مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

شخصيت اجتنابي در زندگي زناشوئي چگونه است؟

شخصيت هاي اجتنابي در زندگي زناشوئي مانند نقش هاي سنتي، در زندگي فاصله اي مشخص را با همسر خود نگه مي دارند و حتي در بيشتر اوقات مكان ها و اتاق هاي جدائي دارند. از ديده شدن و توجه گريزانند و سعي مي كنند دنياي خود را براي خود حفظ كنند. زندگي با شخصيت اجتنابي بيشتر در سكوت مي گذرد.

هرچقدر هم كه به آن ها نزديك باشيد، دنياي درونيشان را با شما در ميان نمي گذارند و زماني كه شما از دنياي دروني خودتان صحبت مي كنيد آن ها به هراس مي افتند. شخصيت اجتنابي شديدا از دادن اطلاعات به شما طفره مي رود و به سختي مي توانيد بفهميد چه احساسي دارد. در زندگي هاي زناشوئي شخصيت اجتنابي، بيان احساسات صورت نمي گيرد.

در ازدواج با شخصيت اجتنابي هميشه رابطه به دوش همسر آن هاست و در صورتي كه آن ها تماس نگيرند يا قرار ملاقات نگذارند رابطه به جلو نمي رود. تعارضات زناشوئي معمولا با كوتاه آمدن شخصيت اجتنابي و سكوت او به پايان مي رسد. شخصيتي فرمانبردار است كه البته در زمان هايي به صورت انفجاري و افراطي به آزادي خواهي دست مي زنند.

 

مشكلات در ازدواج و زندگي با شخصيت اجتنابي

مشكلات در زندگي با شخصيت هاي اجتنابي بر خلاف سطحي بودن رابطه، از عمق زيادي برخوردار است. براي آن كه بتوانيد راحت تر با اين مشكلات كنار بياييد بهتر است مقالهنحوه برخورد با شخصيت اجتنابي را مطالعه نماييد. مشكلات زير تنها بخشي از تعارضات و اتفاقات زندگي با يك شخصيت اجتنابي است:

افراط در سكوت:

در زندگي با شخصيت اجتنابي؛ صحبت هاي زيادي صورت نمي گيرد. فرد از دايره كلامي محدودي استفاده مي كند و بيشتر با جملات كوتاه و حاشيه اي، ادامۀ صحبت را سخت مي كند. اغلب در زمان مشكلات؛ منفعلانه سكوت مي كنند تا تنش تمام شود و به نقطه امن قبل بازگردند. اين سكوت معمولا باعث مي شود زمان زيادي براي حل يك مشكل نياز باشد و در اكثر اوقات حل نشده باقي بماند. صحبت كردن راجع به يك موضوع تكراري باعث خستگي شما از حل كردن مشكلات رابطه مي گردد.

هراس و اضطراب:

هميشه در زندگي با يك شخصيت اجتنابي به دلايل مسخره و غير ممكني بايد از لذت بردن در جوامع بپرهيزيد. اين امر را فقط همسر يك شخصيت اجتنابي درك مي كند. شخصيت اجتنابي از هر گونه احتمال درگيري يا ايجاد تعارض دوري مي كند و شما را به عنوان همسر خود، از ايجاد كمي هيجان در زندگي محروم مي نمايد. شخصيت اجتنابي بر خلاف روياهاي بزرگ منشي و خود بزرگ بيني پنهان خود، افرادي بسيار ترسو هستند.

دو سوگرايي آزار دهنده:

از طرفي مشاهده مي كنيد كه شخصيت اجتنابي تمايل زيادي به حضور در جمع دارد اما در عين حال از جمع گريزان است. هرچقدر كه سعي مي كنيد با شخصيت اجتنابي راجع به اين موضوع صحبت كنيد و او را متقاعد كنيد كه نياز به تغيير دارند و لازم است با اين مشكل خود روبرو شوند؛ دچار هراس و اضطراب زيادي مي شوند و با استفاده از جملات كوتاه و حاشيه اي، از صحبت كردن طفره مي روند.

هميشه مقصر شمائيد:

شخصيت اجتنابي انتظار زيادي از همسر خود دارد. هميشه تقصيرها و كمبودها را از ناحيه شما مي داند. به صورت افراطي فشار زيادي را به همسر خود وارد مي كند تا اين حس تقصير را بپذيرند. همسر شخصيت اجتنابي معمولا احساس نارضايتي از خود پيدا مي كنند و به افسردگي دچار مي گردند.

فاصله عاطفي:

شخصيت اجتنابي حتي در محيط هاي كاري نيز فاصله زيادي با همكاران خود دارد. همانطور كه گفته شد اين فاصله را در زندگي زناشوئي خود نيز وارد مي كنند. اين فاصله باعث مي شود كه نيازهاي همسر خود در رابطه را درك نكنند و كمتر به ابراز احساسات مناسب دست بزنند. شخصيت اجتنابي از دنياي دروني خود براي شما حرفي نمي زند و حتي زماني كه شما بخواهيد راجع به دنياي شخصي خود با آن ها صحبت كنيد، شخصيت اجتنابي مي ترسد و با هراس مانع شما مي شود. اين فاصله تا جايي است كه شخصيت اجتنابي حتي تمايل خوابيدن كنار شما را هم نداشته باشد.

ابراز احساسات:

شخصيت اجتنابي درك مناسبي از احساسات خود و ديگران ندارند. اين بدان معناست كه نيازهاي احساسي همسر خود را نيز درك نمي كنند و در نتيجه رفتار مناسبي نيز از خود بروز نمي دهد. شخصيت اجتنابي حسرت يك ابراز احساس مناسب را به جان همسر خود مي گذارند. او كسي است كه سكوت را در جمع حاكم مي كند.

انكارا احساسات:

شخصيت اجتنابي احساسات خود را درك نمي كند و هميشه به دنبال يك دليل منطقي و عقلي براي احساس خود مي گردند. حتي اگر شما بتوانيد احساسشان را درك كنيد، شخصيت اجتنابي با انكار احساسات از طريق دلايل عقلي مسائل را آنقدر سخت مي كنند كه در اواسط بحث متوجه مي شويد او بويي از احساسات نبرده است. بيشتر زندگي شخصيت اجتنابي مربوط به مسائلي است كه عاري از هرگونه احساسات و هيجانات باشد.

تغيير گريزي:

تغيير در زندگي يك شخصيت اجتنابي يك امر شبيه به غير ممكن است. هر روز به خود در دنياي خود قول تغيير مي دهد و سعي مي كند تا به جمع برگردد و در اجتماع و رابطۀ خود فرد فعال تري باشد. اما به دليل عزت نفس و اعتماد به نفس پاييني كه دارد با تماشاي كوچك ترين انتقاد يا احتمال شكست؛ به حاشيه امن خود بر مي گردد.

بازداري هاي ارتباطي:

مشكل رايج در شخصيت اجتنابي، از بازداري هاييست كه در رابطه ايجاد مي كند. اين مشكل حتي در زندگي زناشوئي نيز بسيار نمود دارد. همانطور كه گفته شد از ارتباطات چشمي و عاطفي دور مي مانند. قهرهاي زناشوئي مدت زمان زيادي طول مي كشند و ماندگاري رابطه تنها به عهده همسر آن هاست. البته در طول زمان به دليل سرد بودن شخصيت اجتنابي، همسرش همانطور كه گفته شد خسته شده و از حس ناتواني به افسردگي پناه مي برد.

 

صحبت با مشاور ؟! لازم نيست !!!

شخصيت اجتنابي نقص را به همسر خود نسبت مي دهد و با وجود محبت هاي بي و حد و حصر همسرش همچنان آن را كافي نمي داند. شخصيت اجتنابي تمايلي به صحبت راجع به مسائل زناشوئي خود با ديگران ندارد و به صورت افراطي از آن فرار مي كند. شخصيت اجتنابي با ورود يك مشاور به زندگي مشترك شان حتي براي حل مشكلات به سختي مقاومت مي كند و جالب اينكه او مشكلي در رابطه حس نمي كند! با اين كه برخي ويژگي هاي رفتاري شخصيت اجتنابي مشابه شخصيت اسكيزوئيد است با اين وجود حفظ ارتباط و پيشروي درمان در اين تيپ شخصيت راحت تر مي باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با شخصيت اجتنابي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

منبع: ازدواج و زندگي با شخصيت اجتنابي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۶:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی