مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علت كناره گيري و گوشه گيري چيست؟

همانطور كه گفته شد، انزوا طلبي و كناره گيري از جمع مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. به عنوان مثال ممكن است فردي از اجتماعات اطراف خود لذت نبرد و تفاوت‌هاي زيادي با ديگران احساس كند، بنابراين تمايلي به بودن در جمع نمي‌يابد. اين پديده را امروزه بيشتر بين فرزندان جوان و نوجوان با والدينشان ديده مي‌شود. معمولا ارزش‌ها و علايق فرزندان به خصوص در دوره بلوغ با والدينشان متفاوت است، همين مسئله خود مي‌تواند باعث افسردگي بشود. در ادامه به چند دليل عمده كناره گيري از جمع بيشتر مي پردازيم:

افسردگي:

افسردگي، به سرماخوردگي بيماري‌هاي رواني معروف است. شايد چون گسترده‌تر و با شيوع بيشتر مي‌باشد. گوشه گيري در افسردگي يكي از نشانه‌هاي شايع آن است. اما تنها در زماني كه فرد نسبت به قبل از افسردگي در رفتارش تغيير ايجاد شده باشد. در افسردگي فرد پيش‌تر شخصيتي اجتماعي داشته است.

تيپ شخصيتي درون گرا:

برخي افراد عمدتا به دليل ژنتيكي و تربيت خانوادگي، افرادي انزوا طلب و غير اجتماعي هستند. بايد پذيرفت كه اين ويژگي، يك ويژگي دروني است و نبايد دستاويز تمسخر، انتقاد و يا تحقير شود. ممكن است خود فرد از شرايط خود راضي باشد و كم حرف بودن و تنها بودن را ترجيح بدهد، بنابراين برچسب زدن به اين افراد، جز آسيب زدن به آنها، كاركرد ديگري ندارد.

اختلالات شخصيتي:

ابتلا به اختلالات شخصيتي مثل شخصيت اسكيزوئيد و شخصيت اجتنابي فرد را از ديگران و اجتماع گريزان مي‌كند. اما وجه تفاوت اين دو شخصيت در اين است كه شخصيت اسكيزوئيد علاقه اي به تعامل با ديگران ندارد، اما شخصيت اجتنابي دائما نگران اين است كه مورد تمسخر ديگران قرار بگيرد، در حالي كه بسيار دوست دارد در جمع باشد.

 

گوشه گيري و انزوا چه زماني خطرناك است؟

كناره گيري از جمع، يكي از ويژگي‌هاي بارز بيماري افسردگي است. فرد به طور تقريبا دائمي، از لذت‌هاي گذشته خود دوري كرده و ديگر شرايط پذيرش افراد و شركت در جمع‌ها را ندارد. همانطور كه گفته شد، انزوا زماني اختلال محسوب مي‌شود كه باعث عذاب فرد شده و كارايي او را تحت تاثير قرار دهد.

اين مسئله در بيماران افسرده زماني خطرناك است كه اتفاقي او را به سمت افكار خودكشي و پوچ گرايي درباره زندگي بكشاند. بنابراين در اين زمان بسيار بايد هوشيار باشيد و هر نشانه اي را جدي تلقي كنيد. مردن براي بيمار افسرده اصلا چيز وحشتناكي نيست و به دليل نااميدي، احساس شكست و افكار بيمارگون، هر لحظه ممكن است اين اتفاق شوم رخ دهد. بنابراين با ديدن علائم خودكشي هر چه سريع‌تر براي درمان به روانشناس مراجعه كنيد.

 

چگونه به گوشه گيري افسرده‌ها كمك كنيم؟

اولين قدم براي كمك به بيمار افسرده، اين است كه سعي كنيد بدون هيچگونه قضاوت و وعده‌هاي واهي حضور خود را پررنگ كرده، به او توجه كنيد و بگوييد كه در كنارش هستيد.

دومين قدم اين است كه او را ترغيب به درمان كنيد و بخواهيد كه قرار ملاقاتي با يك درمانگر ترتيب دهند يا شما اين مسئوليت را برعهده بگيريد و او را به ارتباط با يك روانشناس تشويق كنيد. بسياري از افراد نمي‌پذيرند كه افسرده هستند و فكر مي‌كنند اين نوسانات خلقي زود گذر است. همچنين بسياري از اطرافيان و خانواده‌ها نيز افسردگي را خنده دار و وسيله اي براي جلب توجه مي‌دانند. بايد بدانيد كه افسردگي يكي از خطرناك‌ترين بيماري‌هاي رواني و عامل اصلي خودكشي است.

درمان موفق براي افسرده‌ها تركيبي از رواندرماني فردي، دارو درماني و درمان گروهي است. همچنين شما مي‌توانيد از دوستان صميمي عزيزتان بخواهيد كه جمعي ترتيب دهند و فرد افسرده را به حضور در آن جمع ترغيب كنيد. فرد افسرده سرشار از شكست، احساس گناه، نا اميدي و بي انگيزگي است و شما بايد اطلاع كامل از ويژگي‌هاي فرد افسرده داشته باشيد و نحوه رفتار با آنها را بياموزيد. براي كمك به افراد افسرده كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه گوشه گيري در افسردگي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

منبع: گوشه گيري نشانه اي از افسردگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی