مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نگهداري از حيوان علاقه‌اي قديمي

انسان‌ها معمولا به طور طبيعي به برقراري ارتباط با حيوانات و نگهداري از آن‌ها علاقه نشان مي‌دهند. اين علاقه از حدود سه يا چهار سالگي شروع به شكل گرفتن مي‌كند و معمولا در سنين كودكي پررنگ‌تر است. روان‌شناسان اين سن را سن بازي‌هاي دامپروري مي‌دانند و باور دارند كه كنجكاوي و بازي كودكان با موجودات زنده مثل مورچه‌ها، جوجه‌ها، پرندگان و گوسفندان در اين سن بسيار پررنگ‌تر است.

به عقيده روانشناسان علاقه به حيوانات خانگي بر خلاف اين باور كه پديده‌اي مدرن و جديد در غرب است؛ علاقه‌اي قديمي است كه به انسان در زندگي چند هزار سال گذشته كمك كرده است. انسان‌ها با علاقه به تاثيرات حيوان خانگي بر كودك هم مهارت‌هاي لازم براي مراقبت از فرزندانشان را آموزش مي‌ديدند و هم مي‌توانستند از محصولات اين حيوانات استفاده كنند. همين علاقه قديمي است كه امروزه به شكل نگهداري از گونه‌هاي مختلف حيوانات خانگي در آمده است.

 

تمرين زندگي

يكي از اصلي‌ترين مزاياي نگهداري حيوانات خانگي براي كودكان تمرين زندگي و مسئوليت‌پذيري لازم آن‌ها است. كودكي كه مسئوليت‌هاي مختلف حيوان خانگي مانند غذا دادن، تميز كردن، بيرون بردن و قدم زدن و برطرف كردن ديگر نيازهاي يك حيوان خانگي را مي‌آموزد؛ حس مسئوليت پذيري در كودك رشد مي‌كند. بدين صورت كودك متوجه مي‌شود كه ديگران نيز به رفتار آن‌ها وابسته هستند.

 

يك دوست خوب

كودكاني كه تك‌ فرزند هستند و يا هم‌بازي هم سن و سال خود ندارند مي‌توانند با حيوان خانگي خود همراه شوند، با او بازي كنند و يا با او درد دل كرده و ارتباط برقرار كنند. پژوهش‌ها نشان داده كه حضور يك حيوان خانگي مي‌تواند احساس تنهايي افراد را كاهش دهد. همچنين درك نياز يك حيوان خانگي كه دوست كودك شما هم هست و احساس مسئوليت او براي رفع نياز حيوانش به او كمك مي‌كند تا در مراحل بعدي زندگي ارتباط احساسي پخته‌تري را با دوستانش برقرار كند.

 

رشد درك احساسات

حيوانات براي بيان احساسات و هيجان‌هاي خود از كلام بي‌بهره هستند. بنابراين آن‌ها به وسيله رفتار غيركلامي احساس و نياز خود را به شما مي‌فهمانند. جالب است بدانيد ما انسان‌ها نيز هفتاد درصد ارتباطي كه با ديگران برقرار مي‌كنيم غيركلامي بوده و تنها سي درصد آن كلامي است. شما معمولا از ظاهر ديگران و لحن كلامشان احساسشان را مي‌فهميد. از نظر روانشناسان هرچقدر افراد در تشخيص احساسات ديگران به وسيله رفتارهاي غيركلامي قوي‌تر باشند، مي‌توانند ارتباط با كيفيت‌تري را در روابط خود با ديگران داشته باشند. نگهداري كردن و ارتباط داشتن با يك حيوان خانگي در كودكي، احساسات را در او تقويت مي‌كند و باعث مي‌شود كودك ارتباط هيجاني پخته‌تري را در آينده برقرار كند.

 

كنار آمدن با مرگ

حيوانات مختلف عمر متفاوتي دارند. جونده‌ها نهايتا 6 سال، سگ‌ها و گربه‌ها نهايتا 18 سال و اسب‌ها حداكثر 25 سال عمر مي‌كنند. اين مسئله به اين معني است كه اگر انساني يك‌سوم عمر طبيعي خودش را هم داشته باشد مرگ يك حيوان خانگي خود را تجربه مي‌كند. تجربه مرگ يك موجود زنده براي كودكي كه به آن حيوان احساس دلبستگي دارد و از او مراقبت مي‌كرده تقريبا همان واكنش‌هايي را در پي دارد كه يك فرد نسبت به مرگ يك عزيز نشان مي‌دهد. كودكي كه سوگ و فقدان يك حيوان خانگي را تجربه مي‌كند، براي پذيرش مرگ يك عزيز در بزرگسالي آمادگي بيشتري دارد.

 

در انتخاب حيوان مناسب توجه كنيد.

نكته مهمي كه بايد در نهايت به آن توجه داشته باشيد انتخاب حيوان خانگي مناسب سن و شرايط كودكتان است. اگر فرزند شما كمتر از چهار يا پنج سال سن دارد معمولا توانايي نگهداري از حيواناتي مانند سگ و گربه را ندارد و در اين كار نياز به كمك شما دارد. در تصميم نگهداري از حيوانات توجه كنيد كه فرزندتان پيش از اين به آلرژي و حساسيت مبتلا نبوده باشد، سپس براي خريد يك حيوان خانگي اقدام كنيد. نگهداري از حيواناتي مانند سگ كه حالات احساسي متنوع‌تر و توانايي شناختي بالاتري را دارند مي‌توانند انتخاب مناسب‌تري نسبت به پرندگان و جوندگان و خزندگان در سنين كمي بالاتر باشند.  براي بررسي بهتر مي‌توانيد موضوع را با يك مشاوره كودك در ميان بگذاريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اثر حيوان خانگي بر كودك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

 

منبع: اثرات نگهداري از حيوانات خانگي براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۲:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی