مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علت خود ارضايي در كودكان

نوزاد انسان در همان سال اول زندگي با جستجو كردن اشيا اطراف با اعضاي بدن خود آشنا مي‌شود. معمولا نوزادان هنگامي كه توسط پدر و مادر تميز مي‌شوند با لمس تصادفي آلت جنسي خود از حساسيت و لذت‌بخشي اين ناحيه آگاه مي‌شوند. پس از اين ممكن است اين رفتار را ادامه داده و از تحريك خودشان لذت ببرند. اين رفتار تا حدود 5 سالگي ممكن است ادامه داشته باشد. در سنين پيش‌دبستان كه كودك با مسئله خودمختاري خود بيشتر درگير است و مي‌خواهد توانايي ايجاد تغيير خود در محيط اطراف را ببيند معمولا با درخواست و تقاضاي بزرگترها مخالفت مي‌كند. همين مسئله باعث مي‌شود تا كودك با نوعي لجبازي با تقاضاي شما مبني بر متوقف كردن دستكاري خود خودداري كند. براي اطلاع بيشتر از خودارضايي كودكان كليك كنيد.

فشار رواني كودكان

در اين سنين هدف از تحريك و دستكاري خود لذت بردن و رفع احساسات ناخوشايند فشار رواني كودك است و ارضا به معني ارضاي جنسي بزرگسالي و لذت جنسي به آن شكل وجود ندارد. بنابر اين وجود رفتار دستكاري در كودك 2 تا 5 ساله تا حدي طبيعي است و جاي نگراني وجود ندارد. اما اگر متوجه شديد كه شدت زيادي پيدا كرده و يا پس از 5سالگي رو به كاهش نگذاشت احتمال وجود فشار رواني و اضطراب در فرزند شما وجود دارد و بهتر است براي كشف دليل اصلي اين رفتار به مشاوره كودك مراجعه كنيد.

 

علت خود ارضايي در نوجوانان

در نوجوانان تغييرات جسمي و رواني زيادي رخ مي‌دهد كه آن‌ها را آماده برقراري رابطه جنسي و انجام رفتار جنسي مي‌كند در حالي كه در جامعه امروزي معمولا نوجوانان تا سال‌ها پس از آغاز نوجواني شرايط مناسبي براي ازدواج و برقراري رابطه سالم و جامعه‌پذير ندارند.

تغييرات جسمي

تغييرات جسمي نوجوانان شامل تغييرات هورموني مي‌شود كه برانگيختگي جنسي و قدرت جسمي آن‌ها را افزايش داده و آن‌ها را در برابر محرك‌هاي جنسي حساس مي‌كند. به همراه اين تغييرات جسمي نوجوانان به دليل تمايل به جنس مخالف به خيال‌پردازي‌هاي جنسي پرداخته و با آن‌ها به خودارضايي مي‌پردازند. همچنين نوجوانان تمايل بيشتري به انجام كارهاي پرهيجان و خلاف هنجار دارند و اين روحيه طغيان‌گري باعث مي‌شود با استفاده از ***گرافي به صورت پنهاني هم از لذت جنسي اين كار بهره ببرند و هم از هيجان آن استفاده كنند.

محرك‌هاي محيطي

محرك‌هاي محيطي مانند جنس مخالفي كه در محيط زندگي نوجوان زندگي مي‌كند از لحاظ جنسي جذاب است و محصولات رسانه‌اي مانند فيلم‌هاي *** و يا حتي فيلم‌ها و سريال‌هاي عادي براي نوجواناني كه دچار تغييرات جسمي خاصي هستند بيشتر تحريك‌كننده باشند. وجود محرك محيطي زمينه‌اي فراهم مي‌كند تا نوجوان با خودارضايي به تخليه تنش جنسي خود بپردازد.

باز هم استرس

در نوجوانان نيز مانند كودكان خودارضايي نقش تخليه و تسكين فشار رواني را ايفا مي‌كند و ممكن است نشانه‌اي از آن باشد كه نوجوان يا در محيطي پرفشار زندگي مي‌كند و يا روش ديگري براي مديريت استرس و احساسات منفي خود نمي‌داند. در ضمن احساس گناه منتقل شده به نوجوان از طرف عقايد جامعه در پي اين رفتار باعث مي‌شود كه او پس از خودارضايي با احساس گناهي روبرو شود كه راهي به جز خودراضايي براي رفع آن نمي‌شناسد و اين منجر به يك چرخه معيوب مي‌شود. اين دليل در بزرگسالي نيز مي‌تواند ادامه داشته باشد.

 

علت خود ارضايي در بزرگسالان

معمولا خودارضايي عادتي است كه از دوره نوجواني باقي مانده و در بزرگسالي باقي مي‌ماند. اگر فرد علل ايجاد اين رفتار را رفع كرده باشد و يا به شكل اعتيادگونه‌اي با خودارضايي درگير نبوده باشد مي‌تواند پس از برقراري رابطه جنسي سالم با جنس مخالف از اين رفتار دست بكشد. علل ذكر شده در اين بخش مي‌تواند پيش از اين و از دوره نوجواني نيز وجود داشته باشند.

عدم حضور شريك جنسي

عدم حضور شريك جنسي مناسب زمينه‌اي است تا فرد ميل جنسي خود را به وسيله خودارضايي ارضا كند. اگر اين تنها علت خودارضايي فرد باشد و اين رفتار با اشكال اعتيادي و وسواسي خود را نشان ندهد، مي‌توان آن را نوعي رفتار سالم برشمرد كه به تعادل فرد كمك كند.

رابطه جنسي نارضايت‌بخش

در برخي موارد بزرگسالان متاهل خودارضايي را در كنار رابطه جنسي ادامه مي‌دهند و يا حتي آن را به رابطه با همسر ترجيح مي‌دهند. اين شرايط مي‌تواند ناشي از وجود اختلالي جنسي در فرد و يا عدم رابطه جنسي رضايت‌بخش باشد. در اين شرايط سعي كنيد تا درباره رابطه جنسي خود با همسرتان صحبت كنيد و اگر اين گفت و گو موفقيت‌آميز نبود از مشاوره زوجين كمك بگيريد.

احتمال وجود وسواس

در برخي افراد خودارضايي جنبه وسواسي به خود مي‌گيرد و ديگر فرد از آن احساس لذت نمي‌كند. فرد وسواسي براي رفتار خود احساس اجبار مي‌كند و با وجود تمايل به قطع اين رفتار باز هم توانايي آن را ندارد.

نشانه‌اي از يك اعتياد

اعتياد جنسي مانند اعتياد به ***گرافي و يا رابطه جنسي اينترنتي معمولا خود را با خودارضايي نشان مي‌دهند. اعتياد به خودارضايي به تنهايي و با خيال‌پردازي جنسي معمولا مشاهده نمي‌شود. توجه كنيد كه آيا خصوصيات يك اعتياد جنسي مانند اعتياد به ***گرافي در شما وجود دارد. اگر اين گونه باشد ترك اعتياد به محرك جنسي براي شما اولويت دارد و بايد در پي درمان آن باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن علت خودارضايي و درمان آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: علت خودارضايي در سنين مختلف

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۱۴:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی