مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بدعنق منزوي يا قرباني افسردگي؟

زماني كه با بيمار افسرده در ارتباط باشيد متوجه مي‌شويد كه او فردي در خود فرو رفته، كم حرف، بداخلاق، بي تفاوت و بدبين مي‌باشد. به نظرتان چه كسي ممكن است با فردي كه چنين ويژگي‌هاي غير جذابي دارد همدردي كند؟ توجه داشته باشيد كه اين خصوصيات مي‌تواند هشداري براي ابتلا به افسردگي باشد پس فرد افسرده را تنها نگذاريد و حمايت گر او باشيد تا بتواند تغييرات مثبتي در زندگي اش ايجاد كند و در مرداب افسردگي فرو نرود. در حالت‌هاي عميق افسردگي، فرد به يك مرده متحرك تبديل مي‌شود كه در ابراز احساسات مثبت ناتوان است و آماده است كه به سوي دره افسردگي سقوط كند. براي كمك به افراد افسرده كليك كنيد.

دنياي تاريك يك فرد افسرده

سوزشي كه فرد افسرده در سينه حس مي‌كند، سنگين‌تر از موقعيتي است كه حتي فردي كه عاشقش هستيد فوت مي‌كند. علايمي مانند فراموشي، نداشتن تمركز و سردرگمي را تجربه مي‌كند انگار كه به آلزايمر مبتلا شده است، حتي يك تصميم گيري كوچك برايش دشوار است. زنده هست ولي در واقع زندگي نمي‌كند، هيچ چيزي برايش جداب نيست، هيچ چيز نمي‌تواند خوشحالش كند. ترس و ناآرامي هميشه همراهش است ولي خودش هم دليلش را نمي‌داند. حاضر است هر كاري كند تا ذره اي از اين غم و اندوه، رها شود و بتواند مثل بقيه شادي را تجربه كند ولي قادر به حركت نيست و هميشه لرزان قدم بر مي‌دارد.

كساني كه يك دوره افسردگي را تجربه كردند مي‌دانند كه نگراني حاصل از انتظار براي بازگشت دوره بعدي افسردگي چقدر دردناك است. انتظار براي فرارسيدن چيزي كه باعث طرد مي‌شود، رابطه‌ها رو به پايان مي‌روند و به شكست يك پروژه كاري منجر مي‌شود، خواه نا خواه آشفتگي براي فرد ايجاد مي‌كند.

زاويه ديد افسرده

دنياي افسردگي فرد افسرده نيز از همان دريچه اي به دنيا مي‌نگرد كه ديگر انسان‌ها نگاه مي‌كنند ولي درون شان چنان طوفاني به پا ست كه اجازه نمي‌دهد زيبايي‌هاي بيرون را ببينند. اگر شما را خندان و خوشحال ببيند برايش قابل درك نيست و تعجب مي‌كند كه چه چيزِ اين دنيا برايتان لذت بخش است. چون افسردگي تباه كننده شادي دروني است و حس سياه بختي و بدبيني تمام وجودش را فرا مي‌گيرد.

 

ترس از انگ خوردن

در اينجا يك پارادوكس وجود دارد، از يك طرف فرد مي‌خواهد كه بيماري افسردگي اش را بپذيرد از طرفي به دليل ترس از برچسب خوردن، مي‌خواهد آن را انكار كند. افسردگي اختلال شايعي ست كه به آن سرماخوردگي رواني نيز مي‌گويند. بسياري از افراد در برهه‌هايي از زمان نشانه‌هاي افسردگي را تجربه مي‌كنند. چيزي كه اهميت دارد اين است كه افسرده چگونه خودش را از مرداب افسردگي نجات مي‌دهد تا دوره‌هاي بازگشت نداشته باشد.

 

دنياي نويسندگي و افسردگي

جالب است كه بدانيد بسياري از هنرمندان خلاق و با استعداد از افسردگي رنج مي‌بردند. گاهي افسردگي مي‌تواند دريچه اي براي ورود به دنياي نويسندگي باشد. فرد افسرده حرفي كه نمي‌تواند بيان كند در قالب شعر و داستان خلق مي‌كند. دنيايي را مي‌سازد كه بهار زندگي اوست، خودش آن را مديريت مي‌كند پس به او لذت مي‌دهد، مي‌تواند نوعي والايش باشد ولي اگر در دنياي شعر و داستان غرق شود، نمي‌تواند به دنياي واقعي برگردد به خصوص اگر موضوع داستان‌ها غم و ناكامي باشد.

 

خانه اي به نام سياهچال در افسردگي شديد

افرادي كه براي مدت‌هاي طولاني علائم افسردگي شديد را تجربه كردند، افتادن در سياهچال افسردگي را مثل بازگشت به خانه مي‌بينند. سياهچالي كه تمام ريزه كاري‌هاي آن را از بر هستند، مي‌دانند كه مسير راه به چه شكلي است، مي‌دانند كه چقدر تاريك است با اين حال حس مي‌كنند به خانه خودشان بازگشته‌اند و زماني كه تحمل شرايط برايشان سخت مي‌شود مي‌دانند كه مي‌توانند به همان خانه قديمي پناه ببرند.

در اين دالان تاريك افسردگي، نور زيادي وجود ندارد و حتي خود فرد هم در را به روشنايي مي‌بندد و ترجيح مي‌دهيد در اين مكان تاريك ولي آشنا بماند تا اينكه خطر بازگشت به نقطه شروع، قبل از افسردگي كه برايش غريب است را بپذيرد. شايد ترجيح مي‌دهد كه افسردگي را به رسميت بشناسد تا اينكه ماسكي بر چهره بزند و در زماني كه از درون در حال ويران شدن هست لبخند بزند، انگار هيچ اتفاقي نيفتاده است.

 

رهايي از افسردگي امكان پذير است؟

اگر فقظ بپذيريد كه سياهچالي كه در آن زندگي مي‌كنيد همان افسردگي است، ممكن است احساس ناراحتي بكنيد با اين حال آگاهي شما به اين معني ست كه اجازه نمي‌دهيد افسردگي از وجودتان تغذيه كند و رشد يابد، پس براي رهايي از مرداب افسردگي تقلا مي‌كنيد و از حالت سكون خارج مي‌شويد و زماني كه اطرافيان از شما حمايت كنند و دستتان را بگيرند مي‌توانيد دوباره آماده اوج گرفتن شويد. براي رفتن به سركار آماده مي‌شويد، متوجه مي‌شويد كه افسردگي بخشي از زندگي تان است نه همه آن، به مرور درك مي‌كنيد لنزي كه با آن به دنيا مي‌نگريد مي‌تواند در طرز نگاهتان به اطراف تاثير بگذارد پس مي‌توانيد تغييرات مثبتي در زندگي تان ايجاد كنيد.

اگر نمي‌توانيد افكار منفي تان را به نفع افكار مثبت تغيير دهيد مي‌توانيد با اقدامات مثبتي كه انجام مي‌دهيد افكار منفي تان را تغيير دهيد. انتخاب براي پذيرش افسردگي نه زندگي با آن، رمز آزادي شما از افسردگي است. اين انتخاب، به شما اجازه مي‌دهد كه زندگي خودتان را تغيير دهيد و نسبت به خود و زندگي تان متعهد شويد. بدانيد اين خود شما هستيد كه بايد براي درمان افسردگي گامي برداريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درك بهتر دنياي افسردگي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

منبع: اعماق تاريك دنياي افسرده ها را بهتر بشناسيد!

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۱۷:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی