مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا معناي مفهوم ضمير ناخودآگاه را مي دانيد؟ تا به حال فكر كرده ايد كه دليل روياهاي عجيب و غريب شما چيست؟ آيا سوتي ها و اشتباهات لپي شما معناي خاصي دارد؟ مي­ دانستيد كه تمام تجربيات و خاطرات شما از روز اول تولد در ذهن شما باقي مي­ ماند و ممكن است بعدا در زندگي شما اثر داشته باشد؟ همه اين ماجرا ها در ضمير ناخودآگاه اتفاق مي­افتد. ضمير ناخودآگاه شامل احساسات و افكاري است كه نسبت به آن آگاهي نداريد اما بر رفتار شما تاثير مي گذارد. ضمير ناخودآگاه منبع تمام غرايز، روياها، عقده ها و غم هاي شماست. در ادامه به شرح كاملي از ضمير ناخودآگاه و نحوه عملكرد آن صحبت خواهيم كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ضمير ناخودآگاه و كنترل آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

ضمير ناخودآگاه چيست؟

ضمير ناخودآگاه به طور كلي، بخش ناهوشيار ذهن شماست. فرويد، روانشناس اتريشي و طراح اصلي نظريه ذهن ناخودآگاه مي­ گويد "فقط 10 درصد ذهن ما را فعاليت هاي آگاهانه و هوشياري تشكيل مي ­دهد و 90 درصد فعاليت هاي ما، ناشي از ناخودآگاه مي باشد كه عمده ترين بخش ذهن ما را تشكيل مي ­دهد. فرويد ذهن را به كوه يخي تشبيه كرده كه فقط 10 درصد آن بيرون از آب است، اما وقتي به آن برخورد مي ­كنيم، مي­ فهميم كه يك حجم يخ عظيم در زير آب قرار دارد و بخش تاريك ذهن ما را شامل مي ­شود كه ما به آن دسترسي نداريم و محتويات آن به شكل هاي مختلفي خود را نشان مي دهد.

عقده هاي حل نشده، روياها و اميال سركوب شده به ناخودآگاه مي روند و اگر بيش از حد بشوند، شما را به سمت اختلالات رواني هدايت مي كنند.

 

ناخودآگاه، ديگ جوشان افكار و روياها

هشياري و ضمير خودآگاه شامل تمام فرايند هاي ذهني است كه شما آن ها را به طور آگاهانه انجام مي­ دهيد و نسبت به آن هوشياري داريد. به عنوان مثال زماني كه در حال يادگيري رانندگي هستيد، بايد تمام حواس خود را به دنده، پدال ها و آينه ها معطوف كنيد. اما به مرور زمان شما ديگر به دنده نگاه نمي­ كنيد، در شرايط بحراني مي­ توانيد خودرو را كنترل كنيد و حتي مي توانيد همزمان همراه رانندگي با ديگران صحبت كنيد. رانندگي به ناخودآگاه شما رفته و درآنجا ثبت شده است و شما براي يادآوري آن نيازي به تمركز و توجه نداريد.

علاوه بر يادگيري و عادت، فرويد معتقد است كه تمام تمايلات سركوب شده از جمله خواسته ها، نيازهاي ارضا نشده در كودكي، غرايز و اميال انساني (ميل جنسي، غريزه مرگ، تغذيه و ...) در ضمير ناخودآگاه جاي مي ­گيرند و گهگاهي خود را به صورت اشتباهات گفتاري، لپي و يا درخواب نشان مي­ دهند. او اختلالات رواني را ناشي از همين عقده هاي حل نشده اي كه در ناخودآگاه جاي گرفته­ اند مي ­داند.

 

چرا غرايز به ناخودآگاه تبعيد مي شوند؟

انسان ها با كوهي از غرايز و نياز ها متولد مي­ شوند، غرايزي كه توسط جامعه، خانواده و ارزش هاي آنها ممنوع شده است و درصورتي كه آنها را ابراز كنند، جريمه مي­ شوند. انسان ها از بدو تولد براي ترس از تنبيه، فرار از طرد شدن توسط خانواده و جامعه، براي مقبوليت داشتن و براي اينكه بتوانند به بقا ادامه دهند، اين نيازها را سركوب و به ناخودآگاه مي ­فرستند.

 

چگونه به ناخودآگاه دسترسي داشته باشيم؟

معمولا دسترسي به ناخودآگاه توسط خود فرد به تنهايي امكان پذير نيست. درمان روانكاوي اصول خود را برپايه بيرون كشيدن عقده ها از ناخودآگاه قرار داده است. اما اين فرايند گاهي شديدا آزار دهنده و طولاني مدت مي­ باشد و ممكن است فرد سالها درگير آن بماند، اما وقتي درمان اتفاق مي­افتد، فرد نهايت سلامتي روان را به دست خواهد آورد.

ذهن انسان به وسيله مكانيسم هاي دفاعي، جلوي ورود محتويات معمولا ناخوشايند ناخودآگاه را به هوشياري مي ­گيرد. اين مكانيسم ها سعي مي­ كنند كه آرامش و سلامت شما را حفظ كنند؛ اما اگر بيش از حد شوند و بيش از حد فعاليت كنند، زمينه اختلالات رواني ايجاد مي شود.

رواندرمانگران به وسيله تحليل خواب، هيپنوتيزم و تداعي آزاد سعي مي­ كنند تا سدهاي دفاعي ذهن را بشكنند و مسائل آزاردهنده اي كه در ناخودآگاه وجود دارد را بيرون بكشند و به اين طريق، تخليه هيجاني ايجاد شده و درمان اتفاق بيفتد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ضمير ناخودآگاه و كنترل آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 منبع : نحوه كاركرد و راه هاي ارتباط با ضمير ناخودآگاه

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۶:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی