مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

از زمان شكل گيري روش دوازده‌ قدمي براي كمك به افرادي كه دچار رفتارهاي اعتيادي هستند؛ مدل و شاخه‌هاي زيادي از جلسات آن در نقاط مختلف جهان تشكيل مي‌شود. گروه دوازده‌ قدمي يا معتادان گمنام كه در ايران بيشتر از بقيه انواع آن شناخته شده است گروهي خودياري است. گروه خودياري يعني گروهي تشكيل شده از افرادي كه يك مشكل مشترك دارند و آن را توانسته‌اند حل كنند و حالا به ديگراني كه همان مشكل را دارند كمك مي‌كنند. اين گروه‌ها همه‌جاي دنيا به صورت رايگان جلساتي را ترتيب مي‌دهند و در دسترس هستند. تجربه نشان داده كه استفاده از روش هاي دوازده قدمي تاثير مناسبي در تغيير رفتار اعضايشان دارند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان اعتياد با روش دوازده قدمي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

گروه دوازده قدم يعني چه؟

روش دوازده قدم طريقتي با جهت‌گيري روحاني است كه بر اساس اقرار به عجز فرد و ياري گرفتن از قدرت برتر شكل مي‌گيرد.گروه دوازده قدم يك محيط امن، سالم و حمايتي است و از افراد معتادي كه مصرف مواد يا رفتار اعتيادي‌شان را كنار گذاشته‌اند، تشكيل مي شود. در اين گروه‌ها اصلي به عنوان گمنامي رعايت مي‌شود. يعني حرف‌هاي تمام افراد حاضر در گروه در گروه مي‌ماند و كسي در محيط بيرون رازداري هم‌گروه‌هايش را زير پا نمي‌گذارد.

اصول گروه هاي دوازده قدمي

اصول دوازده قدم ترك اعتياد كه به مرور زمان و با شركت در جلسات گروه به صورت گام به گام پيش مي‌رود به اين ترتيب است:

  1. ما پذيرفتيم كه در برابر اعتياد ناتوان بوده ايم و مواد كنترل زندگي مان را از دست ما خارج كرده است.
  2. به اين باور رسيديم كه يك قدرت بالاتر از خود ما مي‌تواند ما را به عقلانيت بازگرداند.
  3. تصميم گرفتيم اراده و زندگي را به سوي توجه به خدا سوق دهيم به طريقي كه او را درك كرده ايم.
  4. جسورانه عادت هاي اخلاقي خود را جست و جو و فهرست كرديم.
  5. به رنجش‌ها و خطاها نسبت به خدا، خودمان و هر انسان ديگر اعتراف كرديم.
  6. براي پذيرفتن اين حقيقت ‌كه خداوند تمام نقائص را از ما دور مي‌كند آمادگي كامل پيدا كرديم.
  7. از خداوند براي رفع تمام كمبودهايمان عاجزانه درخواست كرديم.
  8. از تمام افرادي كه به آن‌ها آسيب رسانديم ليستي تهيه كرديم و با كمال ميل تصميم بر اصلاح و جبران خطاهاي خود گرفتيم.
  9. درصورت امكان، به‌طور مستقيم اقدام به جبران آسيب‌هايي  كه به برخي وارد آورديم، كرديم مگر در شرايطي كه اين كار موجب آسيب رساندن به آن‌ها شود.
  10. به جست و جوي عادت هاي رفتاري شخصي خود ادامه داديم و هر زمان كه اشتباه كرديم به آن اقرار نموديم.
  11. ارتباط خود را با خداوند به صورت آگاهانه با مناجات و مراقبه بهبود بخشيديم و از اراده و قدرت خداوند كمك خواستيم.
  12. از طريق 12 گام به بيداري معنوي دست يافتيم و اين پيام را به معتادين ديگر انتقال داديم.

 

گروه دوازده قدمي روشي است براي ترك كردن؟

گروه‌هاي دوازده قدم تنها روشي است براي درمان بيماري اعتياد به كمك گروهي از هم‌دردان، اما گروه نمي‌تواند نقش پاكسازي و ترك جسمي مواد را ايفا كند. شما در آغاز بايد با يك روش مانند ترك تدريجي، ترك خانگي يا مراكز اقامتي و خانه‌هاي بهبودي به پاكسازي جسمي بپردازيد و در قدم بعدي با شركت در جلسات 12 قدم به درمان اعتياد و تداوم پاكي خود ادامه دهيد. روش دوازده قدم براي ترك سيگار نيز استفاده مي شود.

 

روش دوازده قدم براي همه مناسب است؟

انتخاب روش درماني براي هر فردي كاملا يك تصميم شخصي است. يك روش درماني مانند روش 12 قدم مي‌تواند براي يك فرد مناسب باشد در حالي كه به فرد ديگر آسيب بزند و نتواند درمان موفقي با آن داشته باشد. سعي كنيد روش‌هاي مختلف را براي مدتي امتحان كنيد تا بتوانيد بهترين روش را براي خود انتخاب كنيد. اما به ياد داشته باشيد درمان بيماري اعتياد به صورت تنها و بدون كمك گروه خودياري مانند دوازده قدم و يا بدون كمك متخصص مانند روانشناس و پزشك تقريبا غير ممكن است.

 

معتاد يك بيمار است

از نظر گروه 12 قدمي معتاد يك بيمار است كه بيماري او به سه جنبه رواني، جسمي و روحانيش آسيب رسانده. بيماري اعتياد باعث مي‌شود تا ذهن و جسم فرد در حالت غير عادي قرار بگيرد و براي تغيير و درمان لازم است كه فرد از لحاظ روحاني و رواني نيز رشد كند و درمان شود.

 

رهجو و راهنما كيست؟

در اين گروه‌ها افراد باتجربه گروه كه سابقه پاكي طولاني‌تري دارند مسئوليت راهنمايي به افراد تازه‌ وارد را بر عهده مي‌گيرند. در اصل يك عضو تازه‌ وارد بايد پس از مدتي يك راهنما براي خود انتخاب كند. رابطه بين راهنما و رهجو رابطه‌اي مقدس و معنوي است كه باعث رشد روحاني طرفين مي‌شود.

 

انواع گروه‌هاي دوازده قدمي براي معتادان

افيوني‌هاي گمنام (NA): شامل افرادي است كه مواد مصرفي اصلي آن‌ها مواد مخدر مانند ترياك و مشتقات آن و هروئين بوده است. اين گروه گسترده‌ترين جلسات را در ايران دارد و تقريبا در تمام شهرها و محله‌ها در دسترس است.

الكلي‌هاي گمنام (AA): شامل افرادي است كه اجبار به مصرف الكل داشته‌اند. اين گروه قديمي‌ترين گروه 12قدمي است اما در ايران شيوع كمتري دارد و تنها در شهرهاي بزرگ در دسترس است.

نيكوتيني‌هاي گمنام (NicA): از افرادي تشكيل شده كه به نيكوتين مانند سيگار، پيپ، نسوار و قليان اعتياد داشته‌اند.

معتادان جنسي گمنام (SA): از افرادي تشكيل شده كه به برقرار رابطه جنسي و يا خودارضايي اعتياد پيدا كرده اند و بدون هدف لذت جنسي سالم تنها براي تنظيم ذهن و احساسات خود اجبار به برقراري رابطه جنسي دارند.

پرخوران گمنام (OA): از افرادي شكل گرفته كه پرخوري‌هاي هيجاني اعتياد دارند و در برابر وسوسه پرخوري نمي‌توانند مقابله كنند.

گروه‌هايي مانند قماربازان گمنام (GA)، شيشه‌اي‌هاي گمنام (CMA)، ماريجوانايي‌هاي گمنام (MA) و حتي معتادان به بازي‌هاي آنلاين گمنام (OLGA) شكل گرفته كه به خاطر شيوع كمتر و يا ناشناخته بودن در ايران در دسترس نيستند.

 

انواع گروه‌هاي دوازده قدمي براي خانواده و اطرافيان معتادان

گروه خانواده و اطرافيان افيوني‌ها (Nar-Anon): تشكيل شده از اطرافيان و اعضاي خانواده افرادي كه مواد مخدر مانند ترياك و مشتقات آن و هروئين استفاده مي‌كنند. اعضاي نوجوان اين خانواده‌ها به صورت مجزا در گروه‌هاي Narateen شركت مي‌كنند.

گروه خانواده و اطرافيان الكلي‌ها (Al-Anon): تشكيل شده از اطرافيان و اعضاي خانواده افرادي كه مشروبات الكلي استفاده مي‌كنند. اعضاي نوجوان اين خانواده‌ها به صورت مجزا در گروه‌هاي Alateen شركت مي‌كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان اعتياد با روش دوازده قدمي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : 12 قدم براي ترك اعتياد | درمان اعتياد با روش دوازده قدمي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روش دوازده قدمي،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۱۴:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی