مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترس از مرگ يكي از ريشه اي ترين احساسات سالم است. ترس از مرگ به شما كمك مي كند كه بتوانيد اميد به زندگي خود را افزايش دهيد و قدر زندگي خود را بدانيد؛ در نتيجه امنيت خود را حفظ كرده و از خطرات پرهيز مي كنيد. هر كس تصويري درباره مرگ و زندگي دارد، اما شايد اصلي ترين دليل ترس از مرگ اين است كه شما دقيقا نمي دانيد مرگ چيست و تصوري از مردن نداريد. علاوه بر مزايايي كه ترس از مرگ دارد، توجه بيش از حد به آن نيز مي تواند براي سلامت روان شما خطرناك بوده و زندگي شما را تحت الشعاع قرار دهد. اما چگونه مي توان در كنار يك زندگي خوب از مرگ نيز ترس داشت؟ براي رهايي از ترس از مرگ چه كارهايي بايد كرد؟ با مطالعه ادامه اين مطلب به پاسخ سوالات خود خواهيد رسيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از مرگ و مقابله با آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

علل ترس از مرگ چيست؟

همانطور كه گفته شد علل ترس از مرگ، مثل خود مردن، مبهم و گسترده است و هركس براي خود دليلي دارد. ترس از مرگمي تواند خود را به شكل هاي مختلف مانند اضطراب بيماري، اختلالات اضطرابي، افسردگي و ... خود را نشان دهد. در اينجا اصلي ترين دلايل ترس از مرگ را بيان كرده ايم تا شما بتوانيد نسبت به افكار خود كمي آگاهي پيدا كنيد:

رفتار و كارنامه در زندگي:

خيلي از شما، در واقع به دليل عدم رضايت از خودتان در زندگي، از مرگ مي ترسيد. فكر مي كنيد كه تا اين سن، بد بوديد و هيچ كاري براي دنيا و براي ديگران نكرده ايد. شايد دليل اصلي ترس شما از مرگ، اعمال و رفتاري باشد كه تا كنون انجام داده ايد. 

لذت نبردن از زندگي:

خيلي ها براي زندگي حرص مي خورند. نگران هستند كه هنوز از دنيا و از امكانات استفاده نكرده و هنوز همه لذت ها را تجربه نكرده اند. وقتي به خود مي نگرند ديگر زماني براي برآورده شدن آرزوهايشان باقي نمانده است. اين افكار به صورت هوشيار و ناهوشيار ذهن شما را مي تواند مشغول كرده و سبب ترس از نيستي يا مرگ در شما شود.

ترس از زندگي پس از مرگ:

اگر به زندگي پس از مرگ باور داريد و از مرگ مي ترسيد، به اين دليل است كه فكر مي كنيد زندگي بعدي شما بدتر و تلخ تر از زندگي حال حاضر شماست. پس بايد ملزومات زندگي بعدي را انجام دهيد. احساس گناه و پشيماني از كارهايي كه انجام داده ايد، ترس را در شما بيشتر مي كند. 

مرگ، پايان زندگي است:

اگر به زندگي پس از مرگ و دنياي بعدي باور نداريد، دليل ترس از مردن شما اين است كه فكر مي كنيد مرگ پايان زندگي است. يا فكر مي كنيد هر كاري انجام دهيد پوچ است و يا فكر مي كنيد زمان شما آنقدر محدود است كه نمي توانيد به زندگي لذت بخشي برسيد.

ديدن مرگ ديگران:

يكي از علل ترس از مرگ، ديدن مرگ عزيزان و يا افراد ديگر از نزديك است. بجز كساني كه در مشاغل بيمارستاني فعالند، براي باقي افراد ديدن مرگ كسي بسيار معدود است. اين اتفاق آنقدر وحشتناك است كه زندگي شما را تحت تاثير قرار مي دهد.

ناراحتي ديگران از مردنم:

جالب ترين علت ترس از مرگ براي عده اي، اين است كه آن ها از ناراحتي و گريه عزيزانشان بيزارند و دوست ندارند با مردنشان، ديگران آزار ببينند. شايد در وهله اول زيبا باشد ولي اين ديدگاه ممكن است آسيب هاي زيادي در زندگي به بار بياورد.

 

چگونه از مرگ نترسيم؟

ترس از مرگ طبيعي است اما مرگ، در آينده اتفاق مي افتد. بنابراين در اولين قدم بايد تلاش كنيد كه در زمان حال زندگي كنيد و بيشتر درباره زندگي و لذت هايش فكر كنيد. همچنين در مواقعي كه ترس از مرگ در حال آسيب زدن به شماست بايد كمك يك روانشناس را طلب كنيد. برخي از راهكارهاي كاهش ترس از مرگ:

هدفمند باشيد:

داشتن رويا و هدف هاي زيبا و بزرگ، شما را براي ادامه زندگي مصمم و با انگيزه مي كند. در واقع حركت به سمت اهدافي كه خواسته قلبي شماست يك نوع رضايت از خود و احساس خوشحالي براي شما به وجود مي آورد.

زندگي خوب:

داشتن روابط صميمانه با ديگران، يك رابطه عاشقانه با خانواده و لذت بردن از زندگي، به شما در كاهش اين ترس كمك مي كند. لذت ببريد، حتي از چيزهاي كوچك مي تواند معناي يك زندگي خوب را براي شما به ايجاد بكند.

چيزي از خودمان به جا بگذاريم:

بسياري از افراد نگرانند كه بعد از مرگ فراموش شوند، اينكه فراموش شويد طبيعي است اما آيا كاري كرده ايد حتي صدها سال پس از مرگتان، نام و يادتان جاودان بماند؟ اگر يك نياز شديدي به اين داريد كه پس از مرگ از شما ياد شود؛ زندگي كساني كه جاودانه شدند را بررسي كنيد.

درباره ترس تان صحبت كنيد:

سعي كنيد درباره ترس خود از مرگ با ديگران صحبت كنيد، نقطه نظرات شان را ببينيد و از آن ها استفاده كنيد. زماني كه افكار خود را به زبان مي آوريد بهتر مي توانيد درباره آن ها تصميم بگيريد.

بودن كنار عزيزان:

به اين فكر كنيد كه اگر هم روزي مرگ شما فرا برسد، روياي دوباره ديدن و بودن كنار عزيزاني كه از دست رفته اند را دوباره به دست خواهيد آورد. حتي اگر روياست، مي تواند زيبا باشد. 

 

چرا ترس از مرگ با افزايش سن بيشتر مي شود؟

چيزي از بحران 40 سالگي يا بحران ميانسالي شنيده ايد؟ در اين سن، همه افراد دوست دارند كاري كنند كه اثري جاودانه داشته باشد و از آنها نامي بماند. اگر اين بحران حل نشود و فرد از خود راضي نباشد، در سنين بالاتر شديدا ترس از مرگ پيدا مي كند. به گذشته خود نگاه مي كنيد، سرشار از حسرت و كارهاي نكرده است و مي دانيد كه شايد هيچوقت فرصت جبران نباشد. نبايد اجازه دهيد كه اين حسرت ها به وجود بيايند و اگر هم وجود دارند، در فرصتي كه داريد و تا جايي كه ممكن است، برخي از آنها را جبران كنيد.

 

چه زماني بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

همه مردم، تا حدي تمام اختلالات رواني را در خود ديده اند و تجربه كرده اند. همه تا حدي افكار وسواسي و بيمارگونه داشته اند. اما چه زماني، اين افكار و اين اختلالات به درمان جدي نياز دارد؟ زماني كه مشكلات خلقي، مشكلات روحي، افكار وسواسي و يا هر مشكل رفتاري، عملكرد زندگي شما را مختل كرد و نتوانستيد وظايف و فعاليت هاي خود را به طور كامل انجام دهيد، آن وقت نياز به كمك يك فرد ديگر داريد و بايد به روانشناس مراجعه كنيد.

ترس از مرگ نبايد شما را از زندگي غافل كند. اگر ترس از مرگ، زندگي شما را مختل كرده و نمي توانيد وظايف خود را به خوبي انجام دهيد، احتمالا دچار وسواس فكري شده ايد و بايد با يك متخصص در ارتباط باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از مرگ و مقابله با آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ترس از مرگ | دلايل و نحوه درمان آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از مرگ،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۴:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی