مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از زوجين براي آن كه تصميم خود براي جدايي را عملي كنند به دنبال شناسايي بهترين سن بچه ها براي طلاق مي باشند. طلاق مسئله اي پيچيده براي فرزندان است. طلاق در سنين پايين ممكن است باعث آسيب ديدن دلبستگي و ضربه هاي روحي و در سنين بيشتر باعث بي اعتمادي يا تخريب باورهاي فرزندتان نسبت به زندگي شود. اما اغلب والدين جداي از مشكلات ميان خود به دنبال راهي براي ايمن كردن فرزندانشان در مقابل آسيب هاي طلاق هستند. اما آيا مي توان بهترين و بدترين سن بچه ها براي طلاق را تعيين كرد؟ در اين مقاله به اين موضوع كه در هر سني طلاق چه تاثيري روي بچه مي­ گذارد پرداخته ايم تا بتوانيد مناسب ترين سن فرزندتان را براي جدايي انتخاب كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين و بدترين سن بچه ها براي طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

در چه صورتي طلاق براي بچه خوب است؟

در ابتدا بايد بدانيد كه طلاق هيچوقت براي فرزند شما نمي ­تواند اتفاق خوبي باشد. اما پذيرش طلاق از طرف كودك مي توان ميزان آسيب ها را كاهش دهد. اما پيش از طلاق براي آن كه بتوانيد بهترين انتخاب را براي آينده فرزندتان داشته باشيد، بايد بررسي كنيد كه ادامه زندگي با وجود مشكلات چه عواقبي دارد. آيا طلاق مي تواند محيطي امن به كودكتان دهد؟ آيا برآورده كردن نيازهاي كودك بعد از طلاق با مشكل رو به رو نمي شود؟ اگر بودنتان كنار هم، عذاب آور تر از طلاق است، جدايي راه مناسبي است؟ از آن جا كه بررسي همه جوانب به تنهايي ميسر نيست، مشاوره طلاق مي تواند به شما براي رسيدن به يك تصميم منطقي راهنمايي ارائه دهد.

 

آماده طلاق هستيد؟

براي آنكه بدانيد طلاق مي تواند راهي مناسب براي شما و فرزندانتان باشد، بايد از مسائل طلاق و قوانين مربوط به آن اطلاع داشته باشيد. پس پيش از آن كه به تصميم به طلاق خود را اجرا كنيد به مسائل زير توجه نماييد:

1- درباره مسائل حقوقي حضانت فرزند مطالعه داشته باشيد.

2- بايد قبل از جدايي فرزندتان تا حدي از لزوم جدايي قانع كرده باشيد.

3- هرگز درگيري هاي خود را در مقابل كودك مطرح نكنيد.

4- در تمام مراحل، حضور يك روانشناس متخصص ضروري است.

5- فراي مشكلات درباره تربيت فرزند با والد ديگر به توافق برسيد.

6- به فرزندان خود اين اطمينان را بدهيد كه حتي اگر از هم دور باشيد، شما هميشه يك خانواده مي­ مانيد و هميشه آنها را دوست خواهيد شد. دوست نداشته شدن براي يك كودك، تلخ ترين حس دنياست.

 

بهترين و بدترين سن فرزند براي طلاق والدين

در حال حاضر هيچ تحقيق منسجمي درباره اينكه چه سني براي طلاق بهتر است انجام نشده است. هر سني شرايط خاص و بحران هاي خاص خود را دارد كه والدين بايد نسبت به آن اشراف داشته باشند. در صورتي كه بحران هاي هر سن حل شده باشد و فرزندتان پختگي لازم براي پذيرش طلاق را خواهد داشت، در اين شرايط مي توانيد با او وارد مذاكره شويد. ويژگي ها و آسيب هايي كه ممكن است در هر سن به فرزند طلاق برسد را باهم بررسي مي­كنيم:

كودكان زير 3 سال:

جدايي براي كودكان زير 3 سال، مانند اضطراب جدايي است. يعني از دست دادن مراقب و كسي كه نيازهاي كودك را برطرف مي­ كند. مهمترين بحران اين دوره، اعتماد در برابر بي اعتمادي است. كودك دنبال فهميدن اين است كه به چه كسي و در چه صورتي بايد اعتماد كند. طلاق با درگيري و تنش براي اين كودكان ممكن است باعث اختلال و سردرگمي در اعتماد آنها شود، ممكن است عوارضي مثل شب ادراري، لكنت زبان، اختلال خواب و تيك هاي عصبي را براي او به همراه داشته باشد.

اگر والدين در اين دوران تصميم به جدايي دارند و نمي ­توانند همديگر را بخاطر فرزندشان تحمل كنند، بايد بسيار مراقب باشند كه كودك از نظر عاطفي لطمه نخورد و شاهد درگيري هاي آن ها نباشد. توجه به او كم نشود تا اضطراب جدايي شدت پيدا نكند. قبل و بعد از خواب مراقب او تغيير نكند و به مرور زمان به داشتن يك مراقب عادت كند.

سن 3 تا 6 سالگي:

كودك در اين سن از نظر شناختي و ارتباطي به سطح بهتري رسيده است. اگر جدايي والدين بدون درگيري و تنش باشد و برنامه مهدكودك، مراقبت از كودك و ارتباط او با والدين حفظ شود، كودك از نظر رشدي مي ­تواند روند مثبتي داشته باشد و عزت نفس او نيز از بين نرود. بحران مهم در اين دوران، همين اعتماد به نفس و استقلال كودك است كه بايد حفظ شود.

كودكان ممكن است با مشاهده درگيري هاي والدين، به دوره قبلي، يعني نوزادي برگردند، حرف نزنند، به توالت نروند، كابوس شبانه ببينند و انگشت خود را بمكند.

در اين سن كودكان توانايي پذيرش و درك اين موضوع را دارند كه شب هايي را نزد والد ديگر سپري خواهند كرد. قوانين منظم و تقريبا يكسان در هر خانه و توسط هر كدام از والدين، مي­ تواند بسيار مفيد باشد.

سن 7 تا 12 سال (سنين مدرسه):

ارتباط با همسالان و درك نظم اجتماعي براي كودك در اين سن به وجود مي آيد. در اين سن ممكن است در ابتدا كودك، احساس غم و اندوه شديد و دلتنگي داشته باشد و اين احساس در سنين بالاتر دبستان و با مقايسه خود و همسالانش، به خشم و نفرت تبديل شود. كودك در اين دوره ممكن است بخاطر جدايي والدين خود را مقصر بداند. والدين بايد هرچه سريع تر جلوي گسترش يافتن اين احساس گناه را در فرزندشان بگيرند.

در اين سن بايد از كودك نظراتش را بپرسيد و به او احترام بگذاريد. در اين سن بايد دقت كنيد كه فرزندان را به عنوان جاسوس بكار نگيريد و هرگز والد ديگر را در چشم او خراب نكنيد. او خود را مقصر تمام اتفاقات مي­ داند و اين مسئله آينده او را از بين خواهد برد.

سنين نوجواني و بلوغ:

دوره بلوغ تقريبا حساس ترين و بحراني ترين سن براي جدايي است. بحران هويت در دوران نوجواني به همراه مسئله جدايي مي­ تواند به كلي باعث تخريب هويت فرزندتان شود. نوجوان در اين سن داراي خود مختاري بوده و طالب استقلال مي­ باشد. حتي ممكن است بخواهد از هر دوي شما جدا شود.

در اين سن بايد با استدلال و صحبت، فرزندتان را براي جدايي آماده كرده و توافق او را جلب كنيد.

در صورت طلاق مسائلي مثل سوءمصرف مواد، خودكشي، افت تحصيلي و رفتارهاي پرخطر جنسي ممكن است در نوجوانان به وجود بيايد، پس والدين بايد شديدا مراقب اين مسائل باشد.

توجه: سن بلوغ فرزند، بحراني ترين زمان براي جدايي والدين است. بهره گيري از مشاوره خانواده مي تواند به حل مسائل زناشويي شما كمك شاياني بكند.

سنين پس از 18 سالگي:

در سنين بعد از 18 سالگي و دانشگاه، معمولا طلاق هاي كمتري براي والدين اتفاق مي ­افتد، مگر اينكه مساله بزرگي به وجود بيايد. ممكن است خطاي يكي از والدين يا هردو، باعث تخريب تمام باورها و آموزه هايي باشد كه آنها در اين سالها به فرزند خود ياد داده اند. در اين سن، فرزندان توانايي پذيرش بسياري از مسائل را دارد؛ اما نمي­ توانيد مثل دوران كودكي روي او كنترلي داشته باشيد. چون او شما را گناهكار مي­داند و ممكن است به توصيه هاي شما بي توجه باشد.

 

نكته آخر

در انتهاي اين مطلب بايد ذكر كنيم كه حتما مشاوره هاي پيش از ازدواج را جدي گرفته و شناخت كافي از همسر آينده خود به دست آوريد. همچنين در جريان زندگي و در مشكلاتتان، با يك روانشناس و متخصص مسائل خانواده در ارتباط باشيد. اگر قبل از داشتن فرزند، لحظه اي حس كرديد كه شما باهم نمي­سازيد و اختلافات بنيادي داريد يا ممكن است كه زندگيتان به جدايي ختم شود، هرگز بچه دار نشويد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين و بدترين سن بچه ها براي طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بهترين و بدترين سن طلاق براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۶:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی