مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونه شادي و عشق را زياد كنيم؟

همانطور كه مي‌دانيد رابطه ذهن و بدن يك رابطه يك طرفه نمي‌باشد. به اين معنا كه هم ذهن بر بدن و هم بدن بر ذهن تاثير مي‌گذارد. بنابراين تغييراتي كه در هورمون‌هاي بدن ايجاد مي‌شود مي‌تواند بر احساسات شما تاثير بگذارد. لازم به ذكر است كه شايد بتوان با قرص‌ها و موادي در كوتاه مدت به احساس لذت رسيد، اما زماني كه اين تاثيرات به صورت طبيعي رخ دهد، در طولاني مدت نيز شما احساس خوبي خواهيد داشت. در ادامه به روش‌هايي براي افزايش هورمون عشق مي پردازيم:

تماس‌هاي جسمي و جنسي با كسي كه دوستش داريد:

عشق بازي و اعمال لذت بخش با فردي كه دوست داريد، مانند آغوش و بوسه و بغل كردن به سرعتاكسي توسين را در شما افزايش مي‌دهد. در تحقيقاتي مشخص شد كه اكثر مردان تنها در زماني هورمون اكسي توسين ترشح مي‌كنند كه چهره همسرشان يا كسي كه دوست دارند را بينند و در زماني كه زنان ديگر را نگاه مي‌كنند به سركوب اكسي توسين مي‌پردازند. اكسي توسين مستقيما بر فعال شدن دو ناحيۀ مغز كه مسئول احساس پاداش و لذت است تاثير مي‌گذارد. بدن اكسي توسين را به عشق و فردي كه با او روابط عاشقانه داريد تشخيص مي‌دهد و تنها در زمان‌هايي كه تماس‌هاي جسمي و جنسي حاوي عشق باشد، ترشح مي‌گردد.

تشويق شدن:

شنيدن حرف‌هاي تشويقي، باور به عشق كسي و مورد احترام و اهميت ديگران بودن نيز هورمون اكسي توسين ترشح مي‌شود. همچنين در زمان‌هايي كه به شخص ديگري اهميت مي‌دهيد و با مهرباني با او برخورد مي‌كنيد؛ هورمون عشق شروع به ترشح مي‌نمايد. كلمات قدرت زيادي دارند؛ وقتي كلمات شادي بخش و محبت آميز ميگوييد يا دريافت مي‌كنيد و زمان‌هايي كه از مهرباني خود به جهان مي‌بخشيد؛ هورمون اكسي توسين افزايش مي‌يابد.

گوش كردن:

پذيرفتن ديگران و همچنين پذيرفته شدن از سوي ديگران هورمون اكسي توسين را افزايش مي‌دهد. وقتي با ديگران ارتباط برقرار مي‌كنيد و با دقت به حرف‌هاي آن‌ها گوش مي‌كنيد و به صورت چهره به چهره به صحبت‌هاي او گوش مي‌كنيد به ميزان قابل توجهي هورمون اكسي توسين را افزايش مي‌دهيد. شنيدن موسيقي نيز همين كار را انجام مي‌دهد.

خنديدن با صداي بلند:

اگر دلتان مي‌خواهد تا هورمون اكسي توسين را درست و حسابي در بدنتان حس كنيد بايد به ياد بياوريد كه كودكان به چه حالت بازي مي‌كنند و چطور به راحتي قاه قاه زير خنده مي‌زنند. خنده يك اتفاق مسري است كه وقتي به سمتتان پرت مي‌شود كاري به جز خنديدن يا لبخند زدن لازم نيست انجام دهيد. طبق تحقيقات خنديدن و لبخند زدن به ميزان قابل توجهي در ايجاد تغييرات فيزيولوژي و بهبود سلامت در بدن موثر است. مانند افراد خوشحال براي لحظات شادي آور زندگي كنيد و ببينيد اكسي توسين چگونه افزايش پيدا مي‌كند.

مراقبه و دعا:

تعادل هورمون‌هاي بدن در حالتي صورت مي‌گيرد كه ذهنتان خالي باشيد و احساس آرامش داشته باشيد. در وضعيت جنگ و گريز، بدن اكسي توسين ترشح نمي‌كند. از طريق دعا و مراقبه مي‌توانيد ذهن خود را از استرس رها كنيد. كاهش استرس مي‌تواند با كاهش فشار خون به ايجاد تعادل در بدن كمك كند. ذهن، جسم و روح بايد به يك ارتباط مناسب دست يابند. بهتر است زماني از روز را براي آن وقت بگذاريد. تنها پنج دقيقه در جايي كه هستيد.

ورزش كردن:

افزايش اكسيژن در مغز و ساير بخش‌هاي بدن به توليد بيشتر اندورفين‌ها و اكسي توسين‌ها منجر مي‌شود. ورزش نه تنها در سالم ماندن و عملكرد تاثيرات مناسبي دارد؛ بلكه در مقدار هورمون‌هاي ترشح شونده در مغز نيز مفيد عمل مي‌كند. منظور از ورزش حتما به معني باشگاه رفتن نيست. شما مي‌توانيد با پياده روي در اطراف خانه يا انجام تمرينات سبك يوگا به اين فوايد دست پيدا كنيد.

گريه كنيد:

سركوب كردن عواطف باعث كاهش اكسي توسين مي‌گردد. وقتي جلو احساستان را مي‌گيريد و از بروز يا از مواجهه با لحظات خودداري مي‌كنيد؛ استرس و مسائل جسمي ديگري براي شما پيش خواهد آمد. شما بهتر است بياموزيد كه اشك ريختن و ناراحت بودن نيز قسمت‌هاي مهمي از زندگي هستند و به جاي نگه داشتن خشم‌ها و ناميدي مي‌توانيد با آزاد كردن اشك‌ها به بدن اجازه بدهيد تا به آرامش بازگردد. براي اطلاع از فوائد و مضرات گريه كردن كليك كنيد.

بخشيدن:

حس بسيار خوبي كه در زمان بخشيدن يا انجام دادن يك كار نيك به صورت داوطبانه در شما ايجاد مي‌شود؛ نشانه‌هاي ترشح هورمون اكسي توسين است. بنابراين سعي كنيد هديه بدهيد؛ زمانتان را براي ديگران تقسيم كنيد؛ به خيريه‌ها اهدا كنيد و تشكر كنيد. بخشندگي يكي از مهم‌ترين عوامل تاثير گذار بر چگونگي احساس راجع به خود است. بخشيدن يكي از اشكال پيوند انساني است. در اين روش هم به خود و ديگران ياري مي‌رسانيد.

خلق كنيد و خلاق باشيد:

خلاق بودن از طرفي باعث ايجاد عزت نفس در شما مي‌شود و با ايجاد حس خوب مي‌تواند اكسي توسين را افزايش بدهد و همچنين از طرف ديگر به روانتان جهت استرس زدايي كمك كند. زمان‌هايي كه به خلق مي‌پردازيد؛ ذهنتان را خالي مي‌كنيد، نگران چيزي نيستيد و يا هراسي نداريد. وقت‌هايي كه به دوخت و دوز مي‌پردازيد و يا زمان‌هايي كه جملات را به هم بند مي‌زنيد و مي‌نويسيد؛ جهانتان را به مسير تازه اي مي‌رسانيد و از روال عادي خارج مي‌شويد و هورمون‌ها اجازه بيشتري براي در دست گرفتن مغز شما پيدا مي‌كنند.

يك حيوان خانگي بگيريد:

وقتي يك حيوان خانگي داشته باشيد؛ در زمان‌هايي كه به خانه وارد مي‌شويد، گربه يا سگ شما بي قرار منتظر است تا با او بازي كنيد و به او عشق بورزيد. مراقبت از او مي‌تواند در شما حس‌هاي جالب ايجاد كند. نوازش كردن او حتي بر كاهش فشار خون شما تاثير مي‌گذارد و به كلام ساده‌تر در آرامش بخشيدن به زندگيتان به شما كمك مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روش‌هاي افزايش هورمون عشق (اكسي توسين) مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: راه هاي افزايش هورمون عشق (اكسي توسين)

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۳۰:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی