مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

والدين ناتني هم احساس دارند!

وقتي والدين ناتني وارد زندگي جديد شما مي شوند؛ در ابتداي زندگي با والدين ناتني انتظار مورد پذيرش واقع شدن را ندارند. آنها نيز از مورد نفرت بودن لذت نمي برند. والدين ناتني اگر خود نيز فرزندي داشته باشند سعي مي كنند براي محافظت از فرزند خود تا جاي ممكن از مشاجره دوري كنند. والدين ناتني با استفاده از هر روشي سعي مي كنند تا در مقابل پرخاشگري ها و دشمني هايي كه كودكان همسر جديدشان در برابر آنها انجام خواهند داد؛ مقابله كنند.

آن ها نيز شرايط دشواري را طي مي كنند، با زندگي جديد بايد سازگار شوند و از طرفي ديگر با فرزندي كه با نفرت و دشمني به آن ها نگاه مي كند؛ بايد ارتباط محبت آميز برقرار كنند. همچنين نگراني هايي درباره چگونگي برقرار ارتباط با توجه به سن و خلقيات فرزندان همسرشان دارند.

 

كسي احساس من درباره والدين ناتني را درك نمي كند!

از دست دادن مادر يا پدر اصلي خودتان و كنار آمدن با جاي خالي آنها به تنهايي رنج آور است. حال آنكه با حضور يك نفر به عنوان جايگزين نيز روبرو هستيد. بعضي از فرزندان به دليل بلوغ فكري و درك نياز والد با اين قضيه كنار مي آيند و سعي مي كنند والد و والد ناتني خود را به حال خود رها كنند. اما برخي ازدواج مجدد والدين را دليلي بر بي علاقگي پدر و مادر خود مي دانند. اما مگر والدي مي تواند از فرزندش تنفر داشته باشد (مقاله تنفر از فرزند را مطالعه كنيد). 

اما ايجاد يك رابطۀ عاطفي با فردي كه به تازگي جاي مادر يا پدر شما را گرفته، مسئله اي عجيب و غير قابل صحبت است. نه مي توانيد راجع به آن بي اهميت باشيد و نه مي توانيد او را به عنوان جايگزين مادر يا پدر خود قبول كنيد. بهتر است كمي خونسردي خود را حفظ كنيد و اجازه بدهيد منطق جاي هيجانات را بگيرد تا به يك تصميم منطقي برسيد.

 

واقعا بايد والدين ناتني ام دوست داشته باشم؟

فرزندان زيادي با خود فكر مي كنند كه آيا پذيرفتن نامادري در خانه يا قبول محبت از سوي پدرناتني جديد نوعي خيانت به مادر يا پدر اصلي آنها نيست؟! اگر مادر ناتني خود را بغل كنم و احساس خوبي داشته باشم چه ؟! در صورتي كه برادر يا خواهري داشته باشيد، صحبت كردن راجع به نامادري برايتان سخت است و معمولا با كينه جويي و پرخاشگري جملاتي كوتاه را بيان مي كنيد.

اگر تنها هستيد و برادر يا خواهر نداريد به علت استقلال در تصميم گيري، آزادي عمل بيشتري داريد و راحت تر مي توانيد با قضيه كنار بيائيد. در ابتدا فراموش نكنيد كه بغض ها و كينه هايي كه نسبت به والد خود داريد را نبايد وارد رابطه خود و والد ناتني كنيد. والد ناتني را به عنوان يك فرد جديد و بي ربط به والد مورد بررسي قرار بدهيد و اجازه بدهيد زندگي تان به حالت عادي برگردد. مادر يا پدر شما كه جاي خاليش را حس مي كنيد نيز در پي بازگشت شما به زندگي عادي هستند و آرزوي خوشبختي شما را دارند.

 

زندگي با والدين ناتني

در ادامه به نكاتي اشاره كرده ايم تا بتوانيد در كنار والدين ناتني زندگي آرام تري داشته باشيد: 

احساسات خود را بپذيريد:

شما قرار نيست يك شبه با حضور عضو جديد كنار بياييد. منطقي است كه از حضور يك غريبه به جاي مادر يا پدر خود ناراحت باشيد. حتي احساس تنفر از پدر و مادر خودتان نيز ممكن است طبيعي باشد. ناراحتي خود را بپذيريد و سعي كنيد ناراحتي خود را بروز بدهيد. در بروز احساس خود به صورت افراطي عمل نكنيد. كنار آمدن با اتفاقي كه افتاده مي تواند در تسريع بازگشت شما به زندگي كمك شاياني كند. 

هيجانات خود را كنترل كنيد:

احساس ناراحتي شما نبايد باعث برخورد تكانشي شما گردد. ابراز هيجاناتي مانند نفرت، خشونت و عصبانيت با توجه به نگراني هاي والد ناتني مي تواند مسئله را به مراتب سخت تر كند. فراموش نكنيد تنها شما نيستيد كه چنين شرايطي دارد، بسيارند كساني كه با طلاق يا مرگ والدين مجبور به زندگي با والدين ناتني هستند.

ارتباط با والدين خود را بيشتر كنيد:

در صورتي كه مادر يا پدر شما فوت شده اند و جاي خالي آنها شما را آزار مي دهد براي آنها نامه اي بنويسيد. از پدرتان كه به تازگي ازدواج كرده كمك بخواهيد و گاهي با او درد و دل كنيد و نگذاريد فاصلۀ ايجاد شده، رابطه شما را كمرنگ كند. با والدين خود صحبت كنيد و بگذاريد بداند كه شما علارغم ناراحتي ها و سن كمي كه داريد، در تلاشيد تا خود را با وضعيت پيش آمده وفق دهيد.

به خود زمان بدهيد:

نگران نباشيد، زمان قدرت زيادي در درست كردن مسائل دارد. براي اينكه بتوانيد محبت والد ناتني خود را احساس كنيد يا رابطه اي احساسي بين شما ايجاد شود، زمان به كمك شما خواهد آمد و شما فقط سعي كنيد با دوري كردن يا پس زدن محبت هاي والد ناتني قضيه را سخت تر نكنيد.

روي كمك مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها حساب باز كنيد:

سعي كنيد روزهايي را در كنار مادر بزرگ يا پدر بزرگتان سپري كنيد و از صحبت هاي آنها و چيزهايي كه فكر مي كنند، استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از آغوش پدر يا مادر بزرگ ها براي جبران محبت و تخليه هيجاني استفاده كنيد. نگراني هاي خود را با آنها در ميان بگذاريد و سعي كنيد خيلي راجع به والد ناتني بدگويي نكنيد و تصوير او را خراب نكنيد.

ناديده بگيريد:

وقتي والد ناتني و پدر يا مادر شما رفتارهايي مي كنند كه شما پيشتر فقط اين رفتارها را مختص پدر و مادرتان مي دانستيد؛ ممكن است حس حسادت، چندش، نفرت يا حتي كنجكاوي در شما جريان پيدا كند. بهتر است به آنها زمان بدهيد تا يكديگر را بهتر بشناسند. سعي كنيد اين احساسات را ناديده بگيريد و حل شدن آن را به زمان بسپاريد. همچنين در رابطه با والد ناتني نيز سعي كنيد ناراحتي هاي جزئي را تا جايي كه امكان دارد ناديد گرفته و بگذريد.

با والد ناتني صحبت كنيد:

شرايط را براي خودتان ساده تر كنيد و به درك والد ناتني بپردازيد. سعي كنيد به او بفهمانيد نفرت انگيز نيست. اگر صحبت كردن با والد ناتني را امري سخت و غير ممكن مي بينيد، مي توانيد از نوشتن نامه استفاده كنيد. شايد نامه نوشتن در نگاه اول كمي مسخره به نظر برسد "عاخه كي ديگه نامه مي نويسه!". اما فراموش نكنيد كه نامه ها و نوشته ها همچنان قدرت قبل را دارا هستند و مهم تر از همه نيازي نيست نگران نوع قضاوت ديگران باشيد.

در زمان مناسب نامه اي بنويسيد و احساسات و هيجانات خود را براي او توضيح بدهيد و همچنين براي او بنويسيد كه هيجانات او را نيز درك مي كنيد. اين كار را به منظوري دوستي و با لحن مناسب انجام دهيد. شما مي توانيد در پايان نامه از والد ناتني خود بخواهيد پاسخ شما را در يك نامه بدهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زندگي با والدين ناتني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 منبع: زندگي با والدين ناتني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زندگي با والدين ناتني،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۲:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی