مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

يك تيم تشكيل بدهيد.

احترام به همسر با نوع نگاه شما به رابطه شروع مي‌شود. شما لازم است در تصميمات مشترك مثل يك تيم فكر كنيد و حتي در تصميم‌هاي شخصي خود، همسرتان را مد نظر قرار بدهيد. با اين نوع نگاه شما مي‌توانيد بجاي اينكه همسرتان را در تضاد با خواسته‌هاي خود بدانيد، به سوي اهدافي حركت كنيد كه به نفع هر دوي شما باشد.

در يك تيمِ قوي زمان‌هايي كه يك مشكل يا اختلاف نظر وجود دارد؛ افراد با يكديگر به صورت مهربانانه و محترمانه برخورد مي‌كنند. بهتر است در صحبت‌هايتان راجع به تصميمات مشترك كمتر از كلمۀ "من" و بيشتر از "ما" استفاده كنيد و در يك جبهه حركت كنيد.

 

بيان دلايل محترمانه

قرار نيست دو نفر هميشه با هم اتفاق نظر داشته باشند. قرار به اين است كه در زمان برخورد با اختلاف نظر‌ها چطور موضع خود را توضيح مي‌دهند و چطور نظر فرد مقابل را نقد مي‌كنند. مثلا "اين كار خيلي احمقانست يا اينكه ادم بايد خيلي احمق باشه كه همچين كاري بكنه" چيزايي هستند كه باعث مي‌شود تا همسرتان خود را از شما جدا كند و حالتي تدافعي بگيرد. مي‌توانيد از جملات بهتري مثل "ميفهمم چرا اين حرفو ميزني" يا "خب من ميگم يه نكته اي هست كه قضيه رو تغيير ميده" براي يك گفت و گوي سازنده استفاده كنيد.

 

تفاوت‌ها را درك كنيد.

در ابتداي زندگي تفاوت‌هاي زيادي وجود دارد اما در طول زندگي مشترك خيلي از تفاوت‌ها به دليل سازگاري مابين زناشوئي كاسته مي‌شود. اما تفاوت‌هاي اساسي ماندگار مي‌مانند و گاهي متوجه مي‌شويد كه در برخي زمينه‌ها هيچ نقطه مشتركي وجود ندارد تا بتوانيد به يك درك مشترك برسيد. تفاوت‌ها جزئي از رابطه هستند و بايد تفاوت‌ها را پذيرفت و با قبول كردن غير مشروط يكديگر و احترام به اين تفاوت‌ها مي‌توانيد عمق زيادي در رابطه خود ايجاد كنيد.

 

قدردان باشيد.

قدرداني كردن از همراهي و حمايت‌هاي همسر شما نشان مي‌دهد كه سپاسگزارش هستيد و حواستان به كارهايش است. اين امر باعث مي‌شود از ارزش و احترام بيشتري برخوردار باشيد. احترام هر كس به دست خودش ساخته مي‌شود. شما مي‌توانيد به جاي نق زدن از ناراحتي‌هايي كه ايجاد شده و سخت كردن وضعيت رابطه؛ با قدرداني و سپاسگزاري از كارهايي كه در رابطه مي‌پسنديد، رابطه را به سمت خواسته‌هاي مشترك و محبت بيشتر هدايت كنيد.

 

به خودتان احترام بگذاريد تا مورد احترام باشيد.

وقتي كسي خودش براي خودش احترام قائل نيست، نبايد انتظار داشته باشد كه ديگران به آن‌ها احترام بگذارد. اين قضيه در رابطۀ دوست داشتتن هم صدق مي‌كند. مانند افرادي كه خود را دوست ندارند و مدام در پي افرادي هستند كه آن‌ها را دوست داشته باشند؛ افرادي كه براي خودشان احترام قائل نيستند نيز مدام در پي ايجاد يك احترام در ديگران هستند. در صورتي كه خودتان براي خودتان احترام قائل نباشيد به مرور بر ديگران به صورت اغرق آميز فشار وارد مي‌كنيد تا به شما احترام بگذارند. در اين وضعيت معمولا به صورت كوتاه مدت موفق مي‌شويد، اما سپس يكباره در تنهايي و انزوا غرق مي‌شويد. بنابراين به خود احترام بگذاريد تا بتوانيد به همسرتان نيز احترام بگذاريد.

 

آتش بس آخر دعواست.

خيلي وقت‌ها بحث مي‌تواند ادامه پيدا كند و هر چند بار كه از روش‌هاي متفاوت صحبت كردن مناسب يا حل مسئله استفاده مي‌كنيد، مشكل و مشاجره به پايان نمي‌رسد. در اين وضعيت بهتر است مصالحه و آتش بس در رابطه را فعال كنيد و اجازه ندهيد مشاجره و مشكل به رابطه و مسائل شما نشت پيدا كند. در اين وضعيت مي‌توانيد به صورت يك فيلم سينمايي به خودتان يك استراحت بدهيد و بعد از كسب آرامش ادامۀ حل كردن مشكل بپردازيد. به علاوه بهتر است برخورد صحيح زمان دعوا با همسرتان را بدانيد.

 

عذر خواهي در مقابل اشتباهات

منطقي‌تر است كه براي افرادي كه اشتباهاتشان را ميپذيرند و در مقابل آن از شما عذر خواهي مي‌كنند، احترام بيشتري قائل باشيد. افرادي كه اشتباهاتشان را انكار مي‌كنند باعث مي‌شوند كه به شعور شما توهين كنند. افرادي كه شخصيت بزرگ تري دارند و ارزش احترام را دارند در مقابل اشتباهي كه انجام داده‌اند، ابراز تاسف مي‌كنند و تا جاي ممكن تلاش مي‌كنند تا آن اشتباه را دوباره انجام ندهند.

 

شنيدن و شنونده خوبي بودن

در اين روزگار كه آدم‌ها بيشتر روز خود را با تكنولوژي‌ها و سرگرمي‌هاي متفاوت مي‌گذرانند، كمتر كسي به درد و دل‌ها و قصه‌هاي ديگران گوش مي‌كنند. وقتي شما براي همسرتان ارزش قائل هستيد و دوستش داريد لازم است به درد و دل‌ها و صحبت‌هاي او با احترام گوش كنيد و وقتي با شما صحبت مي‌كند به او اهميت بدهيد. مثلا موقع صحبت كردن با او در وسط صحبت او نپريد. به زبان ساده سعي كنيد شنونده خوبي باشيد. به چيزي كه تعريف مي‌كند توجه نشان بدهيد و اجازه بدهيد راحت و بدون قضاوت شدن به صحبت بپردازد. سعي كنيد از جملاتي دوست دارند بشنوند را به آن‌ها بدهيد تا از آنها حمايت كنيد مانند "خوب مي‌فهمم چي ميگي" يا "ناراحتيت رو درك مي‌كنم خيلي سخته". شما با تمرين مي‌توانيد مهارت گوش دادن را فرا بگيريد.

 

خط قرمز‌هاي رابطه را نشكنيد.

بايد براي فردي كه دوستش داريد احترام قائل باشيد و احترام قائل شدن به يك فرد شامل احترام به خط قرمزهاي رفتاري او نيز مي‌شود. شايد تمايل نداشته باشد بعضي از وسايل شخصي اش را با به طور مشترك استفاده كند. حتي در زمان‌هايي كه همسرتان نمي‌خواهد راجع به رابطه گذشته اش حتي يك كلمه صحبت كند بهتر است از او دليل اين قضيه را در شرايط مناسب بپرسيد و در كل اين وضعيت مودب بودن و ايجاد آرامش در زمان صحبت كردن نبايد فراموش شود.

 

به او دروغ نگوئيد.

دروغ گويي باعث مي‌شود احترام در رابطه از بين برود. زماني كه يك دروغ از يك فرد در رابطه ديده شود، تمام حرف‌هاي ديگرش نيز زير خط شك مي‌رود. بهتر است آگاه باشيد كه در رابطه بايد به خاطر داشته باشيد كه دروغگوئي يكي از مهم‌ترين خط قرمزهاي تمام روابط زناشوئي است و شكستن آن، به معني سوق يافتن به نابودي يك رابطه محترمانه و پايدار مي‌باشد. اهميت صداقت در رابطه شايد بيشتر از آن چيزي است كه فكر مي‌كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه احترام به همسر و زندگي زناشوئي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

 

منبع: چگونه هميشه به همسرم احترام بگذارم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۳:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی