مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

همسايه بد كسي است كه در نزديكي شما زندگي مي كند و در اغلب موارد باعث عصبي شدن شما مي شود. معمولا آزارهاي همسايه شامل كارهاي غير قانوني نيست، اما آسايش شما را صلب مي كند. رعايت آداب همسايگي در كشور و فرهنگ ما هميشه توسط بزرگان ديني و اجتماعي، تبليغ و توصيه شده است. متاسفانه يا خوشبختانه، امروزه با گسترش شهرنشيني و هجوم مردم از فرهنگ ها و اجتماعات مختلف به شهرهاي بزرگ، شاهد تعارضات و درگيري هاي فراواني بين همسايه ها هستيم. در اين مطلب، برخي از نشانه هاي همسايه آزاري، حقوق و وظايف همسايگي و راهكارهاي مقابله با همسايه بد را بيان كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه تعامل با همسايه آزاران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

امان از همسايه آزاران

از نظر خيلي ها خانه محل استراحت و آرامش است و براي خيلي ها خانه، محل شر و شور و خوش گذراني است. هركدام حق اين را دارند كه در خانه خود آن طور كه مي خواهند زندگي كنند. اما رعايت حقوق، وظايف متقابل و رعايت هنجارهاي زندگي شهري و آپارتماني، واجب ترين مسئله است. در روايات، حكايت ها و مثل هاي قديمي هميشه از دست همسايه بدشكايت شده و آن را جزء سنگين ترين بارها و سخت ترين مشكلات مي دانند.

 

تعامل يا جنگ؟

هر كس نظري متفاوت درباره نحوه برخورد با همسايه بد دارد. اما به طور كلي، 4 مرحله اصولي براي مقابله با همسايه بدتدوين شده است.

صبوري و رفتار درست:

ابتدا سعي كنيد رفتار اشتباه را تحمل كنيد. با رفتار متضاد سالم، اشتباهات همسايه را به او نشان دهيد. اگر همسايه پر سروصدايي داريد، يك بار كه مهماني داشتيد يا سروصدا كرديد از او بابت اين صداها عذر خواهي كنيد تا غير مستقيم به رفتار اشتباه خود پي ببرد.

اعتراض با احترام:

اگر در اين مرحله موفق نشديد، با نوشتن يك نامه يا اعتراض و درخواست محترمانه، از او بخواهيد كه رعايت كند. منظور از اعتراض كردن دعوا نيست، شما مي توانيد در يك چهارچوب مسالمت آميز خواسته خود را بيان كنيد.

اعتراض جدي:

اگر باز هم گوش شنوايي وجود نداشت، با ديگر همسايه ها، مدير ساختمان و صاحبخانه (درصورت مستاجر بودن) هماهنگ كنيد و در جلسه ساختمان يا به طور جمعي اعتراض خود را به گوش او برسانيد.

شكايت جدي:

در كمال تعجب اگر باز هم رفتار غلط ادامه داشت، مراتب شكايت قانوني خود را توسط پليس انجام داده و از طريق قانوني، حق آسايش و امنيت خود را طلب كنيد.

نكته: همه اين مراحل در صورتي است كه خود شما در رفتار همسايگي، نكته منفي و آزار دهنده اي براي ديگران نداريد. به خود نگاه كنيد، اگر هيچ مشكلي نبود، سپس مي توانيد حق اعتراض داشته باشيد.

در نهايت اگر از هيچ كدام، نتيجه اي نگرفتيد، بپذيريد كه پذيرش ظلم بدتر از ظلم است. تلاش كنيد تا محل زندگي خود را تغيير دهيد. آرامش شما از همه چيز مهم تر است.

 

كدام رفتار ها همسايه آزاري محسوب مي گردد ؟

پيش از آن كه همسايه خود را به بد بودن متهم كنيد، بايد اطمينان حاصل كنيد كه او حقوق شما را زير پا مي گذارد. بر هم خوردن آسايش شما نمي تواند دليلي كافي براي بد بودن همسايه باشد. برخي از نشانه هاي همسايه بد به شرح زير مي باشد، البته مي تواند در هر فرهنگ يا حتي محله متفاوت باشد:

  1. سر و صداي غير منطقي و آزار دهنده مثل صداي موسيقي، بازي، مهماني و ....
  2. سوءاستفاده از امكانات مشاع مثل پاركينگ، حياط، آسانسور و ...
  3. زباله و عدم رعايت زمان و مكان بيرون گذاشتن آن
  4. آشپزي هاي نامتعارف، بوي آتش و دود در آپارتمان هاي نامناسب
  5. اعتياد يكي از همسايگان، بوي نامطبوع و رفتار پرخاشگرانه ناشي از آن (براي اطلاع از نشانه هاي اعتياد كليك كنيد)
  6. پارك خودرو و سد معبر توسط وسايل
  7. رفت و آمدهاي افراد نامناسب، ناامن و هنجار شكن
  8. عفت كلام و عدم رعايت مناسبات روابط زناشويي

سر و صداي كودكان، يكي از مهم ترين دغدغه هاي همسايگي است، به نظر ما تا جايي كه ممكن است صداي كودكان را تحمل كنيد، كودك نياز به بازي و شر و شور دارد، اما اگر بيش از حد يا در ساعات نامتعارف بود بايد اعتراض خود را ابراز كنيد. اگر هر كدام از موارد ذكر شده شما را آزار دادند، رودبايستي نكرده و موضوع را حل نشده رها نكنيد.

 

پيشگيري بهتر از درمان

1- لازم است كه فرهنگ همسايگي و آپارتمان نشيني را ياد بگيريد. قوانين و هنجار ها را رعايت كرده و به آنها احترام بگذاريد. تا جايي كه ممكن است از بروز تنش و درگيري جلوگيري كنيد.

2- خودتان را جاي همسايه ها بگذاريد. آنگونه رفتار كنيد كه دوست داريد ديگران با شما رفتاركنند.

3- سعي كنيد تعامل كنيد، برنامه خواب و زندگي همه انسان ها با هم متفاوت است.

4- هرگز مقابله به مثل نكنيد. همه چيز بدتر مي شود.

5- مهمان ها و بچه هاي خود را كنترل كنيد.

6- تا آنجا كه امكان دارد از اسكان در آپارتمان هاي بي كيفيت و بدون عايق بندي مناسب پرهيز كنيد.

7- در خانه هاي ويلايي، به حريم خصوصي ديگران مثل پشت بام و حياط احترام بگذاريد.

8- اگر به شما اثبات شده كه حق با شماست، كوتاه نياييد و رفتار معيوب ديگران را با عدم حق خواهي خود تاييد نكنيد.

9- در نهايت، همه بايد رعايت كنند. حقوق قانوني همه محترم است اما هنجار هاي عمومي يك ساختمان گاهي فراتر از قوانين حقوقي است و بايد آنها را پذيرفت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه تعامل با همسايه آزاران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : نحوه جلوگيري و برخورد صحيح با همسايه آزاري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: همسايه،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۸:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی