مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

همزمان با پيشرفت تكنولوژي و بالا رفتن رقابت اعتياد به كار نيز شكلي پيچيده تر و شديدتري به خود گرفته است. شايد با شنيدن كلمه اعتياد، مواد مخدر در ذهن شما بيايد اما بايد بدانيد كه تمام اعمال دنيا قابليت اين را دارند كه به اعتياد تبديل شوند. اعتياد به نوعي همان وسواس است اما خود را به گونه ديگري نشان مي دهد. در اين بين كاركردن نيز مي تواند فرد را به خود معتاد كند. سخت كوشي قابل تحسين است اما افرادي كه به كار معتادند نمي توانند به چيزي غير از آن فكر كنند و زندگي شان مختل مي شود. در اين مطلب ويژگي هاي اين افراد، علل و راه هاي درمان آن را بررسي كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چه زماني كار كردن به اعتياد تبديل مي شود؟

اعتياد به كار مثل تمام اعتياد هاي ديگر، يك وضعيت اختلال در سلامت رواني است. اعتياد به كار ناتواني در متوقف كردن رفتار و تمايل وسواس گونه به انجام كار بيش از حد نياز است. اين موقعيت اغلب يك نياز اجباري براي رسيدن به موفقيت يا فرار از استرس است. اعتياد به كار اغلب براي موفقيت در كار است و فرد به عنوان شخصيت كمال گرا شناخته مي شوند.اعتياد به كار زندگي شخصي فرد را مختل مي كند.

 

فرد معتاد به كار چگونه است؟

افراد معتاد به كار نمي توانند كار نكنند، حتي وقتي مدتي از شغل خود دور باشند، مانند معتاداني كه مواد مخدر به آن ها نرسيده واكنش نشان مي دهند. آن ها نمي توانند تفريح كنند و از تعطيلات خود استفاده نمي كنند. اين افراد معمولا مورد نفرت همكاران و مورد تشويق رييس خود قرار مي گيرند. چند مورد از ويژگي هاي فرد معتاد به كار:

1- تمام فكر و ذكرش معطوف و مشغول به كارش است.

2- از كار براي آرامش استفاده مي كند.

3- بيشتر از زمان مشخص در محل كار مي ماند.

4- وقت هايي كه بيكار است، از حال روحي و جسمي خود ناراضي است.

5- عملكرد زندگي در جنبه هاي خانوادگي و اجتماعي مختل مي شود.

6- تمام تلاش خود را براي هدر نرفتن زمان كاري به كار مي بندد.

7- سلامت رواني خود را براي شغلش به خطر مي اندازد.

8- بدون افزايش درآمد يا مزايا، كار خود را بيشتر مي كند.

9- درخواست هاي ديگران براي كمتر كار كردن را نمي پذيرد.

فرد معتاد به كار براي اينكه همان لذت و اثراتي كه در گذشته كار كردن براي او به ارمغان مي آورد را تجربه كند، بايد بيشتر كاركند. همانطور كه يك معتاد به مواد مخدر مصرف خود را بيشتر مي كند.

 

چگونه بفهميم به كار معتاد شده ايم؟

براي اينكه بتوانيد بفهميد كه شما يا عزيزانتيان به كار معتاد هستيد، بايد سوالات زير را از خود بپرسيد و اگر اكثر موارد آن در مورد شما صدق مي كرد، به نظر با يك مشكل جدي مواجه شده ايد:

  1. آيا برنامه كاري شما، باعث ايجاد مشكل در خانواده يا زندگي اجتماعي شده است؟
  2. آيا ترك كردن كار و به خانه رفتن براي شما سخت است؟
  3. آيا شما بخاطر احترام و تحسين ديگران، معمولا از ثمرات و مزاياي كار صرف نظر مي كنيد؟
  4. آيا شما وعده هايي كه به ديگران در مورد زمان هاي بيكاري داده ايد را مي شكنيد؟
  5. هنگام تعطيلات، استراحت كردن براي شما دشوار است و بي قرار مي شويد؟
  6. سلامت جسمي شما بخاطر برنامه كاري بيش از حد كاهش يافته است؟
  7. آيا از درخواست ديگران براي كم كردن كار سر باز مي زنيد؟
  8. آيا تلاشي براي كم كردن ميزان كار خود انجام داده ايد كه در آن شكست بخوريد؟

توجه : اگر 5 مورد از 8 مورد بالا را داريد، حتما جهت بررسي بيشتر و دريافت كمك به روانشناس مراجعه كنيد.

 

پناه بردن به كار، فرار از مشكلات رواني ديگر

معمولا افرادي كه از كمبود اعتماد به نفس، افسردگي يا مشكل در روابط اجتماعي رنج مي برند، خود را بيش از حد به كار مشغول مي كنند. آنها معمولا كساني هستند كه فكر مي كنند نمي توانند روي زندگي خود كنترل داشته باشند و براي آن تلاش كنند؛ بنابراين خود را با كار بيش از حد سرگرم مي كنند.

اين افراد معمولا از عدم مسئوليت پذيري نيز رنج مي برند و با كار كردن سعي مي كنند از مسئوليت هاي ديگر زندگي فرار كنند. همچنين رفتار كمال گرايي نيز در آن ها مشهود است و مي خواهند خيلي زود به اهداف بلند مدت خود برسند. در واقع اين افراد براي درمان اعتياد به كار نياز به حل مسائل ايجاد كننده اعتيادشان دارند.

 

درمان اعتياد به كار

اگر شما به كار اعتياد داريد، ممكن است برنامه اي مشابه با بيماران مبتلا به اعتياد مواد مخدر دريافت كنيد. حتي درصورت تشخيص روانشناس، ممكن است براي مديريت رفتار، يك برنامه توانبخشي به صورت سرپايي يا بستري در بيمارستان داشته باشيد. همچنين شركت در گروه كساني كه دچار اين مشكل بوده اند مي تواند به شما كمك كند. در هر حال، در ابتدا با مراجعه به روانشناس براي تشخيص و برنامه ريزي مي توانيد بهترين راهنمايي براي برطرف كردن اين مشكل را دريافت كنيد. مشاوره ترك اعتياد به شما براي بازسازي زندگي تان كمك خواهد كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : وابستگي و اعتياد به كار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اعتياد به كار،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۲:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی