوپلاسموز و .. انجام مي شود و براساس آن داروها يا مكمل هاي غذايي تجويز مي شوند. مصرف فوليك اسيد يك ماه پيش از بارداري و سه ماه اول بارداري از ابتلاي جنين به ناهنجاري هاي لوله عصبي پيشگيري مي كند.

عدم ابتلا به بيماري هاي عفوني يا ويروسي در زمان بارداري اهميت دارد پس ممكن است واكسيناسيون براي پيشگيري از بروز آبله مرغان، سرخچه و ديگر بيماري ها صورت بگيرد. عفونت هاي قابل انتقال جنسي، فرآيند بارداري و زايمان را دشوار مي كند. پس شما و همسرتان در اين زمينه بايد آزمايش هاي منظمي بدهيد.

بررسي وضعيت سلامت دهان و دندان

تغييرات هورموني كه به دليل بارداري رخ مي دهند ممكن است شما را براي ابتلا به بيماري هاي لثه مستعد كند. افزايش هورمون استروژن و پروژسترون ممكن است باعث حساس شدن لثه به باكتري هاي پلاك دندان شود كه منجر به تورم و قرمزي لثه شود. سلامت دهان و دندان اهميت زيادي دارد و در پيشگيري از زايمان زودرس تاثير گذار است.

از مواد مخدر و مشروبات الكلي پرهيز كنيد

مصرف دخانيات، باعث كاهش باروري در زنان و كاهش توليد اسپرم در مردان مي شود. از طرفي، سيگار كشيدن و مصرف مواد مخدر خطر سقط جنين، زايمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پايين تر از نرمال را افزايش مي دهد. مصرف مشروبات الكلي نيز، منجر به تولد نوزادي با سندروم جنين الكلي مي شود. از خطراتي كه جنين را تهديد مي كند آگاهي كسب كرده و از آن ها اجتناب كنيد.

آزمايش هاي ژنتيك پيش از بارداري

در صورت وجود سابقه بيماري هاي ژنتيكي در خانواده، براي اطمينان از سلامتي جنين بهتر است آزمايش هاي ژنتيك قبل از بارداري انجام شود، اين آزمايش ها هزينه بالايي دارد با اين حال در صورتي كه شما و شوهرتان حامل يك ژن ناقص باشيد، به احتمال 25% ممكن است آن ژن را به فرزندتان انتقال دهيد. اين آزمايش ها با ارائه يك نمونه بزاق دهان يا خون خود و همسرتان انجام مي شود.

سبك زندگي سالم

سبك زندگي سالم در كاهش عوارض بارداري مانند ويار و ورم حاملگي و ... نقش مهمي ايفا مي كند. ميوه، سبزيجات، غلات، غذاهاي سرشار از كلسيم، پروتئين مانند شير، آجيل، سويا، ماهي را در رژيم غذايي خود قرار دهيد. ماهي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3، پروتئين و ويتامين هايي است كه براي بارداري مورد نياز مي باشند. نوشيدن آب كافي و عدم مصرف بيش از اندازه نمك و ادويه ها اهميت دارد.

ورزش و فعاليت جسمي را در برنامه روزانه خودتان قرار دهيد تا در زمان بارداري از سلامت جسمي مناسبي برخوردار باشيد. داشتن وزن طبيعي به شما كمك مي كند كه بارداري آسانتري را تجربه كنيد. زنان با وزن بيشتر يا كمتر از حد طبيعي، بيشتر در معرض عوارض مربوط به بارداري و زايمان قرار مي گيرند.

كاهش آسيب هاي محيطي

اگر به دليل شغلي كه داريد در معرض مواد شيميايي و تشعشات مضر قرار داريد، بايد قبل از اقدام به بارداري تغييراتي براي حل اين مشكل ايحاد كنيد. همچنين عوامل استرس زاي محيطي تا حد امكان بايد كاهش پيدا كند. تمامي اين عوامل اثر منفي در رشد جنين خواهد داشت. اين عوامل خطر مي تواند بر اسپرم مردان نيز تاثير گذاشته و خطراتي را براي جنين به وجود بياورند. بنابراين تنها مادر نيست كه بايد براي باردار شدن مراقبت هايي انجام دهد.  

 

توجه به سلامت رواني خود

داشتن سلامت رواني از جمله ملاك هاي مهم قبل از بارداري است كه بسياري از زوجين از آن غافل هستند. والدين با اختلال هاي رواني مانند افسردگي، اضطراب، اختلالات شخصيت و ... نمي توانند نقش پدر يا مادري خود را به درستي ايفا كنند؛ از طرفي افزايش استرس و فشارهاي مضاعفي كه به دنبال بارداري و بعد از تولد نوزاد گريبان گير شما مي شود حتي ممكن است وضعيت رواني شما را وخيم تر از قبل كند. از طرفي درمان اين اختلالات زمان بر بوده و ممكن است براي باردار شدن دير شود. براي از دست ندادن زمان بهتر است هر چه زودتر از كمك يك متخصص بهره ببريد. در خصوص سن بارداري نيز مي توانيد مقاله سن مناسب براي بچه دار شدن را مطالعه نماييد. 

در صورتي كه شرايط فوق را دارا هستيد بهتر است برنامه ريزي براي بچه دار شدن را شروع كنيد. درست است كه بسياري از زوجين بدون آن كه اين اقدامات را انجام دهند بچه دار شده اند؛ اما بسيارند نوزاداني كه با مشكلات متعددي به دنيا مي آيند. مشكلاتي كه تنها با اقدامات ساده مي توانستيم از آن ها جلوگيري كنيم. اگر بدون آمادگي هاي ذكر شده حاملگي رخ داده است، نگران نباشيد با مراقبت هاي دوران بارداري مي توان تا حدود زيادي در صدد جبران برآمد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت هاي پيش از بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : مراقبت هاي قبل از بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۸:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی