مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

معايب تفكيك جنسيتي

بر اساس تحقيقات، تعاملات پيش از ازدواج در زوج‌هاي دانشجو، تا 90 درصد زندگي آنها را پايدارتر مي‌كند. به دليل اينكه چيزي حدود 40 درصد از ارتباطات دختر و پسر در محيط دانشگاه به ازدواج ختم مي‌شود، لزوم حضور دو جنس در يك محيط، مي‌تواند باعث شناخت بيشتر از هم شود. در ادامه به طور خلاصه برخي از آسيب‌هايي كه تفكيك جنسيتي به همراه خواهد داشت را بيان كرده ايم:

عدم شناخت جنس مخالف:

يكي از مهمترين معايب تفكيك جنسيتي، عدم شناخت افراد از جنس مخالف است. براي مثال در جامعه ايران افراد تا سن 18 سالگي و ورود به دانشگاه، هيچگونه شناخت و ارتباطي با جنس مخالف نداشته و ناگهان در محيط دانشگاه و يا با افزايش استقلال از خانواده، اين آشنايي‌ها و ارتباطات اتفاق مي‌افتد. اين ارتباطات كه به طور عمده اي مي‌تواند منجر به ازدواج يا روابط دوستانه شود، به دليل عدم وجود پيش نياز‌هاي ارتباط، مي‌تواند آسيب‌هاي زيادي را در زندگي زناشويي و روابط دوستانه به افراد برساند. بنابراين يكي از مزاياي حضور دختر و پسر در كنار هم، پايداري بيشتر آنها در زندگي بعدي به دليل وجود شناخت كافي است.

عدم پيشرفت تمام ايده ها:

به دليل تفاوت در ساختار‌هاي مغزي دو جنس و نگاه متفاوت آنها به مسائل، تعامل دو جنس بخصوص در محيط‌هاي علمي، باعث رشد ايده‌هاي خلاقانه و كامل شده و انگيزه بيشتري براي به ثمر رساندن افكار ايجاد خواهد كرد. جزئي نگري بيشتر دختران و سازماندهي و مديريت پسران، تفاوت‌هاي جنسي تاييد شده ايست كه همه اينها در كنار هم به رشد جامعه كمك خواهد كرد.

بي اخلاقي‌هاي تك جنسيتي:

بر اساس مشاهدات اساتيد دانشگاه، تفكيك جنسيتي در محيط‌هاي آموزشي علاوه بر اينكه به انگيزه محصلين ضربه مي‌زند، مي‌تواند فضاي كلاس را آلوده و گاهي غير قابل كنترل كند. همانطور كه در بسياري از مدارس و محيط‌هاي شغلي و تحصيلي تك جنسيتي، به دليل عدم وجود كنترل گري ذاتي توسط جنس مخالف، شاهد افزايش بي اخلاقي، رفتارهاي زننده، بزهكاري و حتي روابط فراجنسيتي بوده ايم. همچنين افزايش مزاحمت‌هاي خياباني نيز يكي از پيامدهاي تفكيك جنسيتي در دوران ابتدايي زندگي افراد است.

گسترش روابط خياباني و غير قابل كنترل:

به دليل محدوديت‌هاي ارتباطي در سنين كودكي و نوجواني و همچنين عدم آموزش‌هاي لازم توسط مدرسه يا خانواده‌ها، دو جنس ملزومات ارتباط با غيرهمجنس خود را ياد نمي‌گيرند و اين عدم آشنايي، مي‌تواند منجر به روابط آسيب زا شود.

ارتباطات به جاي فضاي علمي و شغلي و زير نظر مدرسه، دانشگاه و موسسات، به خيابان و فضاي مجازي كشيده شده و شناخت نادرست، ارتباطات افسار گسيخته و عطش دوجنس براي ارتباطات با جنس مخالف مي‌تواند زمينه ساز بسياري از فسادهاي جنسي آينده شود. طبيعتا ارتباط دو جنس در محيط امن و كنترل شده اي مثل مدرسه يا دانشگاه، بسيار بهتر از خيابان است.

افزايش طلاق:

بر اساس نظر جامعه شناسان، طبيعت انسان طوري خلق شده كه زن و مرد بايد كنار هم باشند. بر اساس تحقيقات، مهمترين عواملي كه مانع طلاق مي‌شود، وجود دوران آشنايي دختر و پسر و يا دوران نامزدي مي‌باشد. آشنايي ناكافي در ازدواج‌هاي سنتي و افزايش تفكيك جنسيتي در اجتماع، يكي از دلايل افزايش ميزان طلاق در جامعه مي‌تواند باشد.

آسيب‌هاي شكست عاطفي:

يكي از مزاياي تفكيك جنسيتي، دوستي‌هاي دوران دانشجويي است كه خود به دليل حضور ناگهاني دو جنس كنار هم اتفاق مي‌افتد. اين دوستي‌ها مي‌تواند سرمنشا مشكلات درسي و بحران‌هاي عاطفي براي دو جنس شود. حضور طولاني مدت كنار هم باعث ايجاد علاقه مي‌شود اما راه چاره آن جداسازي نيست. چون به هر حال اين آشنايي اتفاق مي‌افتد اما چه بسا زماني اتفاق مي‌افتد كه دو جنس از سن آموزش و تربيت گذشته و تفهيم روابط سالم با جنس مخالف به آنها بسيار دشوار است.

 

چه زماني تفكيك جنسيتي مفيد است؟

به طور قطعي نمي‌توان درباره مزيت‌هاي تفكيك جنسيتي سخني گفت. چون هر فايده اي ممكن است در دل خود آسيبي به همراه داشته باشد. شايد مهمترين دليل حمايت از تفكيك جنسيتي، عدم وجود فرهنگ مناسب براي روابط دختر و پسر است و با تفكيك جنسيتي تا حدودي از فساد ناشي از روابط ناسالم دختر و پسر جلوگيري مي‌كنند.

اما تفكيك جنسيتي به نوعي پاك كردن صورت مساله است. امروزه به دليل گسترش تكنولوژي و فعاليت زنان در اجتماع، نمي‌توان جلوي آشنايي و روابط دختر و پسر را گرفت و بجاي تحميل هزينه‌هاي اضافي به دولت، بايد آموزش مسائل جنسي به كودكان و نحوه ارتباط صحيح و سالم با جنس مخالف از همان دوران كودكي جدي در نظر گرفته شود، تا شاهد رفتار نادرست و بعضا پرخاشگرانه بين دو جنس نباشيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با جنس مخالف مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: معايب و مزاياي تفكيك جنسيتي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۳۹:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی