مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دخالت والدين در ازدواج فرزندان ، مناقشات مهمي را بين والدين و زوج هاي جوان به وجود مي آورد. سوالي كه براي خيلي از زوج هاي جوان يا والدين پيش مي آيد اين است كه چرا طرف مقابل ما، حرف ما را نمي فهمد و حرف خودش را مي زند. در اين مطلب درباره اينكه چرا والدين حق دخالت دارند، با آنها چگونه بايد رفتار كنيد و اصلا همسري كه انتخاب كرديد مناسب هست يا نه صحبت كرده ايم كه اميدواريم مورد توجه شما باشد.

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات خواب و بي خوابي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چرا والدين حق دخالت دارند؟

والدين در اكثر مواقع بخاطر صلاح فرزندان شان در ازدواج آن ها دخالت مي كنند. البته كه اين مسئله درست است و بسياري از والدين مي خواهند بهترين انتخاب را براي فرزندشان بكنند. يكي از اصلي ترين دلايل آن، وظيفه ايست كه والدين بر دوش خود حس مي كنند كه بايد براي فرزندشان بهترين انتخاب را بكنند. اما از طرفي فرزندان خود بايد مسئوليت انتخابشان را بر عهده بگيرند. چند مسئله كه باعث مي شود والدين خود را مسئول انتخاب براي فرزندان بكنند به شرح زير است:

سن كم:

والدين به دليل تجربه بيشتر و سن كم فرزندانشان، فكر مي كنند آن ها توانايي تصميم گيري درست را ندارند. تا حدودي اين مسئله درست است اما نبايد فراموش كرد كه تفاوت سني و اختلافات فرهنگي دوره زندگي والدين و فرزند، بسيار متفاوت است.

استقلال فرزند:

بسياري از فرزندان كه قصد ازدواج دارند، معمولا با عدم استقلال دست و پنجه نرم مي كنند و همين مسئله باعث مي شود تا والدين توان انتخاب و تصميم گيري را در فرزند نبينند و به او اعتماد نكنند. لازم است فرزندان حداقل در سنين خاصي، تجربه مستقل شدن، حداقل از نظر مالي و شغلي را داشته باشند تا بتوانند اعتماد والدين را جلب كنند و نشان دهند كه وارد دنياي بزرگسالي شده اند.

وابستگي اقتصادي:

امروزه تقريبا تمام جوانان براي تامين هزينه هاي ازدواج مثل مسكن، خودرو، مراسم ازدواج و لوازم منزل، به والدين وابسته هستند و بدون كمك آن ها نمي توانند زندگي را شروع كنند. بنابراين والدين اين حق را به خود مي دهند كه براي فرزندشان تصميم بگيرند و همسر او را انتخاب كنند. اين مسئله تا حدي منطقي است ولي والدين نبايد از اين ابزار به عنوان اهرم فشار استفاده كنند و لازم است شرايط اقتصادي جامعه را در نظر بگيرند.

 

سخت گيري والدين براي ازدواج

ازدواج يكي از شخصي ترين تصميمات زندگي هر فرد است و والدين بايد بدانند كه جز توصيه و راهنمايي نمي توانند نقش ديگري در ازدواج فرزند داشته باشند و براي آنها تعيين تكليف كند. اما فرزندان نيز بايد بدانند كه مسئوليت ازدواج با خودشان است و در صورت شكست در اين مسئله، بايد عواقب آن را بپذيرند. گاهي والدين براي فرزند تعيين تكليف مي كنند كه در اين صورت بايد مسئوليت آن را هم بر عهده بگيرند.

ازدواج درست و صحيح بدون كمك والدين ممكن نيست و نبايد فرزندان در مقابله با نصيحت هاي منطقي و مستدل والدين، با خود خواهي و خود مختاري باعث رنجش خود، والدين و آسيب ديدن روابطشان شود.

 

با مخالفت والدين چگونه برخورد كنيم؟

معمولا به دليل نداشتن مهارت حل مسئله، والدين و فرزندان نمي توانند به طور سازنده اي اختلافات و تفاوت ها را با هم مطرح كرده و حل كنند. يكي از بهترين راه ها در اين حالت، كمك گرفتن از يك مشاوره خانواده و مشاوره پيش از ازدواجاست. اما راه ها و پيش شرط هاي ديگري كه مي توانيد در اين شرايط انجام دهيد عبارت اند از:

  • سعي كنيد با رفتار و گفتار پخته و مناسب، نظر والدين را نسبت به داشتن صلاحيت و توانايي هاي خود جلب كنيد.
  • درباره پيامدهاي به تاخير انداختن ازدواج با والدين صحبت كنيد. مقاله ازدواج در سن بالا را مطالعه كنيد.
  • نظرات و انتقادات صحيح آن ها را بپذيريد و درباره اختلافاتتان باهم به تبادل نظر محترمانه بپردازيد.
  • در صورتي كه مطمئن بوديد خانواده بدون دليل منطقي و از سر لجبازي با شما مخالفت مي كنند، سعي كنيد از ديگران، بزرگتر ها و روانشناس براي تغيير نظرشان استفاده كنيد.

 

چطور بفهمم تصميمم براي ازدواج درست است؟

به طور كلي بايد سعي كنيد بدون تعارف و رودربايستي، تمام ويژگي هاي مثبت و منفي طرف مقابل خود را بررسي كرده و بتوانيد به عنوان يك شخص ثالث، از بيرون به همسر آينده خود نگاه كنيد. برخي از نكاتي كه بايد براي ازدواج در فرد مورد علاقه خود بررسي كنيد عبارت اند از:

ويژگي هاي ظاهري فرد مورد علاقه تان بايد به دلتان بشيند. درست است كه نبايد ازدواج بر مبناي ويژگي ظاهري باشد، اما شما قرار است چهره همسرتان را هر شب و هر روز ببينيد.

  • بايد بتوانيد به فرد مقابل اعتماد كرده و به او متعهد باشيد.
  • توجه كنيد كه اختلاف نظر ها چگونه به نتيجه اي ختم مي شود. اگر شما يا همسر آينده تان لجباز، خود محور يا بدون توانايي حل مسئله باشيد و نتوانيد باهم كنار بياييد به مشكل بر مي خوريد.
  • اعتقادات ديني خود را بررسي كنيد. بايد در اين زمينه به اشتراكات و تفاهم برسيد
  • آيا شما آن چيزي هستيد كه همسرتان مي خواهد؟
  • درباره تمايل به داشتن فرزند با هم صحبت كنيد.
  • درباره ميزان و نحوه ارتباط با خانواده ها و محل زندگي خود نيز بايد توافق كرده باشيد.
  • بايد ميزان از خود گذشتگي خود براي زندگي و همسرتان را بسنجيد.
  • درباره داشتن حساب مالي مشترك يا جدا و نحوه خرج كردن حقوق و پول هاي خود با هم صحبت كنيد.

 

سخن آخر

تمام مطالبي كه گفته شد، بيان تئوري مسئله است و بايد در عمل، به كمك يك روانشناس متخصص، تمام كساني كه در ازدواج دخيل هستند بررسي شوند. ازدواج تصميم بسيار پر مسئوليتي است و براي يك عمر گرفته مي شود. بنابراين نبايد در آن عجله كرد و بايد با بررسي تمام جنبه هاي آن، با صبر و حوصله تصميم بگيريد. بنابراين جدايي از تمام مخالفت ها واقع بينانه به موضوع نگاه كنيد. آينده خود را تنها به خاطر لجبازي و يا از روي احساسات به خطر نياندازيد. براي اين منظور بهتر است به يك شناخت پيش از ازدواج دست يابيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات خواب و بي خوابي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  دخالت والدين در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دخالت والدين در ازدواج،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۶:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی