مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

من مي‌توانم همسرم را تغيير دهم.

ازينكه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد زير بر و بالش را گرفته و براي زخم‌ها و مشكلاتش مرهمي باشيد و در او عزت نفس ايجاد كنيد بايد به خود و صبر خود بباليد، اما با اين كارها نمي‌توانيد او را تغيير بدهيد و به راهي كه خودتان مي‌خواهيد بياوريد. چرا كه تا وقتي كسي خودش نخواهد و انگيزه تغيير نداشته باشد؛ هيچ قدرتي نمي‌تواند او را مجبور به تغيير كند.

بسياري از افراد به با اميد به تغيير دادن همسر بعد از ازدواج، وارد زندگي مشترك مي‌شوند و مشكلات پيش از ازدواج را سر سري مي‌گيرند؛ اما پس از مدت زمان كوتاهي مي‌فهمند كه حقيقت فاصلۀ زيادي با خيالپردازي‌هاي آنها پيش از ازدواج داشته است. بهتر است اگر قصد ازدواج داريد همسر آينده تان را بهتر بشناسيد و او را همانگونه كه هست بپذيريد و دوست داشته باشيد.

 

چه زماني نبايد ازدواج كرد؟

در ارتباط با همسر آينده تان ممكن است مسائل زيادي بين تان پيش بيايد كه با صحبت و شناخت بيشتر يكديگر مي‌توانيد به يك وجه اشتراك رسيده و چه بسا باعث رشد يكديگر بشويد. اما در شرايطي نيز بايد به ادامه رابطه شك كرده و موضوع را جدي قلمداد كنيد. در موارد زير مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند شما را براي تصميم گيري مناسب همراهي كند.

  1. اگر شما بيشتر عشق مي‌ورزيد و هر روز عاشق‌تر مي‌شويد اما از احساس طرف مقابلتان اطمينان نداريد.
  2. در رابطه اي كه همسر نقش آموزگار يا راهنما باشد؛ مثل يك دانشجو كه عاشق استاد دانشگاه خود شده است.
  3. روابطي كه تنها به جذابيت‌هاي ظاهري و اجتماعي توجه شود؛ ويژگي‌هاي ظاهري و اجتماعي تنها در شروع رابطه مي‌توانند جذاب باشند، پس از گذر زمان تنها اخلاق و ويژگي‌هاي اخلاقي تدام دارد.
  4. روابطي كه افراد براي فرار وارد آن مي‌شوند؛ از روي تنهايي، فشار خانواده، فراموشي رابطه گذشته يا شباهت و تضاد با كسي در گذشته دلايل مناسبي براي ازدواج نيست و اكثرا با مشكلات آتي روبرو مي‌شود.
  5. رابطه اي كه نقش يك نجات دهنده و دلسوز را بازي مي‌كنيد و بيشتر براي كمك كردن به او رابطه را شروع كرده ايد.

 

پيش از ازدواج بايد در نظر بگيريد.

بهتر است فكر تغيير دادن همسر بعد از ازدواج را از سر بيرون كنيد و به عنوان يك انسان بالغ به فكر تصميم گيري صحيح راجع به زندگي خود باشيد و به ياد داشته باشيد براي يك تصميم صحيح به ملاك‌هاي مناسب براي تصميم گيري و انتخاب نياز داريد؛ بنابراين به نكات زير توجه كنيد:

1- سلامتي شامل جسم و روان

اولين نكته اي كه بايد به آن دقت كنيد و راجع به آن اطلاعات كاملي كسب كنيد سلامت جسمي و رواني همسر آينده تان است. اگر مشكلي جسماني وجود دارد بايد پيش از ازدواج توافقات دو طرفه صورت بگيرد. در مورد سلامت رواني نيز روانشناسان از تست‌ها و سنجش‌هاي شخصيت و ويژگي‌هاي شخصيتي استفاده مي‌كنند. اختلالات شخصيتمي‌تواند مشكلات زيادي در ازدواج ايجاد كند.

2- فرهنگ خانوادگي

بهتر است در طي آشنايي قبل از ازدواج به خانواده‌ها، تناسب فرهنگي خانواده‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌ها دقت كنيد. به چالش‌ها و اتفاقاتي كه اين دو خانواده مي‌توانند در كنار يكديگر تجربه كنند فكر كنيد و به يك ارزيابي كلي برسيد. هرچند فكر كنيد كه خانواده بعد از ازدواج در زندگي شما دخالت ندارد، اما فراموش نكنيد شما شروع به ساختن يك خانواده خواهيد كرد و الگوهاي اوليه شما خانواده‌هاي خودتان است. براي پي بردن اثراتاختلاف فرهنگي در ازدواج كليك كنيد.

3- سوابق خانواده‌ها

خانواده طرف مقابل را از نظر سلامت رواني و سوابق نوع زندگي بررسي كنيد. مثلا خانواده‌هايي كه ارتباط بهتري بين اعضاي آن جريان دارد و شفاف و صميمي است كمتر به سمت طلاق، خشونت و اعتياد مي‌رود. خانواده‌هايي كه مدام آشفتگي دارند و هميشه در حال نزاع و بحث و درگيري هستند استرس و اضطراب زيادي همراه خود به زندگي شما وارد خواهند كرد.

4- سطح تحصيلات

سطح تحصيلات منظور فقط مدرك تحصيلي فرد نيست. به درك و نوع نگاه به جهان است. معمولا افرادي كه سطح تحصيلاتي زيادي دارند حرف يكديگر را نمي‌فهمند يا مكالمات يك طرفه اتفاق مي‌افتد.

5- رفتار با پول

چگونگي برخورد فرد با پول و درآمد، سطح درآمدي و نحوه خرج كردن پول بايد قبل از ازدواج بررسي شود و درمورد چگونگي رفتارها و درآمدتان و اينكه چطور در خانه خرج كنيد، بايد صحبت كنيد و به شفافيت برسيد.

6- اعتقادات

اعتقادات مذهبي و مباني اعتقادي به دليل ايجاد رفتارها و عادات متفاوت، تضادها و تعارضات زيادي مي‌تواند در رابطه زناشويي به وجود بياورد. بنابراين لازم است پيش از ازدواج اصول عقيدتي مشخص شود و به شفافيت برسيد.

7- مكان زندگي

قبل از ازدواج بايد راجع به چگونگي زندگي و مكان زندگي دو طرف به يك نقطه مشترك برسند.

8- اختلاف سني

اختلاف سني زياد معمولا تفاهم و تعاملات بين فردي را مختل مي‌كند. توصيه شده بيشتر از ده سال نباشد. براي اطلاع بيشتر مي‌توانيد مقاله اختلاف سني در ازدواج را بخوانيد.

9- سابقه ازدواج قبلي

در مواردي ممكن است يكي از طرفين ازدواج قبلي خود را پنهان كند، به اميد آن كه زندگي بهتري را شروع كند. اما همين پنهان كاري مشكلات جدي تري را رقم خواهد زد. نيازي نيست همه گذشته همسر آينده تان را بدانيد اما لازم است رابطه اي بر اساس صداقت بسازيد.

10- موارد قابل مذاكره و غير قابل مذاكره

لازم است آگاه باشيد مواري مانند اختلافات سني؛ خانوادگي يا ازدواج مجدد مواردي هستند كه مي‌توانيد با مذاكره و تصميمات شخصي راجع به زندگي خود با آنها كنار بيائيد. اما مواردي مانند سلامت رواني يا اختلالات شخصيتي مواردي هستند كه تا وقتي فرد كاملا درمان نشده است، غير قابل مذاكره هستند. در اغلب موارد فرد از اختلال خود اطلاع ندارند و معمولا همسران پس از ازدواج متوجه مي‌شوند. يكي از دلايل الزامي مشاوره پيش از ازدواج شناسائي اين دست اختلال هاست.

 

براي دريافت مشاوره در رابطه با تغيير دادن همسر بعد از ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

 

منبع: اميد به تغيير دادن همسر بعد از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۵:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی