مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خواهر و برادر ناتني كيست؟

با ازدواج مجدد والدين، مسائل مربوط به زندگي با والد ناتني و فرزندان او كه خواهر و برادران ناتني هستند نيز پيش مي آيد. چنين خانواده هايي را به اصطلاح خانواده هاي مخلوط مي نامند. اتفاقات ساده اي كه در خانواده هاي معمولي براحتي حل مي شوند؛ در يك خانواده مخلوط بدون در نظر گرفتن رفتار صحيح به يك معضل بزرگ تبديل مي گردد. رابطۀ برادرها و خواهرهاي ناتني در يك خانواده مخلوط نياز به دخالت هاي مناسب و توضيحات ضروري از سمت والدين دارد.

 

خانه ديگر امن نيست!

زندگي با خواهر و برادر ناتني مي تواند تنها نقطۀ آرامش يعني خانه را از فرزندان تان بگيرد. در خانواده هاي معمولي؛ دعواها، رقابت طلبي ها، پرخاشگري به والدين، تنبيه از سوي والدين نيز  بهوجود مي آيند، حتي با وجود رفتارهاي اشتباه زياد، به دليل فضاي گرم خانواده و روابط پدر و مادري مسائل حل مي شوند. اما در خانواده هاي مخلوط كوچك ترين دعواها يا رقابت جويي ها به مسائلي بزرگ ختم مي گردند.

 

سوال هايي كه بي جواب مانده اند

بسياري از سوالاتي كه در اين خانواده ها مطرح مي شود براساس شرايط هر خانواده پاسخي متفاوت را مي طلبد، اين موضوع لزوم مشاوره خانواده را بيشتر مي كند. سوالاتي مانند حد فاصلي كه بايد بين برادرها و خواهر هاي ناتني با يك ديگر وجود داشته باشد؟يا نياز است برادرها و خواهرهاي ناتني مانند يك خانواده بهم نزديك شوند؟ و ... كه بسته به تعداد خواهرها و برادرهاي ناتني و شرايط اقتصادي و فرهنگي هر خانواده پاسخ كاملا متفاوت خواهد بود.

 

وظايف والدين در خانواده هاي مخلوط

در خانواده هاي مخلوط نياز به قانون گذاري به صورت مستقيم وجود دارد. تمام قوانين بايد از سوي والدين به صورت مستقيم مشخص شوند. البته نبايد اين قانون گذاري باعث خشك شدن فضاي درون خانواده شود. نوع نگاه هر دو والد بايد به صورت يكسان و محبت آميز بين فرزندان تقسيم شود. براي توضيح بهتر مواردي را ذكر كرده ايم:

قوانين پوششي وضع كنيد:

در ابتدا با وضع قوانين پوششي مشكلات متعددي را كه مي توانند به وجود بيايند و موضع غير قابل تغيير خود را به آنها اعلام كنيد. "كسي حق چرخيدن در خانه با لباس زير را ندارد؛ كسي جلوي ديگري لباس عوض نمي كند". قوانين را براي دختران مادر و براي پسران، پدر توضيح دهد.

اتاق ها و وسايل را به صورت مشخصي تقسيم كنيد:

براي جلوگيري از رقابت جويي و ايجاد نفرت ها و مشخص شدن مقصر در دعواهاي آتي، در همان ابتدا اتاق و وسايل را به صورت عادلانه بين فرزندان تقسيم كنيد. شما مي توانيد به صورت نمادين يك دادگاه يا حكم تشكيل داده و ابتداي چرخۀ آشنايي را بزنيد. اما بايد مراقب نفرت هاي پنهان مابين فرزندان ناتني باشيد و آن ها را مديريت كنيد.

زمان تنهايي خودتان و همسرتان را براي آنها مشخص كنيد:

فرزندان شما بايد بدانند كه شما و همسرتان به يكديگر نياز داريد و همانند ديگر والدين اوقات تنهايي و شخصي مي خواهيد. البته از نظر بيشتر روانشناسان بهتر است تا رسيدن به يك وضعيت ثابت در خانواده و كودكان، براي تنها شدن با يكديگر عجله نكنيد تا فرزندان كمي راحت تر با اين قضيه كنار بيايند. در نتيجه تا جاي ممكن آرام آرام پيش برويد.

از كليدهاي انعطاف‌پذيري، صبر، عشق و درك استفاده كنيد:

در شرايط سخت ممكن است فكر كنيد بايد از روش هاي سخت و خشك استفاده كنيد تا مشكلات حل شوند. اما براي باز كردن درب قلب فرزندانتان و ايجاد يك خانواده تنها لازم است صبور باشيد و بجاي خشك بودن، خود را انعطاف پذير نشان بدهيد. بچه ها هنوز از شما الگو مي گيرند؛ با تغيير كنار بيائيد و از عشق و درك خود نهايت استفاده را ببريد.

از تشويق ها بجاي تنبيه ها استفاده كنيد:

تنبيه كردن بچه ها در اين شرايط، در نظر كودكان خالي كردن نفرت و عصبانيت شما ديده مي شود. توضيح علت تنبيه در اين وضعيت نتيجه اي را حاصل نمي كند. شما لازم است تا رسيدن به وضعيتي كه شما را به صورت يك والد بپذيرند از تنبيه كردن آنها تا جايي كه ممكن است بپرهيزيد. البته فراموش نكنيد تنبيه نكردن با كوتاه آمدن و ضعيف بودن تفاوت فاحشي دارد. مراقب باشيد در اين وضعيت قافيه را نبازيد.

محيط هاي مشترك بسازيد:

مي توانيد از طبيعت كمك بگيريد. سفر به يك محيط طبيعي فرصت خوبي براي ايجاد يك رابطه سالم بين اعضاي خانواده جديد ايحاد مي كند. گذراندن زمان هاي مشترك در موقعيت هاي مختلف اهميت خانواده را به فرزندان نشان مي دهد.

برايشان پيشنهادات رفتاري داشته باشيد:

شما مي توانيد نقش آن ها را برايشان توضيح بدهيد و با استفاده از پيشنهادات زير، به آن ها بگوئيد كه چطور رفتار كنند و دليل اين رفتار ها چيست. اين امر از طرفي از ابهام قضيه مي كاهد و از طرفي باعث مي شود تا شما رابطه خود را با آن ها نزديك تر كنيد. فرزندان نياز به درك شدن دارند و اين توضيحات در اين درك شدن كمك مي كند.

 

نقش فرزندان براي سازگاري با برادران و خواهران ناتني

روي والدين خود حساب باز كنيد:

نگران نباشيد. شما نبايد خود را تنها فرض كنيد و فكر كنيد دنيا تمام شده است. والد شما همچنان به فكر شماست و براي بهبود وضعيت در حال تلاش است. فراموش نكنيد كه شرايط ممكن است كمي تغيير كرده باشد، اما محبت در قلب والدين هرگز از بين نمي رود.

ساكت نمانيد:

شما همچنان حق داريد تا عصباني شويد، بچگي كنيد و خانه را بهم بريزيد. البته فراموش نكنيد كه اگر بي ادبي و بد دهني كرديد، تنبيه مي شويد. بنابراين تنبيه ها و مجازات ها را به پاي نامادري نگذاريد!

كنار بياييد:

در ابتدا ممكن است با والدين ناتني نفرت پراكني ها و پرخاشگري و حتي دعواهايي داشته باشيد، اما هرچه زمان جلوتر برود مي فهميد "بهترين دوستي ها با دعوا شروع شده اند". همچنين بهتر است شرايط خود را ببينيد و متوجه باشيد داشتن يك برادر و يا خواهر هرچند ناتني در زندگي براي انسان باعث دلگرمي است.

به قوانين پايبند باشيد:

قوانين وضع مي شوند تا شما با مشكل كمتري روبرو باشيد. با لجبازي كردن سعي نكنيد قوانين را بشكنيد، بلكه قوانيني كه والدين براي شما وضع مي كنند را رعايت كنيد تا بتوانيد دوباره آرامش را در خانه بدست بياوريد.

زمان را فراموش نكنيد:

زمان قدرت تغيير بسياري دارد. امروز و سختي هاي امروز را بخاطر بسپاريد، اشك ها و خاطرات خود را در جايي يادداشت كنيد و آگاه باشيد وقتي كه از مشكلات عبور كرديد از شما فرد قوي تري ساخته است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زندگي با خواهر و برادر ناتني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

منبع: زندگي با خواهر و برادر ناتني

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۵۵:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی